Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut

11.11.2005 |

Hyvää huomenta vaan kaikille!

Kieriskelen flunssakuumeen kourissa ja pari tuntia sitten kyljet, ja lonkat erityisesti, ei enää oikein kestäneet makaamista. Vauva onneksi ei ole ollut moksiskaan munolo tilasta. Jatkaa vaan uikeskenteluakaan. Potkut näkyvät jo ulospäin ja sänkyymme onkin tullut ihan uutta vipinää iltaisin.

Mieheni aloitti vauvan kanssa seurustelun napani kautta ja onnistuuhan se näköjään noinkin. Puheen tauotessa hän morsettaa potkuilla vastauksia. Tuo masu on kyllä hassun kiinteä, vaikka mulla oli painoa aika riittävästi ennen raskautta ja ajattelinkin, että rasvapeite voisi piilottaa liikkeitä ja masun pyöristymistä, vaan kiloja on tullutkin vain hiemanlaisestim, mikä sinänsä on ihan kiva juttu. Terkkarikin hämmästeli tuota masuni kiinteyttä ja vaavin riheumista.

Mä olen nähnyt muutamana yönä unta, että olen jo imettämässä vauvaani. Vaikka mä kuinka yritän vakuutella ittelleni, ettei siitä imettämisestä sais stressata, koska sitten se ei ainakaan onnistu, niin siltikin harmittaa jo etukäteen, jollei tälläkään kertaa maitoa ala tulla niinpaljoa kuin lapsi tarvitsisi.

rv 22+5

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mullakin olisi jotkut pikkujoulut:( Mutta näin hoitovapaalaisena, jolla ei ole edes odottamass työpaikkaa, voi pikkujouluista vain uneksia. Miehellä on tiedossa ainakin kahdet pikkujoulut. Siihen kun lisää vielä kaikki harrastusmenot niin viikonlouput ovat vuoden loppuun asti miehen osalta täynnä... Mitäköhän itse keksisi...?

-Santtu 24+2

Vierailija
22/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=yellowgreen] Sovitaan vaikka ensi tapaamisen jälkeen joku hyvä päivä, niin mennään porukalla vaikka syömään tai jotain. Jos vaan saadaan joku aika, joka sopii useimmille. Niinhän se on, että näin joulun alla rupee olee vapaat viikonloput ja illat vähissä... [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kysymyksiin...

1. Ei oteta äippäpakkausta. Kaapit pursuavat vaatteita jo ihan riittävästi ja uusia tuskin maltan olla ostamatta, joten rahana otamme. Käytetään ne rahat varmaan vaunujen ostamiseen, siis tuplamallisten.

2. Löytyy yhdet yhdistelmät pehmeällä kantokassilla ja seisontalaudalla sekä kaupunkirattaat. Mutta pienen ikäeron vuoksi lienee pakko hankkia nyt myös tuplat. Vähän kyllä ärsyttää, kun aikas kalliita on nuo vaunut ja olemassa olevissa ei ole mitään vikaa. Paitsi, että eivät suosi kahden istuvan lapsen kuljettelua :)

3. Äippäloma alkaa joskus helmikuun puolessa välissä, en muista tarkkaa päivää. Hoitovapaalla kun olen, sitä päivää ei ehkä ihan niin hartaasti odota kuin jos kävisi töissä.

Pikkujouluja meillä ei ole vielä tiedossa yhtään. Luultavasti kuitenkin menemme miehen työpaikan järjestämään perhepikkujouluun (tulee Joulupukki ja kaikki ;) sekä vietetään pienimuotoiset pikkujoulut kahden eri tuttavapiirin kanssa. Toinen on muuten esikoisen ajalta tutuiksi tulleet perhevalmennusryhmän perheet. Juuri mietiskelin, että ollaan tavattu keskimäärin kerran kuussa nyt kolme vuotta.

Sitten joku kyseli siitä väkivaltakyselystä. Kyseessä olevaa kyselyä on tehty pidempänä vuosina 2000 ja 2002, joiden perusteella on sitten valittu yksi A4:n kysymyksiä. Neuvolan tätsyn puheista ymmärsin, että sama kysely tehtäisiin ainakin täälläpäin rutiiniluontoisesti kaikille odottajille. Sillä vain mietin, että josko muuallakin... Asia sinällään on tärkeä, mutta myös vaikea.

Jeps, nyt pitää alkaa väkertää kauppalistaa. Mitä ihmettä sitä taas ensi viikoksi keksisi! Omat keitokset pursuavat korvista...

T. MaalisPapu rv21+2

Vierailija
24/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole tollaista kyselyä nähnytkään! En nyt enkä esikoisen aikana viime vuonna. Mies oli kyllä viimekerralla joka neuvolassa mukana, mutta nyt ei ole ollut...

-S taas

Vierailija
25/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli hyvä idea!!! Täytyisi sitten vaan löytää kaikille sopiva aika:) Jos mennään syömään niin apikka ei voi olla mitenkään erikoinen, mulla kun on noita allergoita kertynyt mukaan niin en oikein saa erikoisemmista mitään:( Tavalliset rossot ym käy ja esim kiinalainen:)

-ja taas :)

Vierailija
26/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille kaikelle olet allerginen?

Vierailija
27/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeimpina on maitoproteiini, soija ja pippuri. Yhtenä vuonna työpaikan pikkujouluruokailu oli nepalilaisessa ravintolassa enkä saanut syödä muuta kuin riisiä!!! He eivät suostuneet poistamaan annoksistaan minulle sopimattomia aineita. Täytyy sanoa että sen ruokailun jälkeen tuli mentyä Mäckärin kautta kotiin:) Noissa " erimaalaisissa" ravintoloissa on sekin ongelma että työntekijät eivät välttämättä ymmärrä niin hyvää suomea että ymmärtävät mitä tarkoitan, saati sitten että minä olen varma heidän ymmärtäneen. Kiinalainen onnistuu kun niistä poistetaan vain soija, he eivät maitoa käytä:).

Vierailija
28/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitä ei sitten teillä tehdä. Etäisyyttä ei tosin ole kuin n. 50 km ja samaan sairaanhoitopiiriin kuulutaan, mutta eipä tuo ihme ole jos käytännöt poikkeavat toisistaan... Enkä myöskään usko, että kyselevät jos mies on paikalla. Kuka sitä nyt silloin tunnustamaan mitään niin arkaa asiaa?!

T. MaalisPapu - kauppalistan väsänneenä ;)

PS. Meillä taitaa olla samanikäiset lapset, meidän tosikoinen täytti just lokakuun lopussa vuoden.

Vierailija
29/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Palevioletred]ja mä kun olen vielä näin aikaisessa. Ihanaa perjantai! Kohta päiväunille ja sitten hakemaan neitiä kerhosta ja miestä junalta ja suunta kohti vanhempien kotia juhlimaan isänpäivää. Huomenna tullaan jo takasin kotiin ja sunnuntaina onnittelukierrokset jatkuvat.

Onnea [b]jokulille[/b] ihanasta ultrasta ja pienen tytön odotukseen!

Britaxin aurinkosuojasta kyseli [b]katjuska[/b]... Luulen, että saat niitä tilattua lastentarvikeliikkeiden kautta. Mä ainakin ostin sellaseen korokeistuimeen uuden päällisen lastentarvikeliikkeen kautta. Kyllähän tuo maksoi 11¿ ja sitten huomasin, että Prismassa oli myytävän uusia korokeistuimia halvemmallakin, mutta ehkä laatu on parempi *lohduttelee itseään* =)

PIKKUJOULUJA meillä on tiedossa enemmän ja vähemmän koko joulukuun ajan ja kovasti olen niihin menossa. Ensimmäiset ovat 3.12. miehen siskon luona, 5.12. vietämme mun perheen, siskoni ja hänen poikaystävänsä ja serkkujemme (2kpl) kanssa omat perinteiset serkkupikkujoulut jouluruokineen kaikkineen. Ollaan tätä perinnettä juhlittu jo neljä vai peräti viisi vuotta. Työpaikan pikkujoulut on sitten 9.12. ja ollaan menossa keilaamaan ja sen jälkeen yhden opettajan kotiin syömään ja jatkotkin ovat tulossa, mutta saattaa olla, että siinä vaiheessa meen kotiin. Sen lisäksi on oman luokan kanssa pikkujoulut 13.12., jotka samalla ovat mun läksiäiset *nyyh*. Ja meidän omat pikkujoulut kuulostaa myös ihanalta... ihanaa päästä pitkästä aikaa jonnekin syömään ja ihan rauhassa ilman lapsia. Ois varmaan hyvä pitää viikolla, kun varmaan monella muullakin nuo viikonloput jo ihan täynnä. Ja joululahjojakin pitäs ehtii ostaa...

Ja sitten vielä galluppiin:

1. Edelleen kovasti pähkäilen otanko pakkauksen vai rahan. Voisko joku päättää mun puolesta? =) Esikoisen pakkauksesta kaikki tallella, pitäs vaan kattoo, missä kunnossa ovat. Toisaalta ois ihana päästä näpräämään uutta pakkausta... on tää vaikeeta...

2. Vaunut ovat esikoiselta.

3. Äitiysloma alkaa 15.2., mutta kotiin jään 22.12. ja oon ansiosidonnaisella 1.1. alkaen, kun mun työsopimus päättyy 31.12.

Mukavaa perjantain jatkoa! Ehkä mä illalla vielä palaan...

Monkey ja mosse rv. 21+2

Vierailija
30/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kyselyyn:

1. Ei oteta pakkausta, kun esikoiselta jäljellä kaikkea ja shoppailuhullu kun olen..

2.Vaunut esikoiselta jäjellä

3.Äippäloma alkaa 10.2, mutta sitä ennen talviloma ja luultavasti sairasloma.

Neuvolassa kaikki hienosti. Painoa tullut kaiken kaikkiaan 5kg, sf 19, hb 135->120, paineet normaalin alhaiset. Kelan paprut sain ja niitä sitten vain täyttelemään. Sain myös lähetteen fysioterapiaan tämän selän takia.

Sitteristä sen verran, että meillä oli esikoiselle sellainen topattu, uudenmallinen sitteri ja se oli aivan kamala. Vauva oli aina jotenkin omituisen lytyssä siinä, eikä edes viihtynyt huonon asennon takia. Niinpä myin sen pois ja löysin nyt käytettynä sen babybjörnin " lankamallin" . Siis on se uusi versio, mutta sama periaate kuin 20 vuotta sitten.

Tällaista viikonloppua vasten. Vähäsateista viikonloppua toivottelen kaikille!

Tiitiäinen ja kirppu 22+0

Vierailija
31/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi JOKULI sait mut ultra kertomuksellas kyyneliin! Mulla oli esikoisen kanssa samat fiilikset vaikka olikin eka, mutta toivoin ja odotin tyttöä ja kun Bruno sanoi sen olevan 100% tyttö niin itku meinasi päästä. Meen parin viikon päästä ite Brunolle, jotta vahvistuu tääkin tyttöolo?!

SANTTU-kaiholla luen sun miehen säbäturnauksesta, kun itse lopetin pari viikkoa sitten pelaamisen ja joudun tyytymään vaan pelien seuraamiseen!

Joku kyseli ultran " koodeista" , jotka ovat niitä eri mittoja esim. sääriluu ja sen seurauksena arvioitu ikä eli esim.20+0 niistä kaikista kertyy se suunnilleen oikea sikiön ikä.

Meillä on kohta yhdet pikkujoulut. Käyn shokeeraamassa ihmisiä mahalla, josta eivät tiedä. Meinaan käydä kaikissa p-jouluissa mitä vielä tulee niin ihan vaan hengaamassa. Ei ole sellaista juhlafiilistä, kun kaikki muut humalassa. Oikeasti monet kohtelee niin, että ois jotenkin huonompi, kun on raskaana eikä voi juoda vaikka muuten juhlisikin.

Hyvää vkloppua kaikille!

Vierailija
32/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiin ensiksi:

1. En ottanut pakkausta. Kovasti pähkäilin mutta viimeksi otin pakkauksen ja siitä on harjat, kynsisakset yms jäljellä ja vaatteet myin pois käyttämättömänä. Nytkään niistä ei ollut suurinosa mieleeni niin ennemmin sitten ostan mieluisia sillä 140eurolla.

2. Vaunut löytyy valmiina jollen sitten mene ja osta kuitenkin uusia, ratashullu kun olen..

3. Äippäloma mulla alkaa 6.2. Olen kotona hoitovapaalla joten eipä tuo muuten vaikuta kuin tulojen nousuna toivottavasti.

Iskias vaivaa edelleen ja muutenkaan ei olossa ole uutta. Nyt täytyy lähteä kauppaan =)

Vierailija
33/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saman ikäisiä ovat:) Meidän neiti täytti lokakuun 17. päivä vuoden:)

-Santtu

Vierailija
34/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

1. Otan pakkauksen ja sitä jo kovastin oottelen että pääsee niitä tavaroita hypistelemään :) Esikoinen kun on tulossa niin kaikki tuollainen on oikein tervetullutta.

2. Vaunut on. Ostettiin pari vuotta vanhat käytetyt Emmaljungan yhdistelmät kun löytyi niin hyvät. Vauvan koppa oli vielä tehtaan paketissa.. siis kuin uudet.

3. Äitiyslomalle jään 25.1. (jos nyt oikein muistan)

Tänne ei mitään uutta eilisten kuuulumisien jälkeen. Näin perjantain kunniaks taidan hemmotella itteäni roskaruualla. Harvoin sorrun, mut nyt tuntuu että yks mc feast-ateria olis paikallaan :) Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kati ja Nestori -rv24+2

Vierailija
35/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu kyllä järkky työpäivä takana niin että nyt ihan naatti, poikki, puhki jne. Aamulla taas nostaessani asiakasta sain selkäni kipeeksi. Ja koko päivä oli yhtä tuskaa ja kiirusta. Kotio tultuani kävimme porukalla tekeen viikon ruoka ostokset tai ainakin melkein kun en olis yksinäni kauppareissulta selvinny! Nyt kun sain hetken oltua ei särje enään mutta kaikki pienikin kumartaminen ja kiertoliike sattuu! Ei kivaa! Toivotaan nyt että menis viikonlopun aikan ohi ettei taas tarvisi saikkua hakee.

Huomenna aateltiin käydä asunto ja rakennus messuilla pirkkahallissa kun saimme ilmaset liput. Muuten ihan kotona olemista. Asutaan aika lähellä pirkkahallia eli matkoihin ei aikaa kulu.

Sunnuntaina sitten käydään mun ja miehen isää moikkaamassa. Ostin meiän isukille lahjaksi kylpytakin ja lapset olivat päiväkodissa askarrelleet kipisille kämmenen kuvat. Niissä oli ripustuskoukkukin valmiina niin voidaan laittaa ne meitin makkarin seinälle. Suloset oli.

Masussa ei uutta. Huomenna tulee taas tasaviikkoja täyteen eli tasan 22. niilo potkii kovasti koko ajan ; ) On niin ihanaa aikaa vaikkakin kaikenmaailman vaivoja on. Närästys ja selkävaivat pahimmat, muilla ei niin merkitystä. Vieläkin on tiistain ultrasta ihanat fiilikset. Vieläkin ihmettelen ultran kuvan tarkkuutta vaikka oli ns tavallinen ultra eikä 3d tms. Kasvot näkyi, nenä jne. MÚTTA IHMETYKSEKSENI EI SITÄ PAINOA SAANU MITATTUA! sanoi vauvan olevan iso kuvaruutuun nähden ettei painoa saatu. Mistäköhän johtuu? Pituus oli 25 cm ja kaikki muut mitat normaalit viikoihin nähden..

Sitten viä gallubbiin.

1.talviloma alkaa tammikuun 12 pnä ja äippäloma sitte joskus helmikuun puolivälistä mutta ton 12 päivän jälkeen en meee enään töihin.

2.vaunut on vähän käytettynä tutulta ostettu

3.rahana otan kun 2 pakettia jo on 5 vuoden sisällä saatu ; )

Hotsasin just että tais mennä vastaukset eri järjestyksessä kuin kysymykset mutta ei ka se ketään haittaa.

Ei muutakun mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Pyörin täällä taas huomenissa.

Vierailija
36/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän täällä taas rauhaisaa yksineloviikonloppua kun mies on polttareissaan, todennäköisesti vähemmän rauhallisesti... Häät on parin viikon päästä ja kun tähän asti olen ottanut ihan rauhallisesti, niin nyt onkin ihan kivasti tekemistä yllättäin. Vaan eiköhän tämä tästä! Ja päivän kysymyksiin...

1. Aion ottaa pakkauksen, koska ensimmäistä odotellaan.

2. Vaunuja ollaan katseltu, ostellaan sitten varmaan vuodenvaihteessa.

3. Äitiysloma alkaa käsittääkseni 22.2. Ainakin se on kätevä päivämäärä joka on helppo muistaa :)

Nyt harkitsen, josko vielä jaksaisin tarttua imuriin... Olisi sitten sekin pois huomiselta listalta, vaikka nyt ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa moinen hurina. Varsinkin kun olin tossa työpäivän jälkeen 3½ tuntia jo shoppailemassa. Onneksi tätä energiaa riittää!

-Aranja ja pikku-Ukko, 20+2-

Vierailija
37/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa!

Täälä on nyt vatsataudista selvitty ja tämä viikko oltu flunssassa,onneks ei sentään kuume noussut..kumpikin meistä miehen kanssa köhii ja niiskuttelee,koira sentään on terve :)

Taidan olla viimeinen joka menee rakenneultraan,ens ti olis aika sinne..

Tänne iski sitte virtsa tulehdus mutta onneks lääkekuurilla seki hoituu helposti,ihan ilman oireita ilmeni neuvolassa :P

Ja mitäs vielä..multivita special kuuri alkoi täälä,hemoglob laskenut 112..ennen raskautta oli 135.Tosin en ole huomannut mitään väsymystä,sen lisäksi mitä nyt on ihan rätti töiden jälkeen.mutta kummasti on kuuri piristänyt.

Mukavia viikonloppuja kaikille!

1.Otetaan pakkaus,koska kyseessä on esikoinen :)

2.Vaunut tuo kuulema joulupukki jos ollaan oikein kiltisti ;)

3.Töitä meinasin tehdä helmikuun puoleen väliin asti,mikäli vain pystyn ja voin.

Neiti1 rv 20+5

Vierailija
38/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringfinger:

Mä olen nähnyt muutamana yönä unta, että olen jo imettämässä vauvaani. Vaikka mä kuinka yritän vakuutella ittelleni, ettei siitä imettämisestä sais stressata, koska sitten se ei ainakaan onnistu, niin siltikin harmittaa jo etukäteen, jollei tälläkään kertaa maitoa ala tulla niinpaljoa kuin lapsi tarvitsisi.

Ei kannata sitä stressata että stressaako etukäteen ;D. Tietysti se varmasti pyörii mielessä, jos aiempi/aiemmat imetykset eivät ole sujuneet niin kuin olisit halunnut.

Mutta tuohon maidonnousuun on muutamia kullanarvoisia vinkkejä, tai siis ainakin mitä _ei_ kannata tehdä, jotta maito pääsee hyvin nousemaan.

Eli lisämaitoa kannattaa todellakin antaa vain jos on jokin lääketieteellinen peruste. Valitettavasti sitä ollaan turhan hanakasti jopa tyrkyttämässä hoitajien taholta synnäreillä :/.

Jos sinusta tuntuu, että hoitaja suorastaan painostaa lisämaitoon vaikka näkyvää syytä ei olisi (vauva jaksaa imeä, vaippoja kastuu, verensokerit ok->ne mitataan ainakin isokokoisilta vauvoilta jne.), voit pyytää lastenlääkärin mielipidettä.

Minulla oli todella ahdistava omahoitaja, joka jatkuvasti painosti lisämaitonsa kanssa, vaikkei sille ollut oikeasti tarvetta, lastenlääkärinkään mielestä :).

Toinen jota kannattaa välttää on tutti, ainakin ensimmäisten viikkojen ajan, koska vauvan pitäisi keskittää kaikki imuhalut rintoihin, jotta ne saisivat tarpeeksi stimulaatiota joka määrää siis sen, kuinka paljon rinnat alkavat tuottaa maitoa. Lisäksi tutti saattaa olla vahingollinen imuotteelle, jonka on oltava hyvä, ettei rinnat menisi rikki ja saisivat kunnolla stimulaatiota.

Eli lapsentahtinen imetys vuorokauden ympäri (yöimetykset ovat tärkeitä!) ja lisämaidon+tutin välttäminen ovat hyvät perussäännöt.

Tietysti on olemassa naisia jotka eivät fysiologisista syistä tuota tarpeeksi maitoa, mutta sellaiset ovat oikeasti todella harvassa.

Tällaisia syitä saattaa olla esim. rintaleikkaus tai kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vauvalta kannattaa tarkistaa kielijänne jo synnärillä jos tuntuu että imuotteessa on häikkää! Lääkäri sen saksilla napsaisee sitten poikki, jos se on liian kireä.

Keltaisuus voi myös olla sellainen syy, että lisämaitoa todella tarvitsee.

Kannattaa luottaa, että luonto on hoitanut hommansa ihan hyvin ja vastasyntyneen minimaaliseen vatsalaukkuun täytteeksi ensipäivinä riittää ne kolostrumtipat :).

Koko ihmiskuntaa ei enää olisi, jos vauvoille tuo lisämaito ensipäivinä olisi niin tärkeää kuin Suomessa halutaan kuvitella.

Kaikille (etenkin esikoistaan odottaville) suosittelen luettavaksi imetystukilistan kotisivuja (http://www.imetystukilista.net/)! Monen imetys kariutuu ennen aikojaan ihan vaan tiedon ja tuen puutteeseen :/.

Tässä muutama linkki imetyksen alkuun ;):

http://www.imetystukilista.net/faq/alku.php

http://www.imetystukilista.net/faq/etukateen.php

http://www.imetystukilista.net/faq/odot.php

http://www.imetystukilista.net/faq/hampuri.php

http://www.imetystukilista.net/faq/harha.php

http://www.imetystukilista.net/faq/riitt.php

http://www.imetystukilista.net/faq/newman_tarpeeksi.php

Osittain päällekkäisyyksiä, mutta kertaus on opintojen äiti ;).

Vierailija
39/40 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap:

Pari kysymystä:

1. Otatko äitiyspakkauksen vai rahan?

2. Onko vaunut jo valmiina?

3. Koska jäät äitiyslomalla, näillä näkymin?

1. Rahan, koska vaatteita on tuhannen paljon ja muut tarvikkeet esikoisen äp:sta tallella.

2. On, esikoiselta nekin.

3. En tiedä ;). Mutta nyt siis olen kotihoidontuella esikoista kotona hoitamassa, joten liekö sillä niin väliäkään ;).

Vierailija
40/40 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset