¨¨¨*MARRASMAMMAT PERJANTAINA*¨¨
 Aikaista huomenta vaan!
 Täällä koko yö takana valvoen..Syynä erittäin napakat supparit...Koko eilisen päivän ja illan supisteli, ei kipeästi mutta napakasti.  Yön aikana on tullut ihan kipeitä ja kohdunsuu tai joku sielläpäin on ihan tulessa..
 Säännöllisiä ne ei tietenkään ole ja joka kerta kun ajatteleekin kelloon kattomista, niin tuntuu että ne laimenee heti!
 Mies sanoi illalla että kyllä tän viikonlopun aikaan synnytetään:)  Tuossa äsken lähti töihin ja mua supisti just sopivasti oikeinkin napakasti, niin johan isinkin naama oli jo sen näköinen että ihanko tosissaan jo supistelee!?  Saas nähä mitä tää on..Liekö sama vanha " kiusaus"  jatkuu vai joku oikeesti tää alkais olla lopun alkua..Mä toivon niin..
 Nyt en enempää kärsi istuskella, tuun päivällä antaan väliaikatietoja..Edelleen huirveän skeptinen olo koko synnytyksen alkamisesta:)
 Voikaa muut hyvin ja kovasti suppareita muillekin!!!!
 äitykkä ja poikanen rv 38+3
 tänäänhän olis aika kiva päivä syntyä, 11.11 ( isikin muistais sen varmasti)
Kommentit (44)
 Jaahas, olikin rapseat neljä tuntia unta tälle yölle!! Noh, onhan sitä siinäkin jo, ollaan positiivisia.
 Mies lähti just työmatkalle 400km päähän. Tuumittiin eteisessä, että tänään ois hyvä päivä sit alkaa tapahtua =D Meni onneks omalla autolla, että pääsee pois jos tosiaan on tarvetta. En kuitenkaan usko, ei minkään valtakunnnan tuntemusta mihinkään suuntaan. Aattelin siivota tossa päivän mittaan, josko siitä S:stä nyt vaihteeks ois jotain apua.
 Oon samaa mieltä edellisten kanssa, että tänne marraskuisten pinoon on hyvä valittaa kun kaikilla muillakin on samanlaisia tuntemuksia. Kaikki tietää ilman selitystä, mitä tarkottaa kun sanoo että aika on niiiiiiiin pitkä, ei jaksais enää yhtään oottaa ja kun kaikki ottaa kaaliin. Ei-raskaana olevat ja ei-lapselliset ystäväni kun eivät ymmärrä, ekaa kertaa isovanhemmiksi pääsevät vanhempammekin ovat täynnä vain sitä odotuksen ihanampaa puolta. Jokojoko-kyselijätkin alkaa tiivistää tahtiaan nyt kun eräpäivä lähestyy, ja se ei yhtään naurata!
 Menis vielä pötköttelemään kissojen seuraks, jos vaikka uni tulis vielä vähäks aikaa...
 Kitty rv 39+1

Enpä ole täällä juuri kirjoitellut - lueskellut vain. Täällä kans valvotaan, tosin lähinnä esikoisen flunssan takia. Nokka on tropeista huolimatta raukalla niin tukossa, ettei makuuasennossa pysty olemaan. DVD:t näyttävät auttavan tukkoiseen nenään :).
 Olosta olen ihmetellyt että mitä kaikkia liikkumisen ja olemisen rajoitteita ottaa vastaan ja kuitenkin kuvailee oloaan " ihan hyväksi" . Esim. nukkuminen onnistuu tasan kahdessa asennossa niin onhan siinä jo valinnanvaraa!
 Eilen ekan kerran miehelleni ilmoitin että vauva sais todellakin tulla jo. Hän otti pienokaisen tai siis masuni pitkään puhutteluun, tosin lopettaen sanoen: kyllähän itse parhaiten tiedät milloin haluat tulla;). Äidillä olisi tosiaan jo toinenkin mielipide.
 t. Espoir 39+5
 jumittaaaaah. Apua kaipaan.
 Yöllä vedin levolacia. Nyt kuuluu kamala vetinen ripulikurina ylävatsassa ja vatsalaukussa, mutta kun meen vessaan niin toks- ei mitään, ei yhtään mitään. Jos ulosteponnistan, alkaa polttavasti koskemaan pakara-reisialueelle eli siellä on varmaan jotain hermo-oireita.
 Ja sit valivali: Jos mä olisin normaali äiti jolla olisi normaalit putkahdus synnytykset ja mielellään vielä vähän etuajassa, hyppisin ilosta kun luulisin että nämä on supistuksia. Ja ketut, olen ei-normaaliäiti jonka kohdalla ei voi tapahtua sitä pikkusen laskettuun aikaan nähden ennenaikaista putkahdussynnytystä. Blääh.
 Hitto, nyt sais kyllä tulla jonkinlainen vatsatauti että laukeaisi. Tää on kauheeta tää jumi mutta osasin odottaa tämänkaltaista, tosin en ennen synnytystä enkä näin kovana. Nythän tässä on pari viikkoa menny niin, että kun olen vessassa päässyt käymään niin sen jälkeen vauva on vähän laskeutunut painamaan alaspäin. Ja taas kun on ulostemassa tukkinut kaikki alapään kohdat ei vauva ole painanut enää alas ja pystyn jumppaamaan ja tekemään mitä vaan -hetken, kunnes alkaa tämä vatsakipu.
 Mutta tärkeimpään: ihana että olette olemassa. Minun harmiksi huomasin ja ajauduin tänne vasta nyt viimeisenä raskauskuukautena. Koko raskausajan olin helistimen juttuja lukemassa.  Ei ollut tällaisia vielä edellisenkään syntyessä.
 Tänään laitetaan synnytystukka valmiiksi. Olen ottanut väriä koko raskauden ajan, mutta ei ole pysynyt väri kuin kaksi viikkoa. Nyt viimeinen pysyi tän 6 viikkoa ihan hyvin. Kynnet on lakattu kun jalkahoidossa kävin ja iskän pakotin hieromaan illalla jalkoja ( oma vyöhykeperäteippini).
 Äitikortin vauvan reisiluun mitan mukaan (rvlla 18) vauvan pitäisi syntyä huomenna, muutenhan virallinen la on 15.11. (+ 16 vrk).
 Ja toisalta kun katsoo omia lapsia ja aikaa, jonka on heidän kanssa viettänyt tän vajaan 10 vuotta niin taas tulee perspektiiviä siihen, ettei ole väliä milloin vauva syntyy sillä hänen kanssaan kerkee olla ihan varmasti - jos Luoja niin suo - ja välistä jopa kyllästymiseen ja väsymykseen asti.
 Onko täällä vielä monta marrasmasua, jotka toivovat/ suunnittelevat haluavansa useampia lapsia eivätkä aio ottaa ehkäisyä käyttöön synnytyksen yhteydessä/ jälkeen?
 Ei se uni tullutkaan sitten miehen töihin lähdön jälkeen,pitää yrittää kohta uudestaan. Kahen jälkeen yöllä alkoi taas supisteleen,valvoin puol neljään ja sit takas pehkuihin ja sain nukahdettua vaikka luulen et on nukkuessakin supistellu koska herätessä oli samat kivut kun nukahtaessakin..tässä koko aamun on supistellu mutta epäsäännöllisesti eikä tarpeeks kipeästi..
 Mua ei ainakaan ota yhtään päähän jos mammat valittaa täällä huonoo oloo,kuuluu musta asiaan ja kyllä meillä tälläinen henkireikä saa olla mihkä purkaa itteensä..jos läheisille näistä vaivoista kokoajan valitettais niin luulen että yksin sitä sais pian olla kun ei näitä ymmärrä kun kohtalotoverit.Että mä ainakin valitan ;)
 Mä haluaisin keksiä isukille jonkun pienen isänpäivälahjan mutta kun oon persauki,oisko ideoita miten köyhä vois muistaa?Viikon päästä vasta tulee rahaa,odotan innolla!
 Eilen tais mulla hormoonit tehdä aikasmoista kuperkeikkaa..sen vtuksen lisäks mua itketti ja itkinkin muutamaan otteeseen,tuntu olevan voimat ihan loppu tähän odottamiseen ja kaiken jännittämiseen..toivotaan et tänään jaksaa paremmin.
 Onneks miehen ei tarvikaan mennä huomenna töihin,saavat urakan jo tänään valmiiks..huh!
 Me ollaan kans avopari ja neuvolasta tätsä sano että postissa tulee sitten kutsu siihen isyydenvahvistamiseen.
 Onnea vielä kaikille nyyttinsä hakeneille!Luulen että ensviikolla täältä lähtee aikas moni mamma synnärille,niin on hilkulla monella toi la..ja ne joilla se on vasta kuun lopulla voivat myös yllättää..onhan noita äkkilähtöjä nähty.
