Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsellinen "mies"

Vierailija
23.12.2011 |

Avomies sai äskettäin taas pääni kiehumaan.. Huomenna on jouluaatto ja hän ihan fiiliksissä töissä suunnittelee lähtevänsä kaljottelemaan tänään töiden jälkeen. Vaikka meidän pitää paistaa kinkku yms. Olisi kiva jos herra olisi kotona seurana, ei näytä kiinostavan. Tiedän, että jouluaattona ystäviämme kokoontuu saunomaan jne ja sunnuntaillekkin on tullut kutsu toisten kavereiden luo istumaan iltaa. Eli siitä ei ole kysymys, että olisi tiedossa tylsä jouluaatto ja sunnuntai. En tiedä miksi kirjoitan tänne tästä pakko vaan sauhuta jonnekkin. Ollaan seurusteltu noin 6 v. olemme vasta 23-vuotiaita ja ymmärrän kyllä jos menojalka vipattaa ja avokilla se vipattaa joka viikonloppu. Lapsia meillä luojankiitos ei vielä ole kun meno on tämmöistä. Tuo sai minut niin vihaiseksi, että rupesin miettimään, että oikeasti voisinko saada jostain paremman miehen kuin tuommoisen jota kiinnostaa vaan kalja ja kaverit, vaikka huomenna on perhejuhla (meno vanhempien luokse). En jaksa jauhaa ja nalkuttaa mutta vituttaa tuo käytös. Sitten huomenna inistään kun on krapula ja miksi piti lähteä, mutta kummasti olo helpottuu kun saa glögiä naamaan ja vähän kaljaa joulupöydässä ja sitten on taas illalla valmis riekkumaan myöhään.

Tämä on niin päinvastaista mitä minä haluan tällä hetkellä elämältäni. Itse haluaisin, että paisteltaisiin kotona kinkkua ja oltaisiin vaan. Huomenna hoidettaisiin sukulaiskäynnit ja mentäisiin käymään ehkä siellä kavereiden luona, mutta tultaisiin kotiin hyvissä ajoin, eikä humalassa. Joulu on rauhan juhla, eikä mikään kännien veto juhla.

Jotenkin kamala myöntää itselle, että roikun tuon miehen kanssa vain siksi, että odotan että hän rauhoittuu (juhlimisen suhteen) ja saan haluamiani lapsia. Naurettavaa, mutta minua pelottaa, että jos jätän tuon saanko hankittua lapsia keneknkään kanssa.

Eihän se meidän elämä aina niin kamalaa ole, mutta kun viikonloppu tulee niin minun on turha luulla, että voisimme tehdä jotain yhdessä :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt pitää juhlia jos juhlia haluaa.. Ja en sitä ole kieltänyt, mutta jotenkin inhottaa kun näin joulun aikaankin pitää juoda..

Vierailija
22/25 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja no ehkä me olemme tässä asiassa vähän erilaisia avopuolisoni kanssa.. Itse olen juhlinut aika paljonkin joskus 16-20 vuotiaana, nykyään koti ja rauhallisuus tuntuvat mukavammalta, kuin aina riekkua jossain, vaikka juonkin muutamia kertoja kuukaudessa myös.. Mies sen sijaan joka viikonloppu molemmat päivät. Olen sen hyväksynyt ja toitottanut itselleni, että hän on vielä nuori ja antaa nyt juhlia. Silti välillä toivoisi, että viikonloput sisältäisivät jotain muutakin kuin haisevan miehen ja kännisotjujen siivoamista.. Ja minulla on joku päähänpinttymä, että jouluna ei kuulu vetää kännejä tai olla baarissa.

Niin ja en ole absolutisti perheestä. Isäni on alkoholisti ja äitikin juo, mutta ei ole holisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mies rauhoittua lähivuosina? Jos ei halua, etsi toinen mies. Jos haluaa, sitten hänen pitää osoittaa pystyvänsä siihen. Lupauksiin ei kannata luottaa, sillä jos mies ei koskaan halua eikä pysty elämään rauhallista kotielämää, hän ei muutu muuksi lapsen syntyessä. Paras olisi mies, joka osaa sekä rauhoittua sinun kanssasi että mennä kaverien kanssa ja joka osaa tehdä näiden välillä tietoisia valintoja.

Vierailija
24/25 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaisi olla jo vahan rauhoittunut. Jos saatte lapsen niin luultavasti se on syy miehelle menna viela enemman, kun ei kesta vauvanhoitoa ja tylsaa perhe-elamaa.

Vierailija
25/25 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuudesta ja lapsista niin vielä ei ole niiden aika ja tajuan sen itsekkin. Vaikka tietysti rauhallisena ihmisenä niitä jo voisin ruveta yrittämään. Mies sanoo, että parin vuoden päästä voisi jo halutakkin lapsia. Hän perustelee asiansa sillä, että hän haluaa vielä juhlia ja sitten kun lapsia tulee hän haluaa panostaa niihin 100 %, eikä halua sitä, että baari houkuttelisi ja kaverit siinä sivussa. Järkevähän se on, mutta se on tietenkin toinen juttu, että tapahtuuko tuo todella parin vuoden päästä.. Jos keskustelemme yleensäkkin vanhemmaksi tulemisesta ja siitä minkä ikäisenä viimeistään niin 30 on aivan takaraja kuulemma. Itse voisin sanoa omaksi takarajaksi sen 25, mutta saa nyt nähdä.

Mutta ovatka kaikki nyt tosiaan sitä mieltä, että jouluna on ihan ok vetää kännit jos ei lapsia ole..? Olen ilmeisesti joku mummo kun en tuota ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan