Mitä tarkoittaa Jumalan tahdon tekeminen?
Raamatussa sanotaan jotain siihen suuntaan, että ei jokainen joka sanoo Herra Herra, pelastu, vaan se, joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon. Siis Jeesus sanoo.
Voisko joku uskovainen avata tätä, että mitä se Jumalan tahdon tekeminen sitten on?
Kommentit (54)
Toisaalta on Mooseksen laki, jonka täyttäminen on Jumalan tahdon tekemistä tai ainakin Jumalan tahdon vastaisten asioitten tekemättä jättämistä (sehän koostuu pääasiassa kielloista, ei niinkään käskyistä.)
Toisaalta taas on kaikkivaltias Jumala, ja jos Jumala kerran on kaikkivaltian niin sehän tarkoittaa sitä, että kukaan, koskaan, missään oloissa, ei voi tehdä muuta kuin Hänen tahtonsa - ei vaikka yrittäisi. Paholainenkin sai kiusata Jobia vain koska Jumala niin halusi.
Oikeasti se tarkoittaa uskovaiselle sitä, että sinä on elettävä eälämnsä niin hyvin kuin osaa ja sitten vain toivottava, että se meni oikein. Ja luotettava, että meni se.
ettei tarvitse miettiä Mooseksen lakia tai muitakaan lakeja vaan elää uudenliiton aikaa ja noudattaa Jeesuksen petusta ja kun tulee uskoon niin se riittää. Ei tarvitse tutkia suurennuslasilla vanhaa liittoa eli vanhaa testamenttia vaan uskoa Jeesuksen Kristuksen kautta saavansa synnit anteeksi. kukaan ei tule täydelliseksi, mutta Jeesus vapauttaa paineista ja ei tarvitse teoilla yrittää ja yrittää ja yrittää vaan voi elää VAPAANA.
nuo murhaaja-ym esimerkit ovat niin karkeita. Haluaisin ymmärtää asian ytimen. Onko se joitan sääntöjä vai jotain vielä enemmän? Eli onko se juttu nimenomaan rakkaudellinen asenne muita ihmisiä kohtaan, minkä mukaan Jumala aikanaan tuomitsee ihmiset?
t.ap
uskovana miten tahansa.
Mutta ei myöskään ansaita teoillaan Jumalan armoa.Jos ihminen saa uskon sydämeensä kuolinvuotellaan, hän pääsee taivaaseen ilman ainuttakaan hyvää tekoa.
MUTTA jos elämä jatkuu niin USKO muuttaa ihmisen tahdon siihen, että hän haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti. Mutta tämän vaikuttaa Jumala,ei ihminen itse.Elävätuntoinen kristitty ei pohjimmiltaan tahdo tehdä syntiä, vaikka sellaiseen usein joutuukin ajatuksin, sanoin ja jopa teoin.
Ihminen ei teoillaan voi tehdä Jumalan tahtoa, koska kukaan ei voi elää synnittömästi.
Ainoastaan elämällä turvaten Jeesuksen sovitustyön voimaan ihminen pysyy puhtaana Jumalan edessä.
et ole ilmeisesti lukenut Raamatusta kymmenestä neitsyestä Jeesuksen vertausta.
Siinä oli viisi viisasta ja viisi tyhmää. Viisaat elivät Jumalan tahdon mukaisesti ja olivat siis täynnä Pyhää Henkeä, mutta viisi tyhmää elivät luottaen, että kyllä Jumala tämänkin syntini taas anteeksi antaa ja tämän ja tämän ja eivät pyrkineetkään parannukseen ja sitten Jeesus tuli ja tyhmät jäivät ilman taivaspaikkaa.
huolella ja ajatuksella.
Se koskee ihan jokaista ihmistä murhaajasta lähtien.
Kukaan ei ole synnitön Jumalan edessä, vaan kaikki ihmiset ovat rikkoneet Jumalan lain.
Jumalan laki on ankara, esim ihminen on Jumalan silmissä murhaaja jo silloin, jos hän on tyhmästi vihastunut toiselle ihmiselle.
Vain armoon turvautuminen pelastaa ihmisen. Se on Jumalan tahdon tekemistä.
aika lailla ihan samaa asiaa kuin pitää kotihaltija tai saunatonttu tyytyväisenä. Jos ei niin toimi niin siitä sitten aiheutuu kärsimystä.
uskovana miten tahansa.
Mutta ei myöskään ansaita teoillaan Jumalan armoa.Jos ihminen saa uskon sydämeensä kuolinvuotellaan, hän pääsee taivaaseen ilman ainuttakaan hyvää tekoa.
MUTTA jos elämä jatkuu niin USKO muuttaa ihmisen tahdon siihen, että hän haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti. Mutta tämän vaikuttaa Jumala,ei ihminen itse.Elävätuntoinen kristitty ei pohjimmiltaan tahdo tehdä syntiä, vaikka sellaiseen usein joutuukin ajatuksin, sanoin ja jopa teoin.
Ihminen ei teoillaan voi tehdä Jumalan tahtoa, koska kukaan ei voi elää synnittömästi.
Ainoastaan elämällä turvaten Jeesuksen sovitustyön voimaan ihminen pysyy puhtaana Jumalan edessä.et ole ilmeisesti lukenut Raamatusta kymmenestä neitsyestä Jeesuksen vertausta.
Siinä oli viisi viisasta ja viisi tyhmää. Viisaat elivät Jumalan tahdon mukaisesti ja olivat siis täynnä Pyhää Henkeä, mutta viisi tyhmää elivät luottaen, että kyllä Jumala tämänkin syntini taas anteeksi antaa ja tämän ja tämän ja eivät pyrkineetkään parannukseen ja sitten Jeesus tuli ja tyhmät jäivät ilman taivaspaikkaa.
Mutta minun käännöksessäni sekä viisaat että tyhmät NUkKUIVAT kun yljän huuto kuului.
Kummatkaan eivät siis olleet valvomassa syntiensä ja tekojensa yli.
Viisailla oli kuitenkin sen verrä öljyä jäljellä, että heidän USKON lamppunsa syttyivät ja menivät häihin.
Tyhmät huomasivat ettei heidän uskonsa riittänyt.
Teoista tässä ei puhuta mitään.
nuo murhaaja-ym esimerkit ovat niin karkeita. Haluaisin ymmärtää asian ytimen. Onko se joitan sääntöjä vai jotain vielä enemmän? Eli onko se juttu nimenomaan rakkaudellinen asenne muita ihmisiä kohtaan, minkä mukaan Jumala aikanaan tuomitsee ihmiset?
t.ap
on tärkeää.
Jeesus antoi kymmenen käskyn lisäksi yhdennentoista käskyn:
Evankeliumi Johanneksen mukaan:
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut että tekin niin rakastatte toisianne.
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.
Joh. 13:34-35.
Kuitenkin on niin, että jos ihminen ei tule uskoon niin ei voi noudattaa tuotakaan kohtaa.
Jeesuksen opetuslapsia on vain uskovat ja Jeesus antoi kaikille omilleen tuon äskyn.
uskovana miten tahansa.
Ainoastaan elämällä turvaten Jeesuksen sovitustyön voimaan ihminen pysyy puhtaana Jumalan edessä.et ole ilmeisesti lukenut Raamatusta kymmenestä neitsyestä Jeesuksen vertausta.
Mutta minun käännöksessäni sekä viisaat että tyhmät NUkKUIVAT kun yljän huuto kuului.
Kummatkaan eivät siis olleet valvomassa syntiensä ja tekojensa yli.
Viisailla oli kuitenkin sen verrä öljyä jäljellä, että heidän USKON lamppunsa syttyivät ja menivät häihin.
Tyhmät huomasivat ettei heidän uskonsa riittänyt.
Teoista tässä ei puhuta mitään.
Onko sinulla eri Raamattu?
te osaa elää ihmisiks ilman sitä kirjaanne, eikö teidän järki kerro teille mitä ovat hyvät teot tai ajatukset ja mikä on väärää? Mihin ihmeeseen te sitä raamattua tarttette?
huolella ja ajatuksella.
Kukaan ei ole synnitön Jumalan edessä, vaan kaikki ihmiset ovat rikkoneet Jumalan lain.
Jumalan laki on ankara, esim ihminen on Jumalan silmissä murhaaja jo silloin, jos hän on tyhmästi vihastunut toiselle ihmiselle.Vain armoon turvautuminen pelastaa ihmisen. Se on Jumalan tahdon tekemistä.
kukaan ei voi pelastua muuta kuin Jumalan armon kautta.
Kuitenkin kirjoituksestasi puuttui oleellinen eli siis se, että Jumala armahtaa, mutta ei voi armoon luottaa siten, että voin elää miten tahansa.
Korostat, että armoon luottaminen on Jumalan tahdon tekemistä, mutta itse olen sitä mieltä, että armo on Jumalan tahto ihmistä kohtaan ja jos elämme kuten Jeesus opetti ja Raamattu opettaa niin sillon me teemme Jumalan tahdon.
Ei pidä sekoittaa Jumalan tahtoa ja elämäämme jolla toteutamme Jumalan tahdon.
Ja ihan se lienee sinunkin Raamatussasi samoin kuin minulla.
'Matt. 25.5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.'
Minulla on käytössä vanhempi käännös mutta samalla tavalla se menee tuossa uudessakin, lainaus on evl/raamattu sivulta otettu
te osaa elää ihmisiks ilman sitä kirjaanne, eikö teidän järki kerro teille mitä ovat hyvät teot tai ajatukset ja mikä on väärää? Mihin ihmeeseen te sitä raamattua tarttette?
Noinhan se pitäisi olla, mutta valitettavasti moni tekee toisin.
Ihmiselle pitäisi olla päivänselvää ettei valehtele eikä sano väärää todistusta lähimmäisestä, mutta valitettavasti moni tekee noissakin kohdissa väärin.
'Matt. 25.5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.'Minulla on käytössä vanhempi käännös mutta samalla tavalla se menee tuossa uudessakin, lainaus on evl/raamattu sivulta otettu
etkö lukenut mitä siinä edellä kerrottiin?
toki on niin, että kaikki nukkuivat, mutta mitä viisi viisasta tekivät ennen sitä?
kyllä tuossa on vertaus uskovien elämäntavasta miten täällä vaellamme.
huolella ja ajatuksella.
Jumalan laki on ankara, esim ihminen on Jumalan silmissä murhaaja jo silloin, jos hän on tyhmästi vihastunut toiselle ihmiselle.Syntien anteeksiantamus kuuluu jokaiselle joka katuu syntejään.
Se että ihminen haluaa sekoittaa pelastumiseen, siihen että kelpaa Jumalalle, omia tekoja, on PAHIN synti Jumalan edessä.
Ihminen täyttää Jumalan tahdon ja kelpaa Jumalalle vain ja ainoastaan Kristuksen tähden, ilman yhtään ainutta omaa tekoa. Ainoastaan uskolla omistetun armon varassa. Kaikki muu mitä tähän sekoitetaan on kauhistus Jumalan edessä.Se että ihminen uskon saatuaan haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti on toinen asia. Ihminen ei halua pahoittaa Jumalan mieltä tekemällä syntiä ja haluaa hyvää myös lähimmäisilleen. Näitä ihminen ei kuitenkaan voi itse vakuttaa vaan Jumala vaikuttaa ne ihmisessä.
kukaan ei voi pelastua muuta kuin Jumalan armon kautta.
Kuitenkin kirjoituksestasi puuttui oleellinen eli siis se, että Jumala armahtaa, mutta ei voi armoon luottaa siten, että voin elää miten tahansa.
Korostat, että armoon luottaminen on Jumalan tahdon tekemistä, mutta itse olen sitä mieltä, että armo on Jumalan tahto ihmistä kohtaan ja jos elämme kuten Jeesus opetti ja Raamattu opettaa niin sillon me teemme Jumalan tahdon.Ei pidä sekoittaa Jumalan tahtoa ja elämäämme jolla toteutamme Jumalan tahdon.
Siis armoon voi luottaa, ehdoitta!
Syntien anteeksiantamus kuuluu jokaiselle joka katuu syntejään.
Se että ihminen haluaa sekoittaa pelastumiseen, siihen että kelpaa Jumalalle, omia tekoja, on PAHIN synti Jumalan edessä.
Ihminen täyttää Jumalan tahdon ja kelpaa Jumalalle vain ja ainoastaan Kristuksen tähden, ilman yhtään ainutta omaa tekoa. Ainoastaan uskolla omistetun armon varassa. Kaikki muu mitä tähän sekoitetaan on kauhistus Jumalan edessä.
Se että ihminen uskon saatuaan haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti on toinen asia. Ihminen ei halua pahoittaa Jumalan mieltä tekemällä syntiä ja haluaa hyvää myös lähimmäisilleen. Näitä ihminen ei kuitenkaan voi itse vakuttaa vaan Jumala vaikuttaa ne ihmisessä.
'Matt. 25.5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.'Minulla on käytössä vanhempi käännös mutta samalla tavalla se menee tuossa uudessakin, lainaus on evl/raamattu sivulta otettu
Sellaisista teoista jotka estävät uskon säilymisen. Jos ihminen viettää Jumalan tahdon vastaista elämää ja tekee tahallaan syntiö, niin usko häviää ihmisen sydämestä, eikä hän ole enää Jumalalle kelpaava. Tämä ei kuitenkaan johdu itse teoista vaan niiden vaikutuksesta ihmisen uskoon.
Kymmnen neitseen vertauksessa taas puhutaan uskosta, toki se että usko on huonossa kunnossa näkyy ihmisen teoissa, mutta teot eivät kuitenkaan ole se 'juttu' jolla ihminen kelpaa tai ei kelpaa Jumalalle. Siihen vaikuttaa AINOASTAAN usko.
Usko näkyy ulospäin Jumalan tahdon mukaisena elämänä, mutta usko ei ole teot.etkö lukenut mitä siinä edellä kerrottiin?
toki on niin, että kaikki nukkuivat, mutta mitä viisi viisasta tekivät ennen sitä?
kyllä tuossa on vertaus uskovien elämäntavasta miten täällä vaellamme.
lainauksen sekaan...
Semmoisista teoista jotka estävät uskon säilymisen. Jos ihminen viettää Jumalan tahdon vastaista elämää ja tekee tahallaan syntiö, niin usko häviää ihmisen sydämestä, eikä hän ole enää Jumalalle kelpaava. Tämä ei kuitenkaan johdu itse teoista vaan niiden vaikutuksesta ihmisen uskoon.
Kymmnen neitseen vertauksessa taas puhutaan uskosta, toki se että usko on huonossa kunnossa näkyy ihmisen teoissa, mutta teot eivät kuitenkaan ole se 'juttu' jolla ihminen kelpaa tai ei kelpaa Jumalalle. Siihen vaikuttaa AINOASTAAN usko.
Usko näkyy ulospäin Jumalan tahdon mukaisena elämänä, mutta usko ei ole teot.
on totuus:
"Se että ihminen uskon saatuaan haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti on toinen asia. Ihminen ei halua pahoittaa Jumalan mieltä tekemällä syntiä ja haluaa hyvää myös lähimmäisilleen. Näitä ihminen ei kuitenkaan voi itse vakuttaa vaan Jumala vaikuttaa ne ihmisessä".
Juuri tuota itsekin tarkoitan, että uskova haluaa elää Jumalan tahdon mukaisesti ja ei suinkaan Jumala armahda taivaaseen ikuiseen elämään jos joku pysyy alkoholistina, varkaana, huorintekijänä, murhaajana jne. Ei Jumalan armo tarkoita sitä, että saa elää kuin siat vatukossa.
uskovana miten tahansa.
Mutta ei myöskään ansaita teoillaan Jumalan armoa.
Jos ihminen saa uskon sydämeensä kuolinvuotellaan, hän pääsee taivaaseen ilman ainuttakaan hyvää tekoa.
MUTTA jos elämä jatkuu niin USKO muuttaa ihmisen tahdon siihen, että hän haluaa elää Jumalan neuvojen mukaisesti. Mutta tämän vaikuttaa Jumala,ei ihminen itse.
Elävätuntoinen kristitty ei pohjimmiltaan tahdo tehdä syntiä, vaikka sellaiseen usein joutuukin ajatuksin, sanoin ja jopa teoin.
Ainoastaan elämällä turvaten Jeesuksen sovitustyön voimaan ihminen pysyy puhtaana Jumalan edessä.