¤| Kesäkertut Perjantaina |¤
Kommentit (23)
Täälläkin alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, tällä viikolla en ole oksentanut enää kuin muutaman kerran ja tänään eka päivä kun yökötyskin oli aika vähäistä. Ensimmäisen kerran lähes kuuteen viikkoon söin lämmintä ruokaa, kasviskeittoa!
Mulla ei muutenkaan ole hirveästi painoa, joten kohta oliskin pelkät korvat jäljellä, jos ei alkaisi ruoka maistua....
Kylä se viikolla 22 mielestäni on kun saa sen todistuksen, minulla on nimittäin silloin vasta seuraava tapaaminen neuvolatätsyn kanssa ja juuri niissä merkeissä. Tässä välissä on tietty ultrat ja yksi lääkärikäynti.
Oliko joku äippäpakkaus-galluppi? Ekan kanssa pakkaus oli ihan must, mutta nyt minulla ei ole mitään syytä sitä ottaa. Meillä on tuttavapiirissä lähes kaikilla muilla perheillä lapsiluvut täynnä (me ollaan myöhään liikkeellä...) joten me ollaan saatu ihan hirveästi vaatetta, kun muut luopuu omistaan. Ja sitten jos tämä toinen on tyttö (eka siis poika) niin käytän mieluummin sen rahan johonkin pinkkeihin tyttöhörsöihin (sormet syyhyy, jos olen rehellinen) mieluummin kuin niihin unisex-kuteisiin.
Flunssa on iskenyt päälle ja kurkku on aika kipeä, mutta eiköhän tämä tästä, huomenna alkaa rv 11!!
En ole taas ehtinyt koneelle muuta kuin sähköpostit pikaseen oon lukenut.
Mulla(kaan) ei enää ole ollut etovaa oloa. Paljon vähemmällä pääsin kuin esikoista odottaessa. En silloinkaan oksentanut, mutta huono olo oli sen 24/7. Nyt etova olo tuli aaltoina, mutta ei ollut koko aikaa ku parina päivänä. Vaikka kyllähän se vieläkin alkaa ellottaa, jos ei muista syödä kunnolla. ei vain meinaa ruoka maistua - hedelmillä ja salaatilla olen viime viikot elänyt. Jos lämmintä ruokaa syö, niin tulee huono olo.
Me ei varmaankaan oteta äippäpakkausta tulokkaalle, esikolta jäi niin paljon vaatetta ihan käyttämättömäksi. Saadaan sillä rahalla ostettua kantoliina ja muita tarvikkeita, mitä tarvii. Esikoiselta kun ei ole olemassa muuta kuin vaunut ja pinnasänky, kaikki sitterit sun muut oli lainassa kavereilta. Hoitopöytäkin oli vanha kaappi, joka jäi edelliseen kämppään kun muutettiin.
Mulla on ens viikolla eka neuvola. Saa nähä joko kuulee sydänäänet, 10 viikkoa tulee huomenna täyteen. Esikolta kun katoin äitiyskorttia, niin eka neuvola oli vasta rv 11+1 - mutta olin silloin töissä toisella paikkakunnalla, joten taisi sen takia mennä noin pitkälle, kun en yksinkertaisesti päässyt aiemmin.
Eipä tässä, pitää lähtee tekeen tuo piparitaikina valmiiksi.
Eggis kera rusinan rv 9+6
kaikille. Mietin juuri myös tossa kun puhuitte että alkaa paha olo väistymään että kuvittelenko vaan vai alkaako se tosiaan jo väistymään. Varsinaista oksenteluahan mulle ei ole hirveästi ollut että n. 6krt oksentanut koko aikana. Mutta muuten sellaista väsymystä ja pahaa oloa kyllä ollut. Ja huomannut että tuo ulkoilu kyllä auttaa -liikunta. Ja kaakao ;) Ennen en juonut maitoakaa hirveästi mutta nyt kyllä menee kaakaon kanssa aikalailla ja hedelmät.. ai että ne on ihan ykkösiä.. vaikka niitä aina syönyt mutta nyt vielä enemmän. Popsin tässä juuri viinirypäleitä. Kävin juuri apteekissa ostamassa D-vitamiinia, kun sitä se terkka suositteli.
Minustakin taisi se terkka sanoa että viikolla 22 saa niitä hakemuksia sitten alkaa täyttelemään. Mitäs kaikkia niitä oikein onkaa?
Äitiysavustus?
Äitiyspäiväraha?
Lapsilisä? haetaaks sitä erikseen vai miten se toimii ja eiks sitä haeta vast ku lapsi syntyy, en muista. Ei ku ainakin sitä alkaa vasta saamaa seuraavassa kuussa lapsen syntymästä. Neuvoa?