 Suppareita ja synnytyksiä toivotellen odottelija76,rv 39+4*

Miten voikin olla ihminen onnellinen kun on tasispäivä ja lukemat nämä.. Mutta minä olen!! Mies saapuu iltasella, ja sitten on nämä pari päivää jännitystä takana.. Ya-kontrolli on klo 13.30, josta vielä yritän pyristellä itseni kotiin..
 Hassua, mutta nuo päivät aivan lasketun ajan tuntumassa (ennen ja jälkeen) ovat ne pahimmat.. Sitten kun menee yli vähän vielä lisää, iskee olo, että mikäs tässä odotellessa.. Mielialat on kyllä vaihdellu aivan laidasta laitaan tässä odottelun loppumetreillä, ennen miehen matkaa ehdin muutaman viikon käydä läpi kaikki tunneskaalat epätoivoisista kyynelistä raivon partaalle, ja täyden mielenrauhan.. Nyt on itselläni enää kyse niin lyhyestä aikaa, että en enää tiedä mitä ajatella... nyt jopa tunnen pientä haikeutta masua kohtaan.. kukapa olisi uskonut.. ;)
 Siskot kalliit, jaksamista viimeisiin päiviin, ja toivon todella, että pääsette jakautumaan kaikki jo paljon ennen kuin saavutatte näitä lukemia..
 dem@ rv 42+0
 Todellankin ihanaa, että olette olemassa! Yhdyn edellisiin siinä, ettei ollenkaan ole ärsyttävää lukea muiden " valituksia" . Päinvastoin. Ihana huomata, ettei olekaan ketutuksensa kanssa yksin ja huono ihminen kun haluaa jo päästä tästä masusta ja saada pikkuiden vauvelinsa jo syliin! Vaikka en itse udein kirjoittelekaan niin tulee yllä päivittäin luettua teidän muiden kuulumisia.
 (.) Mulla kanssa ollut nyt muutamana yönä kipeitä ja EPÄsäännöllisiä supistuksia joiden kanssa on sitten tullut valvottua. Hieman meinaa siinä yön tunteina turhauttaa, kun supistaa ja kelloa tihrustaa ja toteaa että supparit tulee ihan miten sattuu 5-30 minuutin välein. Ja sitten aamulla loppuvat kokonaan... Argh! (Taidatte tietää tunteen...) Keskiiikkona olin neuvolassa ja siellä ei mitään ihmeitä. Kaikinpuolin kaikki kunnossa. Vaavi alhaalla ja kiinnittynyt (ollut jo muutaman viikon).  Limatulppa lähti maanantaina ja siitä lähtien on ollut kahta enemmän lähtöä odottavalla kannalla. Mutta taitaapi pikkuinen viihtyä masussa sen verran hyvin, ettei aio sieltä ihan heti ulos tulla.
 Sinä joka kyselit mahan jumittamisesta, oletko kokeillut sellaita pienoisperäruisketta (Microlax)? Se voisi ehkä avittaa (vaikka kuulostaa tosi epämiellyttävältä, niin helpotus on kyllä sen arvoinen).
 Hauskaa viikonloppua kaikille!
 Hazelhen rv 38+6
 Täälläkin valvottu, syy on pojassa joka kitisi yön..ARG! En tie mikä hälle on tullut. Nyt on menny pari yötä rutiräti kitinää kuunnellessa..
 Me mennään isännän kanssa kahtoo tänään YÖtä. Tää lapsi ei kuitenkaan tajua syntyä ennen juhannusta niin mennään. Mulla on usko menny koko syntymiseen.
 Yöllä ku kävin pisulla ja sit menin keittiöön ja ihan pikkariisisen lirahti jotain..Tuskin vettä kuitenkaan. Haistelin kyllä nestettä, mut ei se miltään haissut. Mahaan sattuu, sängyssä noustessa sattuu kummasti, ihan ku olis " ylitäyttöä.."  Jos jollain VINK VINK vinkkejä niin kertokaa..Pitäiskö mun käydä näytillä vai riittääkö et seuraan sitä et tuleeko vettä enemmän?
 Olikosse tukisukkis jolla hirvee ummetus? Mun neuvo on että juot risiiniöljyä ja jogurttia. Siis teet sellaisen cocktailin. Mä join tälläisen cocktailin keskiviikkona jaolipas ihanaa ku suoli toimi! Kävin 3 krt vessassa ja suoli tuli tyhjäks. Risiiniöljy saattaa kuulemma käynnistää synnytyksen, mut tiedä häntä. Ei täällä ainakaan ole synnytetty vielä.. Mut paska tulee takuulla..!:O) Mulla on ollu kans koko raskauden sikakova maha ja tuo auttoi nyt. Ostin juotavaa jogurttia ja risiiniöljyä 50ml, sekoiti ne ja join. Pahaa on mutta suoli tuleepi tyhjäks.
 Hormoonihirviö ja Himpula rv 38!!! (tasispäivä)
 menee perhepäivähoitajalle. Onhan siinä se hyvä puoli, että on joku paikka, missä voi olla varahoidossa, kun ei noita tuttuja ja sukulaisia niin kovin ole täällä päin. Silti tulee niin kaihoisa mieli, kun tietää, että taas on yksin päivän ja edes suppareita ei tule. Jos niitä tulisi, niin kyllähän sitä mielellään keskittyykin niihin eikä vaipan vaihtoon tai muuhun. Mulla on vähän sitä vikaa, että en osaa lopulta hyödyntää omaa aikaa, vaan olen parhaimmillani silloin, kun on monta rautaa tulessa. Tällainen luppoaika menee ihan harakoille ja vedän todellakin vain lonkkaa. Kohta tosin ajattelin käydä yksillä messuilla, kun saatiin ilmaislippu.
 Mies lähti työmatkalle, mutta onneksi matkaa vain parin tunnin verran. Ensi viikolla sama. Meinasi silloin lähteä autolla ja olla yötä, mutta mua hieman epäilyttää. Mulla on ensi viikolla se äitipoli ja joutuisin roudaamaan esikon kiireessä ensin hoitoon bussilla ja sit kiiruhtaa näytille. Tietty mies pääsisi nopeammin takas, jos synnytys alkaiskin. Mutta silti nuo bussimatkat tässä kunnossa ja esikon kanssa alkaa olla aika tuskaisia. Taidan ottaa nokoset, syödä ja mennä sinne messuille.
 Ihanaa, että muutamille jo alkaa helpotus koittaa! Olette jo varmasti ihan tarpeeksi odottaneet. Minäkin vain pahoin pelkään, että yliajalle mennään tämän kanssa.
 rv 38+1
 olen siis JO nyt hereillä.
 Näin yöllä unta että synnyttämään lähetään- ja miestä ei kiinnostanut kuin pelata korttia! Jos näin oikeasti kävis niin sais mies jäädä sille tielle.
 En oikein tiedä mitä kirjoittaa- kaikki omat tuntemukset on jo tullut aikaisemmissa viesteissä.
 Ihana siis huomata ettei ole yksin.
 hormoonihirviökö se oli, joka siitä jugurtti-risiiniöljystä. Mistäs sitä risiiniöljyä saa ostettua?
 Itellä kanssa vähän onkelmana, ettei mitää tule kun sinne vessaan pääsee.
 Noh, toivotaan monta uutta marrasvauvaa viikonloppuna
 10kaks 39+2 ( ja yli menee niin että ropisee! )
 Neuvolassa taas vaihteeks käyty ja kaikki on hyvin. verenpaineet ok pissa puhdas ja niin edelleen!! Vauva on sitten vihdoin kiinnittyny eipä pää enää heilahdellu, jee jotain positiivista siis. Neuvolantäti kehtas sanoo että raskaus sopii mun fysiikalle kun kaikki on mennyt niin hyvin ja on edelleen hyvin, voi kökkö, ei tämmönen tankkimainen olo voi sopia kellekkään.
 Se poliklinikka käynti joka on VASTA 22.11 on kuulemma ihan normaali käytäntö, anneteen mennä sen 2viikkoo yli ja kattellaan sit uusiks koko hommaa, joo ihan kiva:-/
 Masu edelleen mukavan muttei liian rauhallinen. Pieniä selänjomotuksia tulee ja menee mut ei niitäkään riittävästi. On kuulemma hyvä jos supistus ottaa selänpuolelle on kuulemma tehokkaita sillon, mene ja tiedä. Paine on edelleen kova alapäässä, tuntuu niinkun joku tökkis puukolla tai jollain, AUTS!
 Mutta nyt siivoileen ja pakkaan pojalle iskäreppua kun menee isälleen viikonlopuks.
 pökkelö69 ja masukki 40+3
 laitanpa tämän tännekin, on jo synnytyspuolella tosin:
 Törmäsin erääseen tutkimukseen, jossa kerrottiin epiduraalin ja spinaalin eroista (tutkija Viitanen Hanna) synnyttäjien kokemina.
 Tutkimuksessa tuli esille mm. se, että spinaalin jälkeen voi aiheutua päänsärkyä (aivan kuten selkäydinpunktiossa johon tarvitaan jopa veripaikka parantamaan kivun) . Tällaista ei niinkään ole havaittavissa  epiduraalissa.
 Onko palstalaisilla kokemuksia molemmista puudutuksista ja sen aiheuttamista tunnosita / komplikaatioista synnytysten aikana?
 Tervehdys vaan täältäkin :)
 mun viime yö oli paras pitkiin aikoihin... mutta eihän se tuskatonta ollut, ja vessassakin jouui juoksemaan tavalliseen tapaan, mooonta kertaa.
 kiitti muuten sille, joka kertoi neuvolatädin sanoneen, että avopareille tulee postitse se isyystunnustus-tieto! Olin sitä jo vähän mietiskellyt.
 Moni toivoo vauvan jo syntyvän.. ja onhan se tosiaan ymmärrettävää, jos on kovinkin raskasta ja kivuliasta. Mut mä toivon, ettei meidän vauva vielä synny, viikkoja vasta 37+3, joten saa ihan hyvin vielä pysytellä masussa! Yritän ajatella, et seison vaikka päälläni, et kestän ne tosi huonot olot aina välillä...
 Mut suppareita niitä toivoville :) ja hyvää viikonloppua!
 rv 37+3
Olen kuullut että on tehty aika paljon tutkimuksia risiiniöljyn riskeistä, ja voi olla aika vaarallinen synnytyksen käynnistäjä.. ensi hätään löysin tälläsen linkin kaksplussan keskustelusivuilta, suosittelen mieluummin sitä lempeämpää levolacia.. Itse tosin naukkailin sitä jonkun verran kans tuossa pari viikkoa sitten, tuloksena tosin vain kuralla oleva vatsa.. Eli kyllä se ummetukseen varmaan tepsii, mutta jos kroppa ei ole valmis, niin tuskin synnytystä sinällään käynnistää.. Enkä halua tällä masentaa ketään, TIEDÄN että joskus harkitsee ties mitä että vauva vain tulisi mahasta ulos....
 Huomenta vain kaikille.
 Tosiaankaan kukaan muu ei ymmärrä kuin toinen loppuvaiheen odottaja näitä valitusviestejä, kun odotus on jo loppuvaiheessa alkaa tunnelma kyllä täälläkin jo kiristyä, kun sukulaiset soittelevat ja ovat jo suunnittelemassa, että miten tulevat ja menevät, kun vauveli syntyy. Nyt olen päättänyt olla ottamatta stressiä. Siivosin eilen ja nyt ajattelin saunoa kunnolla ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen.
 Hassua, että mulla supistukset ovat vähentyneet. Viime kuussa supisteli paljon enemmän. ONKO MUILLA SAMANLAISIA KOKEMUKSIA; ETTÄ SUPPARIT OVATKIN VÄHENTYNEET LOPPURASKAUDESSA?
 Pitää alkaa askartelemaan esikoisen kanssa isänpäivää varten.
 tuppis 38+3 ja mörriäinen

En minä ainakaan uskalla lähteä " kotikäynnistyksiä"  kokeilemaan. Ajattelin joskos sais mahan toimimaan. Luumut tuntuu nykyään jäävän vain sinne suolistoon tukkeeksi! Ennen ovat auttaneet ihan ok, mutta miten lie niin mutkalla koko suoli sitten onkaan.
 Synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä kyseltiin- meillä ainakin aluksi kortsut käytössä. Saa nähdä millä siitä sitten jatketaan. Seuraava lapsi ei ole " tilauksessa"  heti synnytyksen jälkeen. Pari vuotta olemme ajatelleet ainakin odottaa. Tai voi olla että tämä jää ainoaksi. (TUSKIN, jos minusta kiinni on..)

En edes uskalla lukea tuota juttua tuolla loppuun.
 Minua on helppo pelotella :D
 Mistäs sitä Levolaccia saakaan ;) täytyy kipaista apoteekkiin
 Pakko käydä tsempittämässä kanssasiskoja vaikka itse olenkin jo tältä puolen häädön saanu=)
 Uskon, että lähes kaikilla alkaa olla tukalat oltavat mahojen kanssa, koittakaahan jaksaa (joo, helppo sanoa, tiedän), ihanaakin ihanampi palkinto odottaa ihan jokaista ennemmin tai myöhemmin!
 Dem@lle nostan kyllä hattua, kunnioitettavat viikot takanapäin=)
 Ja onnittelen kaikkia uusia nyytin hakeneita äitejä ja isiä!
 Tulkaahan vauvapuolelle pikapikaa täältä, että saadaan sinnekkin kuulumisia!!
 Vaimo75 ja poika tasan 2viikkoa=)
 että vauva pynkee pyllystä ulos?
 Semmoisia kipeitä vihlasuja tuntuu tuolla persiin puolella, AUTS!
 Mietin että tykkääkö vain nyrkkeillä vai mitä..
Heräsin jo puoli tuntia sitten ja tulin tänne koneelle, kun en oikeen muutakaan tähän aikaan keksi.
Masennuin kun ei täälä ollutkaan ketään. Rupesin lukemaan teidän eilistä marraspinoa ja lötyihän sieltä samansuuntaisia fiiliksiä onneksi kun multakin.
Tässä top 5 lista:
- Masentaa jostain syystä jo TOSI paljon, vaikka la on vasta 3 pvän päästä, tuntuu, että kokoajan vierestä viedään- muut saa lapsiaa ja mä taaperran vaan ikuisesti tällaisena valaana eteenpäin
- Mä näytän oikeesti kamalalta!! Ihan hirveeltä. Jättimäiseltä valaalta.
Mä en enää kestä katsoa peiliin ja eilien lukema neuvolanvaa' assa on niin tajuon, etten sitä pysty edes käsittelemään. Mulla on ihan HIRVEE homma saada nää kilot pois synnytyksen jälkeen, vuosi menee ainakin.. josko koskaan. Lisäksi naama on turvoksissa ja tuntuu, että nenäkin on 2 kertainen leveä maalaistollukan nenä. Turvotukset on pitäntyt mut nätisti 41 kokoisissa umpimiehekkäissä jalkineissa jo monta kuukautta..Tukkakin on kun moppikasa.Järkyttävä.
- Supistukset, mun supistukset on ihan naurettavia puristuksia ja pelkäänpä, ettei niitä tälläkään kertaa tule luontaisesti ollenkaan. Odotan ja toivon, että lapsivesi menisi- mutta sekin jäi 9 v sitten ed. synnytyksen yht. kokematta kun käynnistettiin 10 pvä yliaikaisena..
-Muut ihmiset: Olen alkanut pelkäämään ihmisiä. Olen hautautunut kotiin. Heti kun joku näkee mut ulkona niin alkaa päivittely, että vieläkö sä vaan olet raskaana, eikös se pitäsi jo tulla jne.. (meinaan tintata jokaista vastaantulevaa kyselijää), sitten on vielä soittelijat ja viestittelijät (lukuisia), vaikka pitäisi olla onnellinen, että on näin paljon läheisiä ja kiinnostuneita ihmisiä niin mä olen vaan vihainen ja vittuuntunut niihin. Mä sanon aina, että KYLLÄ ME SIT ILMOITELLAAN, kun jotkut kysyy päivittäin vointia.Muissa ihmisissä on myös tää täysin tahditon porukka, jotka päivittelee suoraa päin naamaa,että olepa sä lihonnut- tätä on yleensä tää vanhempieni ikäinen sukupolvi- täysin käsittämätöntä sanoa viimeisillään raskaanaolevalle, että oletpa sä lihava!!Juma..
- Aika ei kulu!!! Päivät vierii toinen toisensa kaltaisena aamusta iltaan. Tuntuu, ettei siitä ollut kuin muutama tunti kun viimeksi kävin yöunille- ilmankos kun yöunet on painajaista unettomuuden takia, ensin ramppaan vessassa 2 h välein ja yleensä 4 aikaa herätyksellä olen jo niin virkeä, että voin nousta masentumaan uuteen päivään.
Voi luoja mitä valitusta, mutta te marrasmassut olette ehkä ainoita jotka voi muo tajuta. Mieskin alkaa jo pyöritellä päätään..
Helinä ja auvoinen aamu rv.39+4
Pientä epätoivoako ilmassa...