Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, kuinka yksinkertainen on ihminen joka ottaa koiran mukaan työpaikalleen?

Vierailija
11.11.2005 |

Täällä samassa talossa on kaksi tapausta!!!

Yks alivuokralainen muinoin valitti, että eräs eukko ei edes siivonnut koiransa jätöksiä lattialta, kun se paskansi ja kusi! Ihmiset on pimeitä!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä duunissa on aina kaikilla koirat mukana, miehillä ja naisilla. Meillä pidettäisiin suorastaan kummallisena sitä, että joku ei ota koiraa mukaan töihin vaan jättää sen ennemmin kotiin...

T: eläinlääkärin pikku apulainen

Vierailija
2/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella on oma pieni firma, jonne hän ottaa koiransa aina mukaan. Ihan turvallisuuden vuoksikin on hyvä, että se iso, musta koira on siellä. Eipä tuppaa kaikki hörhöt sinne sisälle!!

Sitten en ymmärtäisi, jos se koira tuotaisiin työpaikalle, jossa on paljon muitakin työntekijöitä joista joku olisi vielä allerginen tai siellä kävisi asiakkaita, joista joku voisi olla allerginen. Silloin se olisi todella ajattelematonta ja epäkohteliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:27

Vierailija
4/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä mistä tässä asiassa riitelette.

Mutta itse olen ottanut koirani mukaan töihin aikanaan ja siihen oli hyvät syyt. Yksinkertainen siis en kyllä tunnusta olevani, pikemminkin fiksu.

Minulla on saksanpaimenkoira ja olin töissä lemmikkitarvikeliikkeessä. Liikkeessä oli avoin eristetty tila, jossa koisa sai olla vapaana ja pissalle pääsi useita kertoja päivässä. Liikkeessä oli käynyt epämääräistä väkeä pöllimässä jotain taskuun mahtuvaa ja kun koirani ilmestyi pyörimään nurkissa, loppui tuollainen toiminta kuin seinään.

Tämä vain minun kokemukseni ja hyvä sellainen. Plussana vielä se, että koirani ei tarvinnut olla kotona yksin kokopäivää!

Vierailija
5/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi asua paikassa, jossa on asunut eläimiä. Se eläinpöly jää asuntoon " ikuisesti" , toki muutenkin pitää edistää huoneilman puhtautta. Kyllä mulle on yhtä helvettiä vierailla paikoissa, joissa on koira läsnä/joissa koiria on pidetty. Aina ei voi vain vältellä ja pitää vaan kestää ne pahentuneet allergiaoireet, joita ei voi tän enempää lääkitä.

Kurjaa tämä ei ole pelkästään siksi, että allergeenejä on tosi vaikea vältellä (kun meinaa ihmisten ilmoilla asua), vaan siksi, että aina saa tiukkapipon, eläintenvihaajan ja turhan valittajan leiman otsaansa:((

Mulla ei ole vielä astmaa, mutta jo nämä tukkoisuus ja ärsytysoireet ovat tarpeeksi ikäviä. On nytkin tosi vittumainen olo, kun nenä on aivan tukossa ollut pari viikkoa. Siis TUKOSSA, henki ei kulje mitenkään. Leuat on kipeät, kun koko ajan pidän suuta auki hengittääkseeni ja näytäkin typerältä. Hymy ei enää luonnistu, kun naama on niin kipeä. Silmät vuotaa, valot häikäisee, kirvelee ja meikkiä en voi laittaa. Kurkku on käheä, kun limaa rötkyy siellä. Ihossa on joka puolella allergialaikkuja. Pikkujuttuja? Eivät tasan ole, kun niitä jatkuu päivästä toiseen, vaikuttavat elämänlaatuun:(

Tuli tostakin 24-viestistä vähän paha mieli. " raivokkaan allerginen" , hän ei ehkä tarkoittanut pahalla, mutta just tuohon sävyyn allergisuuttani kuvaillaan: olet niin agressiivisesti läsnä tuon ongelmasi kanssa. En valitettavasti kotiinikaan voi lukkiutua, enkä tahdo.

Ja miten mä selviän? Selviän, kun en tahdo tosiaan erakoituakaan. Mutta kuvailemallani ololla ei ole kivaa! Välillä allergia on paremmin hallinnassa, toisinaan taas menee näin pahaksi.

Siedätyshoidot eivät ole vaihtoehto, sillä sellaista ei minulle suostuta antamaan, kun olen niin monelle allerginen. Pitäisi siedättää kaikelle erikseen, eikä kohdallani ole enää järkeä selvittää, mille kaikelle heinälle olen allerginen. Olen kyllä yrittänyt ruikuttaa, että eikö edes eläinallergiaa voitaisi hoitaa, mutta en saa:(

Eniten mua surettaa yllättävät tilanteet, siis että en voi valita altistumista. Esimerkiksi bussipysäkin katoksen alla tupakkaa vetävät ovat mulle jatkuva murhe. Siellä on kyllä lappu, että ethän polta, mutta moniakos se kiinnostaa. Se on aina tosi nöyrää sanoa, että voisitko siirtyä tuonne kauemmas polttamaan. Aina en uskalla, jos kyseessä on humalainen tai nuorisojoukko. Katoksen alla tahdon olla siksi, että mun täytyy istua (ei siitä vaivasta sen enempää).

Bussissa viereen tai lähelle melkein aina istuu joku tosi pahasti tupakalle haiseva. Heti alkaa nenä vuotamaan ja silmiä kirvelemään. Kyllä tupakoitsijatkin saavat julkisissa matkustaa, mutta haaveilen, että tulisi paikat erikseen tupakoiville ym. allergisoiville tai allergisille edes omia paikkoja tms.

Parasta olisi musta, jos allergisoivat saisivat omissa vaunuissaan vapaasti olla keskenään, pitäisihän eläimiäkin junassa kuljettaa tietyissä vaunuissa (sitä ei noudateta).

Vierailija - 11.11. 12:12 vastaa tähän viestiin (24/35)

Siitä toimistoon jäävästä eläinpölystä piti kommentoida

en muista kirjoittajan numeroa, että se on ihan sama. Jos joku on niin raivokkaan allerginen, että vielä vuodenkin jälkeen saa toimistossa reaktioita pitää myös kollegat valita niin ettei joukossa ole yhtään lemmikinomistajaa.

Olen joskus miettinyt mitä noinkin allergiset ihmiset oikeasti selviävät työssä- ja kaupassakäynnistä sillä kanssaihmisten vaatteista leviää kuitenkin eläinpölyä. Siedätyshoito lienee yksi vaihtoehto.

Jotkut työkaverit ovat joskus pyytäneet että ottaisin koirani töihin mukaan mutta koska meillä on yksi allergikko ja yksi joka ei koirista liiemmin piittaa olen jättänyt koiran kotiin.

Vierailija
6/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten viitti tuoda koiransa sinne bakteeripesään. Hyi olkoon! Oli muuten ruotsalainen

Vierailija
7/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia on eri asia viedä koira vanhustentaloon kuin toimistoon? Luulisi olevan helpompi kaikkien kannalta jos koira on omistajan kanssa toimistossa eikä pyöri toisten hoitajien ja vanhusten jaloissa koko päivää.

Jos tekisin toimistotyötä minulla ei olisi mitään sitä vastaan että joku pitäisi koiran omalla puolellaan, niin kauan kun siitä ei ole minulle mitään haittaa. Mutta en voi sietää tätä käytäntöä kun meillä vanhainkodilla muutamalla hoitajalla on lupa tuoda koira töihin. Yritä siinä saada hommia tehtyä kun muorit vaan mankuu piskin perään, kukaan ei suostu lähtemään saunaan kun Musti on tämän päivän töissä. Ei päiväunille tai minnekkään muualle, tuntuu että koko osasto kulkee yhden hurtan talutusnuorassa.

Sitä paitsi nämä hoitsut käyttävät koiria salaisina aseinaan kalastaessan mummojen suosioa. Eihän kukaan kiukuttele sille hoitajalle joka tuo koiran heidän paijattavakseen. Jos joku on huonolla tuulella, niin muutama sana Mustista niin ollaan taas niin hyväntuulisia kun vaan osataan. Jatketaan kiukuttelua sitten seuraavalle hoitajalle. Lisäksi koiran varjolla nämä hoitsut pääsevät usein luistamaan tylsistä sisähommista kun otetaan pari mummoa mukaan koiraa ulkoiluttamaan, siinähän hurahtaa pian tunti tai ylikin!

T: koiriin kyllästynyt hoitaja

ps. vaikka omistajat noukkisivat talon nurkilta koirien jätökset pois, ei se suinkaan riitä. Jostain kumman syystä sitä kuurattavaa lattiaa löytyy koira-päivinä tavallista enemmän...

Vierailija
8/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lemmikkieläimen paikka on omistajansa kotona eikä työpaikalla. Minusta eläimen tuominen julkiseen sisätilaan ei ole yksinkertaisuutta, vaan ajattelemattomuutta ja itsekeskeisyyttä.

Tottakai eläimistä yleensä aina pidetään ja niitä silitellään ym. koska se on kohteliasta. Minusta ihmisen ei pidä hankkia lemmikkiä, jos ei kykene sen hoitoa järjestämään siten, ettei sitä tarvitse raahata töihin mukaan. Nyt on hurjasti lisääntyneet nämä ns. citykoirat, jotka kulkevat kassissa paikasta toiseen isäntänsä mukana. Olen nähnyt niitä jopa ravintoloissa, mikä on sentään laissakin kiellettyä. Toinen kummallinen paikka oli huonekaluliikkeen matto-osasto! Todella jää ihmettelemään, että mitä nämä ihmiset ajattelevat tuodessaan eläimen tuollaiseen paikkaan. Ovatko he tietämättömiä vai todella niin itsekeskeisiä, etteivät kykene ajattelemana toimintansa seurauksia?? Itse totesin mattomyyjälle, että ei kyllä tästä kaupasta tule mattoa meille, eikä mitään muutakaan verhoiltua huonekalua, periaatteesta. Tunnen muutamia todella eläinallergisia ihmisiä, yksi heistä on minulle todella läheinen ystävä, ja hänen takiaan haluan myös oman kotini pitää sellaisena, ettei hän saa meillä oireita, kun käy hyvin usein.

Eläinten omistajat aiheuttavat turhia ristiriitoja työpaikalla, jos käyvät ehdottamaan eläimen tuomista sinne. Osalle asia on ok, mutta sitten on se osa, joka ei kehtaa sanoa ei, kun pelkää leimautuvansa epäsosiaaliseksi, vaikka oikeastia ei eläimen tuomista hyväksyisikään. Ja sitten on se pieni vähemmistö, joka joutuu oireidensa takia sanomaan ei, ja saa sitten sen joustamattomuuden leiman otsaansa. Joten minusta lähtökohta pitäisi olla selkeä, ei eläimiä työpaikoille.

Vierailija
9/29 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodit (tai miksi niitä nykyään kutsutaankin) ovat käsittääkseni näiden vanhusten koteja. Heille on tarkoitus taata mahdollisimman hyvä ja täysipainoinen loppuelämä. Koska monien liikkumis ym kyvyt ovat heikentyneet, maailma kapenee väkisinkin.

Jos hoitajan tuoma koira piristää vanhusta, tuo tälle iloa elämään, niin miksi se pitäisi jättää pois? Koska koira haittaa muiden hoitajien työtä? Vanhuksia ei saada heitettyä kellon mukaan sänkyihin ja hoitajilla jää kahvitauko lyhyemmäksi! Ei kivalta kuulostanut tuo sinun antama kuva työstäsi, ei ihme jos vanhukset pitävät koirallisista hoitajista enemmän kuin sinusta. Johtuu ehkä siitä että nämä näkevät vanhukset tuntevina ihmisinä ja arvostavat näitä, eivätkä ajattele vaan oman työnsä helppoutta.

Mummoni on ikänsä rakastanut koiria ja olisi varmasti ikionnessaan jos joku heidän hoitajista toisi koiran hellittäväksi <3

Vierailija
10/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaankin koira makaa kirjoituspöytäni alla, en tiedä miksi tämä käytäntö teksi minusta yksinkertainen?!

Vierailija
11/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta koira ei tuntisi oloaan yksinäiseksi =) Samainen henkilö antoi koiran istua ruokapöydällä, kun söimme. Koira lätkäisi tassunsa minun pizzaani ja tuttava lirkutteli, että " kulta, saat palan mamin pizzaa, älä ota tätin pizzaa" . Koira sai minun pizzani kokonaan, meni jotenkin ruokahalu.

Vierailija
12/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika simppeli olen siis minäkin.

Vierailija
13/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi nukkuu koko päivän nurkassa lattialla eikä aiheuta häiriötä niin tervetuloa vaan.

Vierailija
14/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee mieleen. Ei kai nyt kukaan vie koiraansa työpaikalleen jos ei ole työkavereilta lupaa kysynyt.

Vierailija
15/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ihmeessä sanomaan, jos häiritsee, tai laita vaikka nimetön kirje oven ali, niin en ota koiraa enää mukaan.

Vierailija
16/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisi, niin vastaisin kuinka asia on eli että olen allerginen.

T:Nro8

Vierailija
17/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Nro8

Vierailija
18/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin kuitenkin, ettei kukaan ole niin idiootti, että raahaa koiraparkaa toimistoon. Eipä tänne meidän toimistolle onneksi kukaan ole tuonutkaan. Fiksuja ihmisiä kaikki tyynni. En voisi kuvitellakaan tuovani omaa koiraani tänne.

Vierailija
19/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada kaikki allergia-aiheuttaja pois nurkista eli jos ensi viikolla tulee allerginen työntekijä se on aika myöhäistä. Varsinkin kun on yhtä ahkera siivooja kuin meillä töissä, siihen menee kymmenen vuotta.

Ja sillä alivuokralaisuudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. En voinut sanoa kollega enkä edes että meillä töissä ollut työntekijä, koska näin asia ei ollut....

T:ap

Vierailija
20/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yksinkertaisina ihmisiä jotka tuo koiran työpaikalleen. Silti olen itsekin joskus ihmetellyt asiaa, sillä toisin kuin monet koiraihmiset luulee, kaikki eivät pidä koirista.

Jos tekee pikagallupin toimistolla tyyliin " onko kukaan allerginen koirille" ja ei-vastauksen saatuaan raahaa koiransa paikalle, on aika ajattelematon. Voihan olla että joku pelkää koiria, inhoaa koiria...

Sanopa ääneen avotoimistossa " tuonko koirani huomenna" -keskustelun kymmenen innostuneen joo:n jälkeen että anteeksi vaan, mutta mä vihaan koiria. Ei tarvitse pelätä että saat kutsuja lounaalle sen jälkeen... :-)

Ja ajattelen asiaa siksi, että olen allerginen kissoille, pelkään isoja koiria ja inhoan sitä kun riiviölapsia tuodaan töihin. Itse olen joskus vienyt lapsen töihin, nyt kouluiässä, istuu yksin neukkarissa/jossain nurkassa ja lukee/piirtää koko ajan. Ne koirat joita olen töissä nähnyt, ovat olleet ihania - joskin tietysti häiritsevät jossain määrin työntekoa kun ovat niin suloisia. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi