Maalismasut
Hyvää huomenta vaan kaikille!
Kieriskelen flunssakuumeen kourissa ja pari tuntia sitten kyljet, ja lonkat erityisesti, ei enää oikein kestäneet makaamista. Vauva onneksi ei ole ollut moksiskaan munolo tilasta. Jatkaa vaan uikeskenteluakaan. Potkut näkyvät jo ulospäin ja sänkyymme onkin tullut ihan uutta vipinää iltaisin.
Mieheni aloitti vauvan kanssa seurustelun napani kautta ja onnistuuhan se näköjään noinkin. Puheen tauotessa hän morsettaa potkuilla vastauksia. Tuo masu on kyllä hassun kiinteä, vaikka mulla oli painoa aika riittävästi ennen raskautta ja ajattelinkin, että rasvapeite voisi piilottaa liikkeitä ja masun pyöristymistä, vaan kiloja on tullutkin vain hiemanlaisestim, mikä sinänsä on ihan kiva juttu. Terkkarikin hämmästeli tuota masuni kiinteyttä ja vaavin riheumista.
Mä olen nähnyt muutamana yönä unta, että olen jo imettämässä vauvaani. Vaikka mä kuinka yritän vakuutella ittelleni, ettei siitä imettämisestä sais stressata, koska sitten se ei ainakaan onnistu, niin siltikin harmittaa jo etukäteen, jollei tälläkään kertaa maitoa ala tulla niinpaljoa kuin lapsi tarvitsisi.
rv 22+5
Kommentit (40)
Perjantai Huomenet kaikille :)
Ihania ylläreitä olette miehiltänne saaneet- tahtoo kans =o]
Ei tosiaan vaan välitetä noista typeryksistä jotka viittii sotkea toisten pinoja ihan vaan hyvikseen, en kyllä ymmärrä mitä hauskaa siinä on, mutta mutta... jatketaan samaan malliin ;]
Laskeskelin just, että töitä olis 12 viikkoa ja JOULU tosiaan välissä, oon ihan jo JOULU-HUUMASSA !!!!! Lunta vaan saisi tulla, kyllästyttää tää pimeys. Meilläkään ei neuvolassa ollut mitään kyselyä mahdollisesta väkivallasta, ihan hyvä kyllä jos kyselevät, kun joku saattaa silloin kertoa, jos muuten ei uskaltaisi. Meillä ei onneksi moista ongelmaa ole, mutta valitettavan yleistä se kai on :(
Kyssäreihin:
1. Otetaan pakkaus, kun kyseessä on ensimmäinen vauva
2. Ei olla vaunuja vielä ostettu, katteltu ollaan jo vähän. Hankitaan varmaan alkuvuodesta sitten....
3. Näillänäkymin ja omien laskelmien mukaan 3.2. olis viimenen työpäivä =o]
Omassa navassa ei uutta, vaapukka potkii kovasti ja se tosiaan pistää hymyilyttämään.... Mieskin on tuntenut jo muutamia potkuja, mutta yleensä käy niin, että vaapukka lopettaa heti meuhkaamisen kun mies laittaa käden masulle ;)
Selkä on tosi kipee aina välillä, kun vielä istuma / näyttöpääte työtä teen... tuntuu iltapäivät välillä aika tuskaisilta. Eilen vielä kotona ompelin illalla pikkujouluihin päälle laitettavaa, ni jouduin ihan vaan makaamaan loppuillaan, kun selkä jumittu totaalisesti.... No se on kuitenkin pientä tähän odotuksen onneen verrattuna :)
Mukavaa viikonlopun odottelua kaikille!!!!!!
Fiona + vaapukka rv 22+5
Ihanaa, viikon viimeinen työpäivä! Tämän kun jaksaisi sovinnolla viedä loppuun, niin jäisi viikonlopuksi rauhallinen mieli.
Viikonlopun suunnitelmiin kuuluu lepäämistä mahdollisimman paljon. Koko tämän viikon tyttö on herättänyt potkuillaan 5 maita joka aamu. Ja kun näitä potkuja on tuntenut vasta viikon verran, on pakko leikkiä sen kanssa, väsytti aamulla tai ei.
Sunnuntaina vanhempani kutsuivat meidät syömään, joten isänpäivää vietämme siellä.
Kysymyksiin vastailen vielä:
1. otan äitiyspakkauksen
2. vaunuja en ole vielä hankkinut, katsellut kyllä
3. äitiyslomalle jään, kun en enää voi olla töissä, olen yrittäjä, joten velvollisuus ei anna myötä.
Ja nyt niitä töitä tekemään...
Elisa ja rempula 21 + 1
[color=yellowgreen] Onneksi voi pitkin työpäivää täällä palstalla roikkua=)
Miten se usein onkin niin, että kun pyytää miestä laittamaan kätensä masun päälle, että tuntisi liikkeitä, niin sitten vauveli lopettaa=) Meillä mies tunsi keskiviikkona ekan kerran pienen muksahduksen masusta. Samana päivänä minä ja terveydenhoitaja nähtiin, kun vatsa liikahti! Juuri silloin kun sydänääniä kuunneltiin. Oli aika hurjan näköstä ja tuntusta... [/color]
Minä ja mieheni lähdemme maalle viettämään vanhempieni kanssa isänpäivää. Odotan innolla, että saan tavata veljeni lapset. En ole nähnyt heidän 3 pientä poikaansa pariin kuukauteen, mikä tuntuu aivan kamalalta, kun nuorimmat lapset ovat vasta 9 kk ikäisiä! He ovat varmasti kasvaneet ihan hurjasti tämän syksyn aikana. Minä ja mieheni emme aio keskenämme viettää minkäänlaista " isänpäivää" , ensi vuonna sitten..
Vastauksia kysymyksiin:
1.otan äitiyspakkauksen
2. vaunuja ei ole, eikä muitakaan tarvikkeita. Kyllähän ne ehtii hankkia sitten myöhemmin.
3. jään äitiyslomalle helmikuun lopussa. Virallisesti siis. Olen tutkija, joten olen kyllä kaavaillut tekeväni analyyseja jne kotoa käsin, jos kunto kestää. En kuitenkaan aio ottaa asiasta paineita, vaan kuulostella omaa vointiani. On ollut kova motivaatio tehdä työtä, kun tiedän, etten sitten " pääse" kirjoittamaan vähään aikaan..
Olen muuten kuluneen viikon aikana alkanut tuntea liikkeitä päivittäin, minulla on istukka edessä, joten se vaimentaa liikkeitä jonkin verran. Vatsa näkyy nyt selkeästi, mikä on aika raflaava kokemus sekin.
No niin, minä siirryn niiden töiden pariin, jotta pääsisi joskus sitten viikonlopun viettoon!
Callistrate
rv 20+4
Nopeasti vastailen kysymyksiin:
1. Otan tälle kakkoselle äitiyspakkauksen, kun esikoinen on jo 9 v.
2. Vaunut ei oo valmiina eikä mikään muukaan! Kai joskus ens vuoden puolella ostellaan.
3. Äitiyslomalle ajattelin jäädä 6.2.2005. Odotan sitä tosi paljon ja esikoinen myös. Onhan se pienelle koululaisellekin kiva kun äiti on kotona :)
Hyvää päivän jatkoa kaikille, ihanaa kun on perjantai!
Olipas pienellä toi maalismasut..;=)
Vastauksia:
1.rahana, esikoiselta kaikki tallessa 2.vaunuja on kolmet...tuplien hankinta edessä ja jotkut vois myydä poiskin 3. ei ole laskettu vielä
Pakko kommentoida sitä Kimmien ikävää viestiä, että oli kyllä niin suoraa puhetta, että taisi tarkoituksellaan haluta satuttaa. No enpä usko, että kirjottelee tänne enempää. Älä Lily ainakaan jaksa asiasta välittää, huomaathan miten muut on sun puolella!
Eihän kaikkien kemiat voi sopia yhteen ja voihan jonkun sanomiset tai ainaiset neuvomiset ärsyttää niinkuin mua yhdessä vaiheessa yhden kätilöopiskelijan, joka sittemmin on poistunut maalismasuista. En silti ikimaailmassa olisi alkanut julkisesti häntä haukkumaan tai ruotimaan!
Nauttikaa kaikki, joiden miehet muistavat teitä jotenkin! Me muut kateellisena luemme ja unelmoimme;=)
rv22+3
Eilen oltiin mun serkun luona. Se ostin mun tutulta kaksosten rattaat ja käytiin meisän neidin kanssa ne sitten viemässä (ja samlla ihailtiin heidän 3 viikon ikäistä vauvaa:) ) Käytiin kävelemässä, ja vaikka kuinka sanoin etten voi kävellä nopeasti, tunti tahti melkein juoksulta. Koko loppu illan oli selkä kipeänä ja massussakin tunti ihan kivasti. Tänä aamuna oli parempi, mutta kun käutiin neidin peppupesulla niin eikäs taas tunnu, varsinkin massussa:( Kyllä luulen että nää on suppareita:( No ensi viikola on lääkärineuvola tiistai ammuna niin saa tarkistuksen tilanteeseen ja kysyttyä mitä tää on.
Kysymyksiin vastauksia:
1. Rahana otetan. Esikoisen pakkaus on tuolla odottamssa ja muutenkin kaikki vaatteet on tallella niin ei pakkausta tarvita. Raha on meidän perheelle parempi tällä kertaa.
2. Onhan meillä jo vaunut:) Elokuun lopull ajo ostettiin:) Emmaljungan Twin Ceroxit on odottamassa tätä tulokassta että päästään kunnolla ajelemaan:) kerran on kyllä jo 2h koekävelyllä oltu.
3. Äitiysloma lakaa 18.1.2006, mutta kun olen jo kotona niin eipä tuo niin ihmeelliseltä tunut (paitsi odotan tietenkin sitä suurempaa rahamäärää).
Viikonlopuksi onkin tekemistä. Huomenna lauantaina ollaan menossa mun pikku-siskon kanssa (22v) katsomaan hääpuku malleja ja kaavoja kangaskauppaan. Teen puvun itse (ensi kesänä avioliiton siunaus kirkossa ja kunnon juhlat. 04 kesällä käytiin maistraatissa, mies ei kuulu kirkkoon) ja olen ajatellut kaksi osaista niin saisi paremmin tehtyä kun siinä vaiheessa sitä sitten pienenee. Ja saisi sitten sen pömppiksen, joka jää, piilotettua peremmin.
Sunnuntaina sitten onkin isänpäivä ja meidän isi se on salibandy turnauksessa:) MEnnään neidin kanssa käymään papan (mun isä) luona ja illaksi mennään sitten mun äidin synttäreille ja samalla juhlitaan myös hänen isäänsä. Meidän isikin kerkee sitten illaksi mukaan:)
Mulla muisti nyt pätkii... Mikä on tuo Maalispapun neuvolan kysely???? Väsyttää niin ettei jaksa vanhaa pinoa kaivella:(
-Santtu 24+2
1. Otan rahana. Pakkauksia on kertynyt sukulaisilta ja esikoisenkin on vielä tallessa.
2. Vaunutkin on jo. Veljen perheeltä jäi vuosi sitten. Omat ehdein myymään muutama vuosi sitten.
3. 3.2.2006 alkais " loma" , mutta kun opiskelen ja opinnot pitäis saada päätökseen tässä kevään aikana niin lomailen niinkuin parhaaksi näen.
Eilen siis käytiin guru-Brunolla vauvaa kurkkimassa ja vieläkin leijaillaan pilvissä. Täytyy muuten heti sanoa että nyt kahden käynnin jälkeen meillä ei ole kun hyvää sanottavaa ko. herrasta. Olen lukenut että on välillä töykeä ja liukuhihnatoimituksella hoitaa homman- meille oli oikein hymyilevä ja mukava! Katseli vauvaa n 25min (sisätutk.ei siis tehdä)enkä enempää olisi kaivannutkaan, siinä ajassa näkee jo paljon. Jutteli mukavasti vauvallekkin:) Kai hänelläkin on siis hyvät ja huonot päivänsa, meille on onneksi sattunut vaan hyviä päiviä, voin sen perusteella lämpimästi suositella!!!
No asiaan..Meillähän on ennestään kaksi ihana pikku poikaa joten nyt voin myöntää takaraivon alla hitusen toivoneeni pientä tyttöä. (Rakenneultrassahan täti lupaili ehkä tyttöä muttei sanonut varmasti kun napanuora oli edessä)
Nooh, Bruno katseli aluksi kasvoja 4D-llä ja uskomattoman näköistä kuinka selvä kuva oli kunhan pikkuinen suistui tökkimällä ottamaan kädet pois naaman edestä:)Ihan meidän poikien näköinen pieni oli! Sitten B kysyi halutaanko tietää mitä jalkovälissä on ja HALUTTIINHAN me..Olin vakuuttunut että poika se taitaa kuitenkin olla. B katseli aikansa sekä 2D -llä että 4D-llä ja kysyi sitten että kumpikas se kotona olikaan. Vastattiin että poikia kaksin kappalein johon totesi että nyt täytyy sitten mennä vaatekauppaan ostamaan erivärisiä vaatteita-tyttöhän se täällä!!! Voi mikä riemu,hyvä ettei itku päässyt:)
Eli onnesta muikeana kasvatellaan pikku neitiä masussa. LA ultran mukaan 28.2 muttei sitä enää muutella, painoa pienellä reilut 700g, muut mitat antoivat saman päivän mutta sääriluu oli melkein viikolla pidempi- säihkysäärinen tyttönen tulossa;) Kaikki muukin oli kunnossa ja vettä riittävästi.
Mukaan saatiin DVD talon puolesta ja liuta kuvia. Aivan ihana kokemus!
Onnellinen jokuli ja neiti mönkijä rv 24+1
1. otan rahana, otin pakkauksen esikoiselle ja sen jälkeen kakkoselle ei tarvinnut kun poikia molemmat ja vaatteita oli kertynyt ihan mukavasti. Nyt siis kaikki perusjutut jo olemassa ja keskityn nyt niihin pieniin vaaleanpunaisiin:)hankintoihin..
2. rattaat on isoveljien jäljeltä, kaksostenrattaat hankittiin käytettynä.
3. aloitan varhennettuna 2.1.2006
jokuli
Meillä vaan lääkärillä oli niin kova kiire, että siinä kymmenessä minuutissa mitä vastaanotolla oltiin, ei todellakaan tullut itselle selväksi kaikki asiat. Sen sain selville että kaikki on ok, mutta mitä nämä tiedot tarkoittavat:
BPD 44,8mm 19+3
AC 158,3mm 20+4
FL 38,4mm 22+2
HUMER 32,8mm 21+0
U/S 20+5 25/03/2006
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa jelpata. :)
Tutanna 20+4
[color=yellowgreen] Onnittelut jokulille pitkäsäärisestä tytöstä!
Kyllä rupesi tuo 4D-ultra kiinnostamaan... mutta sukupuolta en ehkä haluaisi etukäteen tietää. Monella on ollut hyviä kokemuksia tuosta ultrasta, se on hyvä juttu! Mitäs se maksaa? [/color]
Napnap: Kiitos vaan :) Toisinaan tuntuu, että täytyisi itsekkin enemmän muistaa miestä.. samanlaillahan he kaipaavat huomiointia. Jää vähän yksipuoliseksi ainakin näin raskausaikana.. Jospa koittaisi sitten erityisesti sunnuntaina muistaa pitkin päivää :) Vaaleanpunaisia ruusuja sain <3
ja vielä napnap:
Synnytyksessä meni kaikki sinänsä hyvin ja esikoinen oli terve, mutta kellastui sitten 3. päivänä ja valohoidoissa meni vajaa 2 vuorokautta. Se oli kamalaa, vaikka näin jälkeenpäin tuntuukin aika pieneltä jutulta ja saa onnellinen olla, ettei muuta ollut. Mutta kun sai vain imettää ja vaihtaa vaipat, muuten pikkuinen otti aurinkoa vauva-bahamalla valoissa ja itse ravasin siinä lasin takana pientä kurkkimassa... Imetyskin lähti oikeastaan sujumaan vasta kotona. Sairaala-aika oli mulla kamalaa... Sattui vielä sellainen huonetoveri kellä oli KOKO ajan vieraita aamu 10 - ilta 20.00... ja ainakin 5 ihmistä kerralla... mieletön melu ja tosi kurjaa imettää vauvaa ja yrittää seurustella sen kanssa siinä samassa... huh, tulipa tilitystä... Nyt vaan toivon että pääsisimme normiajassa kotiin ja että syntyisi suht. ajallaan ettei kellastuisi.
1) pakkauksen otamme, siinä perusvaatetta kuitenkin niin paljon.
2) vaunut on esikoiselta
3)apua.. mikähän tää kysymys oli :D ....
eli ihan ekkana kysymyksiin:
1. Otatko äitiyspakkauksen vai rahan?
2. Onko vaunut jo valmiina?
3. Koska jäät äitiyslomalla, näillä näkymin?
Vastaukset:
1. Otan pakkauksen. On niin pitkä aika jo esikoisen vauva ajasta, että tallessa ei ole oikein mitään...
2. Vaunut on ostettu käytettynä hyvältä ystävältä.
3. Luultavasti tammikuun viimeinen päivä.
Täälläkin liikkeet tuntuu ja näkyy. Hassua tosiaan, että kun meilläkin mies laittaa kätensä vatsan päälle niin potkut loppuu. Tietysti siellä masussa kuulostelee, että mitäs nyt.. :)
Neuvola olisi tänään ja alkaa siis itselläkin Kelan papereiden täyttäminen.. Iso huokaus! No, pitää mennä suoraan kelalle niin saanpahan apua ainakin siihen hommaan.
En tiedä onko täällä ollut puhetta mutta siis onko pikkujouluja tiedossa ja oletteko menossa?
Meillä olisi firman pikkujoulut joulukuun alussa ja tarkoitus olisi mennä.. jos vain löydän jotain vaatetta päälle. No, hame on jo ostettu eli paita on vielä ongelmana.
Mutta iloista viikonloppua kaikille!
Toukotar ja pikkuinen rv 23+3
Onnea Jokuli ja olikos joku muukin joka oli sukupuolen selville saanut... Äitipää taas...
Vastaan kanssa kysymyksiin. Eli otetaan pakkaus kun esikoisen kaikki ienet vaatteet annettu pois ja makuupussikin on teillä teitämättömillä. Vaunut on hankittuna ollut jo kesästä... sain kaverilta käytettynä kun tarvitsi varastoon tilaa. Äitiysloma alkaa aikaistettuna 5.1 mutta todennäköisesti sairaslomalla olen siihen asti.
Nyt on sitten iskenyt uusi vaiva eli vasemman pakaran ja jalan puutuminen. Pitäisi varmaan hankkia joku pehmennys pepun alle kun esikoisen kanssa istuu lattialla leikkimässä. Ikävästi säteilee sitten tuo puutuminen selkäänkin ja viime yö meni taas pyöriessä ja asentoa etsiessä. Esikoinenkin nukkui huonosti ja tuli keskellä yötä meidän väliin. Nukkui sitten vähän väliä poikittain...
Vieläkään ei Porvoosta ole kuulunut mitään. Viime torstaina kävin neuvolassa ja luulisi viikossa jo ajan saavan... Pitänee soittaa neuvolaan ja kysyä onko sinne mitään lähetettä edes laitettu. Olis ihan kiva saada selko näille säryille, pahenee vain pidemmälle mentäessä. No niin nyt onkin sitten valitettu koko rahan edestä...
Tilasin sitten eilen sen sitterin, vaikka mies oli sitä mieltä että ostetaan myöhemmin. Pitää vissiin laittaa se jemmaan johonki ettei tule sanomista ja ettei esikoinen ehdi rikkoa. Muutenkin alkaa olla kaikki hankinnat valmiina. Sänky puuttuu ja pitää miehen kanssa keskustella että tekeekö sen vai ostetaanko. Vähän vaatteita pitää hankkia ja hoitovälineitä, kunhan tuo sukupuoli selviää.
Joulu tulee ja ollaan esikoiselle suunniteltu lahjaksi pientä kahden istuttavaa sohvaa, mutta en tiedä mistä sellaisen saisi. Netistä katselin kaikkien huonekalu kauppiaiden sivut eikä yhdessäkään ollut mitään. Isoa sohvaa en viitsi hankkia kun on pieni huone ja todella pieni oviaukko eli isoa ei huoneeseen saisi edes mahtumaan.
Omassa navassa aika hiljaista tänään. Muutamia muksautuksia tullut tasaisin väliajoin. Juuri niin tiheään ettei äiskä pääse huolestumaan. Eilen taas katselin peilistä kuinka masu on kasvanut ja jos ei pidä rintaliivejä tuntuu oudolta kun rinnat ikäänkuin makaisivat vatsan päällä. Ymmärsiköhän kukaan? Vatsan karvapeitekin alkaa olla jo aika tuuhea, oikea talviturkki... Onneksi lähtee synnytyksen jälkeen pois.
Onko kellään tietoa saako jostain hankkittua vuoden 00 tai 01 Britaxin turvakaukaloon (tumma ruudullinen jossa nalleja) aurinkosuojaa??? Itse olen sen kadottanut jonnekin ja en löydä mistään. Meillä ainakin huomattiin suojan olevan todella tärkeä enkä sen takia viitsisi ostaa kokonaan uutta koppaa, vanha kuitenkin todella siistissä kunnossa.
Nyt pitäisi alkaa siivoamaan kun äitee tulee huomenna vierailulle. Jostain vain pitäisi löytää se kadonnut inspiraatio...
Kati, Jessica ja Lilli-Putti (23+5)
Meillä on firman pikkujoulut 25.11. ja oon kyllä menossa.
Toisaalta tosi ärsyttävää tai oikeestaan tän raskaana olemisen ärsyttävimpiä puolia on se, kun joku sanoo et ethän sie voi sinne lähteä tai sitä ja tätä nyt tehdä....
Törmään tähän usein, että joku esim työkaveri sanoo et ainii, ethän sie pääse pikkujouluihinkaan nyt- No miks en pääsis !!!!!!!! Tottakai pääsen, toki jos ajatuksena on ainoastaan ryypätä, ni sit... mut pääsenhän mie siinä missä muutkin nauttimaan mukavasta illasta työkavereitten kanssa....
ja oon aatellu että baariinkin lähden jos siltä sit tuntuu, ei kai siinäkään nyt pitäis mitään ongelmaa olla, kun ei enää nykyään oo niin paljon tupakan savuakaan noissa baareissa, vai mitä mieltä olette? Ootteko muut törmänny tämmösiin tokasuihin? Kerran kuittasinkin työkaverille, ettei tää mikään sairaus ole....
Erijuttu on sit tosiaan jos on huonovointinen tai paikat kipeenä tai joitain ongelmia jotka vaatii lepoa.
Oon siis alottanu ompelemaan ittelleni vaatetta pikkujouluihin, kun valmiina ei välttämättä löydy. Enkä kuitenkaan halua mitään kaapua päälleni pukea ;)
Jatkan taas töitä- heipparallaa
Fiona
[color=green]kirjoitinkohan eilen ollenkaan.. en ole varma.
kävin eilen pitkästä aikaa pumpissa, ja nyt tuntuu lihaksissa. yllättävän hyvin sitä jaksoi, vähensin vain painoja reilusti ja pidin tarvittaessa ylimääräisiä huilitaukoja. hieroja kehoitti alkuviikosta että etenkin alaselän lihaksia pitäisi muistaa vahvistaa: selkä on isolla kuormituksella ja rangan asento muuttuu nyt vatsan kasvun myötä jatkuvasti.
päivän kyssäreihin vastaukset;
1. otetaan pakkaus koska esikoinen tulossa. paperit jo tuossa lähes täytettynä odottaakin, 22 tuli alkuviikosta täyteen ja ke oli sopivasti neuvola jolloin saatiin paprut.
2. vaunuja olen vähän katsonut käytettynä, mutta kun haluan mahd. uudet, on valikoimaa käytetty-puolella aika vähän. tällä ei niin kiirettä, laitan miehen ostamaan sitten vaikka uudet kun ollaan laitoksella jos ei ennemmin löydy;) vakuutus tässä on nyt superajankohtainen asia, meillä muut vakuutukset if:ssä, mutta kun kerran eivät myönnä syntymättömän vakuutusta, niin vertailuja täytyy tehdä..
3. virallisesti alkaisi 7.2, mutta yrittäjänä olen töissä niin pitkään kuin jaksan..
mahtavaa että jokulilla hyvä ultrakäynti:) itsekin aiemmin mietin tuota brunon 3/4d:tä, varsinkin kun oma gyne on femedalla. meille taitaa nyt kuitenkin riittää kaupungin ultrat ja vauvan muksaukset ja mies ei halua tietää sukupuolta, niin jännätään maaliskuuhun ja jutellaan mahan läpi;)
saatiin muuten just kutsu kaveripariskuntien " pikkujouluihin" parin viikon päähän, meistä kuudesta naisesta neljä on raskaana - ainakin kuskeja riittää;D
meillä menee tulevat päivät ulkoillessa ja lepäillessä. viikonloppua kaikille!
Caddie ja Pirpana, rv 22+3[/color]
[color=yellowgreen] Meillä on duunin pikkujoulut tämän kuun viimeinen viikonloppu, risteily Tukholmaan. Ja aijon kyllä lähteä!
Vaatteista en vielä tiedä, pari hametta olisi mielessä, toivottavasti mahtuvat vielä silloin. Pari paitaa pitäisi vielä löytää. Ja ehkä farkut... Olen ihastellut niitä Bebesin farkkuja, mutta ovat niin pirun kalliita... [/color]
Olisittepa nähneet ilmeeni kun eilen mieheni kanssa venttailimme neuvolan aulassa tuttua Kirsiä, mutta paikalle hiihti taivaanvanha mummo joka kutsui sisään. Ei tältä voi irrota muuta kuin sodanaikaista perimätietoa raskaudesta ja äitiydestä... Tai siis niin luulin. Hertsileijaa, Hilve-mummo osoittautuikin varsin symppikseksi terveydenhuollon ammattilaiseksi. Hän kehui " juniorin" kasvavan vähintään oppikirja-mallikkaasti ja " juniori" vastasi kehuihin riehaantumalla oikein kunnolla. Tästä Hilve oli mielissään ja merkkasi neuvolakortin Liikkeet-sarakkeeseen kaksi plussaa. Kemiat siis pelaavat puolin ja toisin. Hieman kyllä tuli sanomista huimasta painonnoususta, 1,129 kiloa/viikko (hjäpl). Noh, Kelan paperit saimme kuten pitikin, eli loppu hyvin, kaikki hyvin.
Ja sitten galluppiin:
1. Otamme pakkauksen
2. Kaveri möi halvalla -01 Teutonia Rocky -yhdistelmät (sekä -05 Römer Baby safe plus -kaukalon, pinnasängyn ja sitterin)
3. Ä-loma alkaa 16.1.2006
(mutta toivottavasti saitsia ensi maanantaista lähtien)
ps. Ja tuli tuosta sitteristä mieleen, että kun mieheni näki sen uudehkon täyspehmustetun sitterin, hänen alahuulensa meni rullalle ja hän esitti toiveen siitä perinteisestä " rautalanka-kangaspussi-sitteristä" . On kuulemma legendaarisempi. Onneksi vanhempieni vintiltä löytyi vielä minun (ja serkkujen, sata sukupolvea taaksepäin) vanha vaaleansininen sitteri. Mutta saas nähdä kumpi jää käyttöön...
[color=yellowgreen] Tästä se viikonloppu alkaa! Toivottavasti työpäivä menee nopeesti, että pääsee viikonlopun viettoon. Tänään voisi käydä vähän ostoksilla. Sunnuntaina on ristiäiset, pitääkin tehdä kastemekko valmiiksi. Toivottavasti siskon tyttö mahtuu siihen...
2become1: laskeskelin, että taitaa olla noin 11 viikkoa äitiysloman alkuun... Ja joulu on onneksi siinä välissä! Ihana ylläri sun mieheltä! Minkä värisiä ruusuja sait? Saako kysyä, että miksi olit viimeksi niin pitkään sairaalassa? Menikö kaikki hyvin?
Meillä ei ole ollut neuvolassa Maalispapun mainitsemaa kyselyä. Tai ainakaan viimeksi ei kysytty. Vai johtukohan siitä, että mies oli mukana...? Jos ne kyselee niitä niin, että mies ei ole mukana...? No, kieltävästi minäkin pystyn vastaamaan onneksi. Mutta ihan hyvä, että kysyvät, joku ei välttämättä uskalla sanoa, ennen kuin kysytään.
Ringfinger: Mulla ei myöskään kyljet kestä makaamista, varsinkaan sohvalla. Sängyllä pystyn kyllä makaamaan melkein missä asennossa tahansa. Selkäkin kipeytyy päivän mittaan. Olisikohan tukivyöstä apua?
Pari kysymystä:
1. Otatko äitiyspakkauksen vai rahan?
2. Onko vaunut jo valmiina?
3. Koska jäät äitiyslomalla, näillä näkymin?
Mun vastaukset:
1. Pakkauksen
2. Ei ole
3. 1.2.2006
NapNap+Mörkö rv23+2 [/color]