Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti vaatii sektion perätilan vuoksi, voiko lääkäri pakottaa alatiesynnytykseen? ev

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tietysti tiedä miten pitkällä raskautesi on, mutta hyvällä onnella luonto saattaa hoitaa tilanteen!

Ap, rv 32 (ja kaksi helppoa alatiesynnytystä takana)

Vierailija
2/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun lopulta yhen tapauksen, jossa vauva oli ollut rt aina joka tutkimuksessa, synnytys alkoi luomusti ja sitten huomattiin aika myöhään, että onkin perätilassa ja mikäs siinä sitten, isohko nainen ja synnytti alakautta vaikkakin kammo jäi synnytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kyllä hirvitti synnyttämään lähtiessä et vieläkö se on oikein päin.... ja ihan hyvin meni käännökset ei tullu mitään jälkiseuraamuksia

ap

Vierailija
4/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin käännösyrityksessä, mutta siihen ei ryhdytty pään asennon takia ja poistuin polilta sektiolähete käsissä. Lääkäri totesi, että ei tätä aleta alakautta kokeilemaan. Olin tosi helpottunut, koska en olisi uskaltanut synnyttää alateitse. Sektio oli hyvä kokemus. Yksi päivä kipuja ja siinä se.

Vierailija
5/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni kävi näin ja synnytyksessä kävikin sitten köpelösti :(

Vierailija
7/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastentahtoisesti alakautta synnyttämään pakotettu äiti lisää perätilasynnytyksen riskejä, joten sektio on turvallisempi tapa tässä tapauksessa. Jos vauva on pieni, äidin lantio on tilava ja äiti on halukas synnyttämään alakautta, ei perätilasynnytys välttämättä ole sen riskialttiimpi kuin pää edellä tulevan synnytyskään.

Vierailija
8/27 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta synnytyksestä se " paras" oli perätilavauvan synnytys.

Ei painostettu, kokoajan annettiin kaks vaihtoehtoa, sanottiin että itse saa valita. (ja synnytyksen sai valita vain koska vauvan asento, lantio ym jutut kunnossa)

Keski-Suomen keskussairaala

Vierailija
9/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion riskit ovat siinä tapauksessa pienemmät kun alatiesynnytyksen.

T. perätilavauvan elvytystä katsellut

Vierailija
10/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjällä se kai melkein automaattisesti tietää sektiota, uudelleensynnyttäjältä ehkä kysytään haluaisiko synnyttää alakautta mutta tuskin kukaan siihen pakottaa. Miksi kysyt?

Vierailija
11/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi kysyt?

ap, joka odottaa kolmattaan

Vierailija
12/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitivät aivan itsestäänselvänä että alateitse synnytän kuitenkin. sain onneksi tahtoni läpi! pysy ap tiukkana vaan, pakko niiden on sektioon suostua!

Vierailija
13/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että synnyttäminen vaatii yhteistyötä ja Suomessa ei voi pakottaa ketään synnyttämään alateitse. Näin ovat sanoneet minulle mm. lääkäri, neuvolan terveydenhoitaja sekä tuntemani pelkopoliklinikan kätilö.

Olen vain yleisesti asiasta kiinnostunut, siksi olen kysellyt. Itsellä ei synnytys ajankohtainen. Eli sektion saa mistä syystä tahansa, joillakin paikkakunnilla se vaan on anottava pelkosektiona, toisissa riittää kun vain vaatii.

Vierailija
14/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa te alatiesynnytysinnokaat mitä tahansa, mutta sektion saa Suomessa ihan kaikista syistä, jos vain tarpeeksi ponnekkaasti sitä vaatii.

Itse sain sektion, kun sanoin että en ole ikinä halunnut synnyttää alateitse. Se on totuus. Lääkäri ja neuvola yrittivät puhua ympäri, mutta toistin saman viestin joka kerta heidät kohdatessani ja niin syntyi sitten ihana tyttö sektiolla pari vuotta sitten. Nyt saan toisen piakkoin ja sektio on itsestäänselvyys, neuvolassa terkkarikin totesi, että ei tarvitse alkaa asiaa pohtia, koska ensimmäinen syntyi sektiolla. Olen helpottunut, että samaa jankkausta ei enää tarvita.

Ja alatiesynnyttäjät: ei aloiteta tästä mitään juupas-eipäs taistelua. Vastaan vain ap:lle, että vähemmistäkin vaatimuksista sektion saa, joten kun lapsi ja äidin alapää on vaarassa, niin kyllä perätilatapauksissa asia on itsestäänselvyys. On hölmö äiti joka edes harkitsee alatietä tässä tapauksessa, hän ei ajattele lastaan!

Vierailija
15/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensisynnyttäjä, ja homma hoidettiin sitten tekemällä ulkokäännös. Jonka jälkeen lapsi syntyikin sitten saman tien kuukauden etuajassa. Aika huonto fiilikset jäi.

Vierailija
16/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri (erikoislääkäri) sairaalassa kääntää vauvan perätilasta raivotilaan vatsapeitteiden läpi ultran avulla. Siis lääkäri yrittää kääntää vauvan oikein päin äidin mahan päältä ja ultralla näkee miten asiat sujuvat. Tiettyjen riskien takia pitää äidin jäädä tarkkailuun tämän jälkeen tietyn aikaa.

Vierailija
17/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin äiti päättää

Vierailija
18/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" annetaan ymmärtää" että kaikki yrittävät synnyttää perätilassa olevan alakautta. Näin saadaan kiltit lääkäriä tottelevat kokeilemaan halvempaa tapaa. Totuus on kuitenkin se että kenenkään ei tarvitse edes yrittää, kovaäänisimmät vaan saavat tahtonsa läpi ja kiltit alistetaan alatiesynnyttykseen

Vierailija
19/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse raskaana, vauva oli aika pitkään perätilassa, mutta kääntyi itse lopulta oikeaan asentoon.

En tietysti tiedä miten pitkällä raskautesi on, mutta hyvällä onnella luonto saattaa hoitaa tilanteen!

Vierailija
20/27 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei siis voi pakottaa altiesynnytykseen, kyse on AINA siitä, pitääkö sektiotoivoinen äiti päänsä loppuun asti vain antaako tulla perustellusti taikka muuten ylipuhutuksi.

Jos vakuutut muista vaihtoehdoista ja haluat luopua sektiosta, niin ok. Jos et tule kvakuuttuneeksi muista vaihtoehdoista, niin PIDÄ PÄÄSI, niin saat sektion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi