Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¨¨¨*MARRASMAMMAT PERJANTAINA*¨¨

11.11.2005 |

Aikaista huomenta vaan!

Täällä koko yö takana valvoen..Syynä erittäin napakat supparit...Koko eilisen päivän ja illan supisteli, ei kipeästi mutta napakasti. Yön aikana on tullut ihan kipeitä ja kohdunsuu tai joku sielläpäin on ihan tulessa..

Säännöllisiä ne ei tietenkään ole ja joka kerta kun ajatteleekin kelloon kattomista, niin tuntuu että ne laimenee heti!

Mies sanoi illalla että kyllä tän viikonlopun aikaan synnytetään:) Tuossa äsken lähti töihin ja mua supisti just sopivasti oikeinkin napakasti, niin johan isinkin naama oli jo sen näköinen että ihanko tosissaan jo supistelee!? Saas nähä mitä tää on..Liekö sama vanha " kiusaus" jatkuu vai joku oikeesti tää alkais olla lopun alkua..Mä toivon niin..

Nyt en enempää kärsi istuskella, tuun päivällä antaan väliaikatietoja..Edelleen huirveän skeptinen olo koko synnytyksen alkamisesta:)

Voikaa muut hyvin ja kovasti suppareita muillekin!!!!

äitykkä ja poikanen rv 38+3

tänäänhän olis aika kiva päivä syntyä, 11.11 ( isikin muistais sen varmasti)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dem@lle onnea huomiseen koitokseen! Ja muillekin joilla käynnistykset ja sektiot on päätetty. En muista ketä kaikkia nyt olikaan ...

Pakko kans tulla tänne valittamaan, te kun parhaiten ymmärrätte näitä tuntemuksia :) Mies rupee varmaan olemaan jo täynnä näitä meikäläisen valituksia. Maha ei oo pariin päivään toiminu kunnolla, ja tänä aamuna sit söin AllBran-muroja joihin sekoitin luumusosetta. Iltapäivällä sit kyllä tapahtuikin jotain, mut nyt sit myöhemmin on muuttunu ruikuksi, mitähän tää nyt oikein on?? Onko muilla ollu samoja onkelmia?

Sit mulla tuli ekaa kertaa kunnolla eilen illalla selkäsärkyä, meni kyllä ohi makuulla mut aina ku nousi+käveli niin ai perhana ku sattui, tänään sama on jatkunut. Enteilisköhän tää jo jotain? **huokaus, toiveajattelua varmaankin**

Sama juttu muakin ärsyttää mikä niin monta muutakin, eli koko ajan kaverit soittelee/viestittelee että joko oon synnärillä. Oon sanonu myös että ilmoittelen kun tämä tapahtuma on tapahtunut.

Joku kyseli onko toiveita saada lisää lapsia vielä, itse toivon että saataisiin toinen myöhemmin, ei ihan heti perään kuitenkaan :)

Kävelykin on nykyään yhtä tuskaa, on sitä nyt niin hidas valas, pyörin vain eteenpäin kaupassa kuin pallo ....

Hyvät vkonloput marrasmammoille!

Tintta-liisa rv 39+1

Vierailija
42/44 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lähinnä taustailijana aiemmin viihtynyt päätti jotain laittaa itsekin! Kovasti jo tekisi mieli laitokselle lähteä, synnytys pyörii koko ajan mielessä... Mulla tosin on noita viikkoja virallisesti vasta 36+2 eli LA on i 7.12. (alkuraskauden ultran mukaan), mutta kun tänne marraskuisiin alunperin viimeisten kk:n perusteella ilmottauduin (LA 30.11.) niin täällä ajattelin pysyä! Ja todennäköisesti vauveli vielä tämän kuun aikana maailmaan putkahtaakin, jos neuvolan tätiin on uskomista. Pikkuinen oli jo viime viikolla kuulemma tosi alhaalla ja kohdunpohjakin laskeutunut ja lapsivesi ruvennut vähentymään eli oli sitä mieltä että tuo 30.11. vois hyvinkin olla lähempänä kuin 7.12. Ja kun esikkokin syntyi etuajassa niin ehkäpä tämäkin, toivon! Litoskivut on aikamoiset, kävely on välillä täyttä tuskaa. Turvotusta ei onneksi ole ja paineet ja pissit on olleet ihan kunnossa koko ajan. Suppareita tosin on öisin aikamoisesti, mutta kivuttomia nuo on ainakin tähän saakka olleet. Sairaalakassin pakkasin tänään valmihiksi ja esikolle vaatteita sun muita survival packiksi mummulaan. Onneksi voidaan viedä sinne vaikka keskellä yötä, tosin oishan se kiva lähtee rauhassa keskellä päivää, jottei tartte ressukkaa herätellä yöllä ylös...

Jaksamisia ja jakautumissäteitä niitä kaipaaville!

Mangusti ja pikkuinen 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollu laiska kirjoittelee. Tiistaina oli neuvola ja painoa tullut 900g vkon aikana, muuten kaikki oli ok.

Tänään sit jouduinkin äippäpolille ku vauvan liikkeet oli vähentynyt rutkasti keskiviikon jälkeen. Mutta onneksi kaikki oli vauvalla kunnossa. Kohdunkaulaa oli jäljellä 2-3cm ja auki oli sormelle raottaen. Että taidanpa olla sitten se joka synnyttää vasta itsenäisyyspäivän aikoihin :) menkkojen mukaan LA olisi 13.11 ja np-ultran mukaan 21.11 ja 3d- ultran mukaan 13.11, ottaa noista sitten selvää mikä olisi oikeammassa. Niin ja vauvan painoarvio oli 3,3kg ja pitkä ja hoikka kaveri.

t.Nia ja toukka 38+5

Vierailija
44/44 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans pääasiassa taustaillut.. LA olis sunnuntaina ja tänään oli sit äitipolin kontrolli; tarkistivat et onko pää alas päin, kun tässä taannoin käännettiin. Siellähän sitä n. 3,5kg vaavi köllötteli oikeassa tarjonnassa. Kohdunsuu oli vielä kiinni ja epäkypsä, joten turhaan toivoin, et suppareista olis ollut jotain apua... Plääh! Olo on ollut jo toista viikkoa aika kurja, pulssi hakkaa yli sataa ja maha kireänä jatkuvasti. Lasten kassa ei tahdo jaksaa puuhailla mitään...

Vähän toivoin että tänään olis käynnistelty, edellisellä käynnillä lääkäri vähän siihen malliin vihjaili. Mut nytpä oli eri lääkäri, joka oli käynnistystä vastaan etenkin sektioarven takia (sektio tehty yli kolme vuotta sitten)Vaikka eipä se olis tainnut hääviä olla käynnistää, kun paikat vielä epäkypsät. Jos olis saanut kalvot puhkaistua, niin sit olis varmaan jääty sinne : )

Uuden ajan antoivat viikon päähän, silloin katsotaan uudelleen sitä käynnistystä. Nyt pitää vaan toivoa, et lähtis itekseen tulemaan... Tuossta epiduraali/spinaalipuudutuksesta sen verran, et sain sektiossa spinaalin, joka mulle ainakin sopi hyvin, ei tullut mitään vaioja jälkeen päin. Epiduraalin sain sit seuraavalla kerralla alatiesynnytyksessä, joka sekin sopi hyvin.. Spinaali jos menee " väärään" paikkaan, aiheuttaa päänsärkyä, joka korjaantuu veripaikalla yleensä. Epiduraali voi vaikuttaa väärin, eli nousta ylöspäin tai puuduttaa toispuoleisesti... Näin olen kuullut.

Mutta nyt hyvt illan jatkot ja levollisia unia kaikille!

Miisaliina. 39+5