Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme oman lahjamme takaisin, mitä ajatella?

Vierailija
25.12.2011 |

Annoimme viime vuonna miehen isoäidille Marimekon pöytäliinan joululahjaksi. Nyt sama lahja annettu meille takaisin paketissa. Mitä pitäisi ajatella?

Isoäiti ei ole mikään höppänä. Eli tuskin erehdys. Ja ihan hulluna Marimekkoon. Vielä sitä väriä, mitä hänellä paljon sisustuksessa. Mikä viesti tässä nyt on, kun lahja palautetaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ette ole sitä muusta huomanneet? Muistin sairaudet tulevat hiipimällä ja usein aaltomaisin oirein.

Vierailija
2/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin selväjärkinen. Ja muutenkin hyvissä voimissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne sullotaan pitkin vuotta sellaiset tavarat joita voi kuvitella joskus antavansa jollekulle (esim. alennusmyyntilöydöt ja epämieluisat itse saadut lahjat), ja nyt se on unohtanut mistä se liina oli tullut. Ajatteli että ei ollut hänen makuunsa mutta voisi olla teidän makuunne. Tarkoitti hyvää.

Mikä on ehkä tottakin, tehän sen valitsitte?

Vierailija
4/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osti teille samanlaisen?

Vierailija
5/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

v-uilla teille. Ei tykkää lahjasta koska se on teiltä - ei, vaikka olisi muuten kuinka kohdillaan.

Vierailija
6/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harmittaa, jos hän ei tykännyt. On sitä meidän huonoa lahjaa ruodittu sitten viime jouluna koko suvun voimin ja useaan kertaan.

Jos tuo ei kelvannut, niin sitten en osaa hänelle ostaa lahjoja. Harmi, kun viime vuonna oikein satsattiin tuohon.

Ei ole ostanut tuota, ei ollut tänä vuonna myynnissä.

Vierailija
7/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vanhuus monesta kuitenkaan päällepäin niin selkeästi näy, mutta muisti temppuilee todella monella vanhemmalla ihmisellä. En hetkeäkään ajattele, että miehesi isoäiti ajatteli pahalla - hän ei yksinkertaisesti enää muistanut mistä oli liinan saanut. Ja se on voinut olla erittäin mieluisa lahja, mutta monet vanhat ihmiset nyt ovat tuollaisia: sitä mieltä, että heillä on jo kaikkea ja vanhat liian kelpaa kyllä. Siitä huolimatta kuinka kaunis se uusi on. Voisin kuvitella minun mummon toimivan samalla tavalla, monia tavaroita mitä hänelle viedään, esim. kauniita maljakoita yms. hän ei koskaan ota sellafaanista pois. Ne eivät koskaan tule käyttöön vaikka hulluna etsittäisiinkin maljakoita äitienpäivänä mummin kaapeista...

Minun oma mummoni palautti viime vuonna (ei antanut lahjaksi, vaan toi minulle takaisin) keittökirjan, jonka olin huolella hänelle valinnut. Sisälsi perinnereseptejä ja tarinoita/valokuvia seuduilta, joista hän oli kotoisin. Itse en tee kirjalla mitään eikä sillä ole minulle mitään tunnearvoa - koskaan en tule tekemään mitään klimppisoppaa ruoaksi mummin lapsuudesta. Palautti, koska ei vanha ihminen kuulemma jaksa itselleen kokata... :/ Tällaista sattuu, anna mennä toisesta korvasta ulos ja laita kaunis liina pöydälle. Ensi vuonna hanki mummolla vaikka jotain syötävää lahjaksi, herkkusinappia torilta...

Vierailija
8/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla on varmaan ollut kaksi samanlaista liinaa ja halusi antaa toisen lahjaksi kun piti niitä itsekin hienoina. Vuoden aikana hän vain ehti unohtaa, että sai tuon liinan juuri teiltä ja siispä moinen kömmähdys. Voisi tapahtua minullekin.

Vierailija
9/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui vain löytämään kaapista kivan liinan jota ei tarvitse eikä käytä.

Vierailija
10/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui vain löytämään kaapista kivan liinan jota ei tarvitse eikä käytä.

Luultavasti hän - kuten useimmat muutkaan - eivät enää seuraavana jouluna muista mitä ovat keneltäkin saaneet.

Laittoi tuon siksi, kun tiesi sinun sellaisesta pitävän.

Vierailija
11/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään niin paljon kaikkea. Harmittaa välillä, kun saa jotain ihanaa, jota on tavarana jo tosi paljon - esim. meikäläisillä kahden hengen taloudessa pyyheliinoja yli 70 kpl ja välillä näkee kaupassakin ihania pyyheitä, joita haluaisi. Ehkä kyse on siitä, että on vaan liikaa tavaraa, eikä voi kaikkea pitää ja helpompi laittaa käyttämätön eteenpäin kuin heittää vanhoja suosikkejaan roskiin?

Vierailija
12/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin joskus opiskeluaikan ihanat satiinipussilakanat mun kummeilta ja ne jäi säilöön lapsuudenkotiin, jossa vietettiin tuolloin joulua, kun ajateltiin että otetaan ne käyttöön sitten kun muutetaan yhteen. No, mun äiti joka aina ostelee lahjoja pitkin vuotta, oli löytänyt ne kaapista ja luuli ostaneensa ne meille ja antoi ne sitten meille lahjaksi :) Oli kyllä tuolloin ihan pakko sanoa asiasta ja vieläkiin nauretaan koko perhe sille jouluisin.

Vierailija
13/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla. Nimittäin vaihtoehto - lapsenlapselleen vittuileva isoäiti - on aivan liian karu ajatus! ;)

Vierailija
14/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain löytää sellaisen mahdollisuuden. Varsinkin miehen puolen sukulaisille. Kannattaa käyttää oikein aikaa siihen, miten keksisi aina uusia keinoja, miten heille voisi loukkaantua ja olla vihainen koko loppuelämänsä.

Vierailija
15/15 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdolliset miniät ostavat minulle lahjoja, onneksi olen jo niiiin vanha että voin tehdä ihan mitä tahansa vanhuuden höperyyttäni, jos satun vielä olemaan hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi