Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän anoppi ei opettanut lapsiaan kiittämään?

Vierailija
26.12.2011 |

Mun mies on oppinut sen taidon vasta mun kanssani ja miehen sisko ei osaa vieläkään. Koskaan ei hän ole kiittänyt meitäkään mistään ei synttäri-eikä joululahjoista saati mistään muustakaan. Miten voi olla mahdollista ettei sitä ole opittu edes päivähoidossa tai koulussa silloin aikanaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän kukaan toimi aina opittujen mukaan?

Osalle jää kaikki mieleen ja haluavat sitä tehdä, osa ei vaan halua.

Vierailija
2/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuulunut niin tapoihin. Esim. oma äitini on ihan hyvätapainen, mutta itse olen oppinut lahjoista kiittelyn vasta aikuisiällä. Ei äitini suvussa (ja ilmeisesti koko alueella) ole ollut pahemmin tapana kiitellä tai muutenkaan turhia "jauhaa". Kiittelystä tulee vaan vaivaantunut olo toiselle "eihän se nyt mitään". Kunnon työmiestä ja -naista arvostettiin, ei turhaa lörpöttelijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ihan tavallisesta työläisperheestä ja aina käskettiin kiittää, tervehtiä ja pyytää anteeksi. Kuuluu ihan peruselämään ne taidot!

Vierailija
4/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulunmut hy viin tapoihin kiittäminen? Junttilassako?

Vierailija
5/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata olisi ihan yleinenkin tapa olla kiittämättä. Esim mun isovanhemmat ovat kertoneet että heidän lapsuudessaan kiittämättömyys oli todella todella huonotapaista ja siitä sai lapsi rangaistuksen jos ei muistanut kiittää.Ehkä on olemassa jotain junttiperheitä sitten joissa ei ole pidetty tärkeänä tapojen opettamista? Mulle ollut erittäin tärkeää opettaa lapsilleni n'm' ihan perustaidot.

Vierailija
6/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös appi olisi voinut sen tehdä mutta se mies on sellainen erakko ja luuseri ettei ole koskaan osallistunut lastensa kasvatukseen valitettavasti. Anoppi on opettanut lapsilleen paljon kaikkea muuta tarpeellista mutta nämä hyvät tavat ovat unohtuneet...t. ap

Vierailija
7/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären 8 v poika kiitelee minusta jo ihan liikaa. Annanpa vaikka talouspaperi palan, niin voi kiitos.

Vierailija
8/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eimerkiksi kaupassa: myyjä sanoo 15,50€, kiitos, ja ojentaa allekirjoitettavan kuittilapun, minä kiitän ja allekirjoitan, annan takaisin ja myyjä kiittää. Saan kauppakuitin ja kiitän jne. myyjä ojentaa kassin kiitän jne.

Vierailija
9/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka ei osaa opettaa tapoja...

Vierailija
10/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa jotain tai hölle tarjotaan jotain mutta ei...ei koskaan.

Vierailija
11/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli anoppi on opettanut etiketin mukaisesti, että lahjasta kiitetään, kun se saadaan. Lisäkiitoksia ei tarvitse esittää. Poikkeuksena on se, että paketti tulee postissa tms. eli siitä ei pääse kiittämään antajaa samantien.

Ainakaan minä en ole opettanut lapsille, että synttäreillä kiittävät kerran ja sitten vielä laittaisivat kiitoskirjeen perään. Lasten ystävätkään eivät niin tee, koskaan ei tule lastenjuhlien jälkeen kiitoskirjettä synttärisankarilta.

Vierailija
12/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette huomaa tai haluatte toistettavan sitä joka välissä. :)

Vierailija
13/13 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt samaa isästäni ja tämän uusiopuolisosta.

Heillä on kolme aikuista tytärtä, jotka eivät osaa kiittää. Tökeröä käytöstä.