lapsella kellertävät kasvot!!
yhtäkkiä kun tulimme saunasta, kiinnitin huomiota lapsen 4v.kasvojen väriin, oli ihan kalpeat ja kellertävät, muut huomasi saman. Nyt jo lapsi nukkuu mutta jos huomenna keltaisuutta, otan yht.lääkäriin.
Mikä voisi olla??
Kommentit (18)
Onko syönyt tolkuttomasti pipareita? Maksan ongelmat tekevät keltaiseksi... Enkä välttämättä jäisi odottamaan aamuun. Soita ainakin päivystykseen.
paljon porkkanaa on popsinut hän? tai vauvojen valmisruokia?
Ikä siis 4v...
Mutta ne piparit voivat olla myös tuon ikäiselle vaarallisia, vastin jos on useamman syönyt.
Kasvojenkeltaisuus voi viitata maksan toimintahäiriöön. Voi tulla myös liiallisesta porkkanan syönnistä...
siis mitään jouluruokia ei meillä edes olla syöty. Muuten syö ehkä pari porkkanaa viikossa, lähipäivinä ei ollenkaan
Eiköhän se oikea paikka ole sairaanhoidon päivystys.
Soittaisin jo nyt 118 ja kysyisin lisäohjeita! Kasvojenkeltaisuus voi viitata maksan toimintahäiriöön. Voi tulla myös liiallisesta porkkanan syönnistä...
entä vauvojen valmisruokia popsinut?
Mutta itse soittaisin päivystykseen tai pk-seudulla terveydenhoidon neuvontaan 09 10023.
sängystä ja on kyllä kalpea mutta ei niin keltainen. lapsi siis nukkuu mutta kannoin hänet valoon.
On hän juonut, vettä ja limukkaakin (saunalimua)
niin saunominen ottaa juuri koville, samoin helteet
Jos kasvot keltaiset on lapsi ns. kalpea ja näyttää keltaiselle.
Jos kasvot keltaiset on lapsi ns. kalpea ja näyttää keltaiselle.
yhtäkkiä vain huomasin että lapsi ihan kalpea ja iho keltaiseen päin (lapsi on tumma)
Nyt nukkuu, käyn vielä hetken kuluttua ja nostan lapsen valoon
maksahäiriö tmv.niin voiko se iho yhtäkkiä vaan muuttua keltaiseksi, mitään tällasita en ole aiemmi huomannut?
mutta minä olen tumma hiuksinen ja ruskea silmäinen ja ihoni näyttää keltaiselta. Joskus olen miettinyt että pitäisikö huolestua.
Jos sairaudesta kyse niin eikös maksaongelmat oireile keltaisuutena?