Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 2kk neiti sai 40 joululahjaa!

Vierailija
25.12.2011 |

Oli siinä suvulla ihmettelemistä lahjamäärästä. Itse ostimme tytölle van yhden paketin. Molemminpuolin ensimmäinen lapsen lapsi ja isoiso vanhemmatkin molemminpuolin elossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tavara on tarpeellista. Juuri tuollaista mieletöntä kulutushysteriaa ja materiaöveriä olemme kaikin tavoin yrittäneet välttää ja opettaa lapsillemmekin.

Vierailija
2/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siinä suvulla ihmettelemistä lahjamäärästä. Itse ostimme tytölle van yhden paketin. Molemminpuolin ensimmäinen lapsen lapsi ja isoiso vanhemmatkin molemminpuolin elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v

Vierailija
4/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v

tyylistäsi oli helppo päätellä.

Vierailija
5/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v

tyylistäsi oli helppo päätellä.

21v ei ole teini, muttei täysin aikuinenkaan, joten älä teinittele, kiitos! :) Ja mitähän itselläsi on ikää?40v? :D

Vierailija
6/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden vinkkinä: anna puolet paketeista äidillisenä lämpönä pitkin vuotta ;)

Vierailija
7/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasta ei oikeasti kiinnosta kovinkaan monet lelut. Ja tuolla määrällä niitä samoja tai lähes samoja on varmasti useita ja muutaman vuoden päästä teillä hirveä kasa turhia leluja, joilla on leikitty ehkä pari kertaa jos sitäkään.

Vierailija
8/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sun vika ole jos mummit ja kummit haluaa lastasi muistaa, nauttikaa lahjoista, itse olisin tosi iloinen jos lapseni noin paljon lahjoja olisi saanut.

t. äiti 33v

Vierailija
9/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi saa tulevinakin jouluina ja synttäreinä 40 lahjaa tietää se jo 5 vuodessa 400 lahjaa.

Minusta aika hirveää kuluttamista.

Ap:n kannattaa tulevaisuudessa ehdottomasti ohjata lahjojen hankintaa esim. vaatteisiin yms. jolloin saa karsittua turhan roinan määrää. Esim. "kivoja" pehmoleluja on teillä kohta muovisäkillinen tarpettomana, jos ette kiellä niiden hankintaa jo nyt.

Itse en halua lapselleni missään tapauksessa tuolaista tavaramäärää ympärilleen. Pikemminkin haluan opettaa että tavara ei tee onnelliseksi ja vähemmälläkin pärjää elämässä. Lapset osaavat arvostaa paremmin tavaroita kun ovat niistä oikeasti unelmoineet ja niitä vähän aikaa odottaneet.

Vierailija
10/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin nätisti jutella asiasta vaikkapa vanhempiesi kanssa ja miettikää miten voisitte kanavoida lahjamäärän järkeväksi. Ainakin isovanhemmat ja isoisovanhemmat voisivat avata tilin, johon muistamiset tallettaa. Ja sitten voisi joka vuosi olla joku isompi hankinta esim. polkupyörä, tarpeellinen huonekalu esim. lapsen sänky johon voisi kerätä rahaa.

Teillä on tosi ihana tilanne kun noin moni haluaa muistaa pientänne.

Meillä on ollut vähän samanlainen tilanne ja nyt tulevana keväänä tyttäreni saa kivan summan yo-lahjaksi opiskeluja varten isovanhemmiltaan, jota ovat keränneet vuosien varrella. Näin myös turhaa leluvuorta on saatu pienennettyä.

T.äiti 44v.

Vierailija
11/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei siis ole ap:n. Eikä hän eritelluyt, tuliko vaatetta, kirjaa, pehmolelua vai mitä eniten.

Veikkaanpa, että ekalle lapselle ostetaan paljon käyttötavaraa esim. astiastoa, vaatetta, sängynpeitettä, lakanoita jne. Kyseessä kun on esikoinen ja suvun eka lapsi pitkään aikaan.

Joka tapauksessa ap joutuu jossain vaiheessa rajaamaan, että yksi lahja/antaja, jos sitä lelua alkaa tippua ovista ja ikkunoista. Mutta ainakin ap nyt tietää, että hänen lapsellaan on innokkaita ihailijoita ja hoivaajia ja ihmisiä, jotka välittävät ja ovat kiinnostuneita. Varmaan auttavat hoitamisessa ja muissakin elämän raskaissa tilanteissa. Onnea hienosta suvusta, ap.

Vierailija
12/12 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai noin 15 pakettia. Itse ei olla ostettu mitään, päätettiin, että katsotaan mitä muilta tulee ja ostetaan sitten joulun jälkeen mitä tarvitsee. Tosi paljon sai just sitä mitä oltiin vinkkailtu, pari lelua, vaatteita kasvuvaralla, kirjoja, cd-levyjä yms. Ihan hyvä näin. Suurimman ilon lapsi sai ensimmäisen lahjan paperista, siitä riitti iloa loppuillan.

Ensijouluna voi sitten sanoa että lahja per antaja riittää..tai vaikka yhteislahja kummeilta tai jotain. Ei se määrä vaan se laatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi