Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollako tasapainoinen vaiko seksuaalisesti aktiivinen?

Vierailija
26.12.2011 |

Kohdallani nämä ilmeisesti sulkevat toisensa pois. Mielialani heittelee ja olen masennukseen taipuvainen. Syön masennuslääkkeitä. Siitä taasen seuraa totaalinen seksihaluttomuus ja orgasmin saannin vaikeus. Masennukseni ei ole kovin pahaa, mutta lääkkeet tasapainoittavat mieltä ja auttavat neurooseihini. Toisaalta seksuaalinen haluttomuuteni alkaa heijastua parisuhteeseeni. En kertakaikkiaan kiihotu enkä halua seksiä. Tässä nyt pohdin, että mikä sitten tärkeintä. Masennuslääkkeen tuoma seesteisyys ja kyky nauttia vaikka töissä käynnistä vai seksi parisuhteessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voimakas osa itseä, mutta se voi myös hallita ja sekoittaa. Mieti parisuhdetta, tekeekö lääke sinut paremmaksi liitossa kun et ole masentunut vai onko se masennus ja seksi sitten parempi?

Vierailija
2/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa ollaan. Yhtä vuoristorataa, nyt olen ollut ilman lääkkeitä ja nukkuminen tosi vaikeaa ja helposti alkaa ahistaa. Lääkkeitten kanssa sitten taas oikeastaan muu kuin nukkuminen on vaikeaa. Mutta perusrauhallinen olo. Vaikeaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näen miesystävääni muutamia kertoja viikossa. Hän on hyvin viriili ja harrastamnme kyllä seksiä mutta itse en siitä nauti. Olen siis näitä av-palstalla paljon parjattuja, jotka suosuvat seksiin itse sitä suuremmin haluamatta. En ole asiasta tehnyt numeroa. Nyt vain huomaan, että läheisyys on alkanut ahdistaa. Mies haluaa seksiä, ei tosin onneksi millään lailla painosta ja ymmärtää jos en halua/jaksa. En ole lääkityksestä kertonut hänelle. Mietin vain välillä, että ehkä hänkin "ansaitsee" naisen joka on on innokas toisin kuin minä. Vaikka seksi ei tärkein asia olekaan mutta silti :(

Vierailija
4/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeissä on eroja, etenkin vanhemmat SSRI-lääkkeet aiheuttavat ilmeisesti vähemmän seksuaaliongelmia. Juuri sen "vanhuuden" vuoksi lääkärit eivät kuitenkaan usein niitä kirjoita, vaan suosivat uusia ja "parempia".

Tämä tarkoittaa lähinnä Fluvoksamiinia.

Vierailija
5/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin essitalopraamia mutta en voinut sitä syödä koska aloittaminenkin teki niin uneliaaksi. Täytyy ehkä lääkärille puhua että vaihtaisi merkkiä. Toisaalta olen kyllä syönyt aiemmin jotain muutakin, mutta sama seuraus. Samoin kuin e-pillereilläkin...

Vierailija
6/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eri SSRI-lääkkeiden erot

SSRI-lääkkeet aiheuttava seksielämän häiriöitä seuraavassa järjestyksessä, siis eniten aiheuttava ylimpänä:

sitalopraami (kauppanimi: Celexa, Cipramil, Emocal, Sepram)72.7 %

paroksetiini (kauppanimi: Paxil, Seroxat, Optipar, Aropax, Paroxat) 70.7 %

sertraliini (kauppanimi: Zoloft, Gladem) 62.9 %

fluvoksamiini (kauppanimi: Luvox, Fevarin) 62.3 %

fluoksetiini (kauppanimi: Prozac, Fontex, Seromex, Seronil, Sarafem, Fluoxetine Ranbaxy, Fluoksetiini Ennapharma) 57.7 %"

Vierailija
7/7 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eri SSRI-lääkkeiden erot

SSRI-lääkkeet aiheuttava seksielämän häiriöitä seuraavassa järjestyksessä, siis eniten aiheuttava ylimpänä:

sitalopraami (kauppanimi: Celexa, Cipramil, Emocal, Sepram)72.7 %

paroksetiini (kauppanimi: Paxil, Seroxat, Optipar, Aropax, Paroxat) 70.7 %

sertraliini (kauppanimi: Zoloft, Gladem) 62.9 %

fluvoksamiini (kauppanimi: Luvox, Fevarin) 62.3 %

fluoksetiini (kauppanimi: Prozac, Fontex, Seromex, Seronil, Sarafem, Fluoxetine Ranbaxy, Fluoksetiini Ennapharma) 57.7 %"

aiheuttavaa lääkettä. Joskaan ei tuo fluoksetiinikaan vaikuta kovin paljon häviölle jäävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän