Olen tehnyt elämässäni pelkkiä vääriä valintoja
Olen opiskellut väärää alaa, luottanut vääriin ihmisiin, ollut parisuhteessa väärien ihmisten kanssa, ollut väärissä työpaikoissa, tehnyt perheen suhteen vääriä päätöksiä, toiminut väärin taloudellisissa asioissa jne.
Ja kaikki tämä, vaikka olen harkinnut tarkkaan jokaista päätöstä. Ilmeisesti olen harvinaisen tyhmä ihminen.
Onko muita joille on käynyt elämässä näin?
Kommentit (44)
Ei sitä voi mitenkään tietää, minkälaista elämä nyt olisi jos olisi valinnut toisin.
Tuntuivatko valinnat vääriltä silloin kun teit ne? Minkälaisia ne oikeat valinnat olisivat olleet? Mitä sinulta puuttuu, mitä uskot että toisilla valinnoilla olisit saanut?
On valintoja jotka ihan oikeasti voivat pilata loppuelämän, huumeet tai rikokset tai vastaava, mutta minusta nuoruuden poikaystävät tai silloisen parhaan ymmärryksen mukaan tehty alanvalinta ei näihin kuulu.
Minä olen syntynytkin väärään aikaan. Kun olis pitänyt ns työura alkaa luomaan tuli 90- luvun lama
Nykyään on paljon sellaista puhetta, että elämä olisi ihan vain omista valinnoista kiinni. Että sitä kyllä voisi jokainen olla onnellinen, kaunis, terve ja hyvässä työssä, kunhan olisi valinnut fiksummin. Tuo on ihan kukkua. Ihmiset on monella tapaa erilaisia, geenit ja lähtökohdat elämään vaikuttaa, ja tiettyjä tilaisuuksia tulee jokaisen kohdalle hyvinkin rajallisesti. Vaikka rakkaus, se ei todellakaan ole niin että tinder auki ja valitsemaan loputtomista vaihtoehdoista. Aitoja mahdollisuuksia rakastaa toista ihmistä saa elämässä korkeintaan muutaman, kaikki eivät yhtäkään.
Eli kun lapsesi kuolee, se tapahtuu syystä?