Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti vaatii sektion perätilan vuoksi, voiko lääkäri pakottaa alatiesynnytykseen? ev

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositteli mulle alatiesynnytystä vaikka vauva perätilassa olikin. Lantio kuvattiin ja todettiin vauvan mahtuvan alakautta.arvio vauvan painosta oli 3,6 mutta syntyessään painoi 4040 tuli kuitenkin hyvin ulos.Pidin synnytystäni rankkana, mutta palautuminen sektiosta olisi luult ollut vielä rankempi, tosin kokemusta ei sektiosta ole.Suosittelen kyllä alatietä jos vain kokonsa puolesta mahtuu...Jokainen päättää tietysti itse.Tsemppiä!

Vierailija
22/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään lääkärin pakotuksia tarvita, kyllä se ulos tulee luonnollisella tavalla sitten kun aika on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lantio kuvattiin ja todettiin aivan liian ahtaaksi, niin lääkäri oli sitä mieltä, että koska olen jo yhden alatiesynnytyksen kokenut, niin pienen, alle 3-kiloisen perätilavauvan voin hyvin synnyttää. Valisti hän minua kyllä sen verran, että lapsen pää voi jäädä jumiin häntäluun kohdalla, mutta häntäluuhan voidaan aina katkaista, että kyllä se hyvin menee...Olin ihan paniikissa pari viikkoa, mutta sitten ylilääkäri sanoi, ettei tule kysymykseenkään, vaan sektioon ilman muuta. Vauva painoi n. kilon enemmän kuin mitä lääkärin arvio oli. Seuraavan perätilavauvan synnytystavasta ei enää keskusteltukaan.

Vierailija
24/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pelkään niin paljon synnytystä, että ihan oksettaa kun ajattelenkin asiaa, ja ajattelen sitä paljon vaikka en olekaan vielä raskaana...

esikoiseni syntyi alakautta ja ennemmin leikkaan seuraavan itse ulos tylsillä fiskarsin saksilla kuin synnytän, niin kauhea se kokemus oli....

saan siis kauan toivomani lapsen sektiolla :)

Vierailija
25/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa perätilassa ja piti kaksi kertaa käydä tekeen ulkokäännös sairaalassa, sitten vasta pysyi onneksi oikein päin. Mutta kyllä hirvitti synnyttämään lähtiessä et vieläkö se on oikein päin.... ja ihan hyvin meni käännökset ei tullu mitään jälkiseuraamuksia

Vierailija
26/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin et sektio sit tehään, esikoisen synnytys kun muutenkin oli ollut todella pitkä ja tuskallinen.

Yrittivät Taysissa ehdottaa et käynnistetään lääkkeillä synnytys... sanoin et ei onnistu! Itseäni ainakin pelotti et miten vauvojen käy, jos synnytys sit kestääkin tosi kauan ja kaks kumminkin tulossa maailmaan! Eipä siel sit vastaan sanottu, vaan sain sektion. Onneksi, sillä b-pojalla olikin sydänvika, jota ei tiedetty ennen syntymää. Olen miettinyt sitäkin, että olisiko selvinnyt " tavallisesta" synnytyksestä, jos olisi tod.kauan sattunut kestämään...

Vierailija
27/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi sitä olla niinkin päin. Harmi vaan kun jos itselle sattuisi vauva jäämään perätilaan niin ainakin tahtoisin harkita synnytystä ja puhua asiasta lääkärin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän