Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä neljäs lapsi meni kääntämään

Vierailija
23.12.2011 |

uunin nappia ja siihen minua alettiin neuvomaan: tarttis laittaa lapsisuojat.

Ne kun on niin näppärät!

Kai olen jonkun asteen kummajainen kun väkisin opetan lapseni enkä kaikessa mene siitä mistä helpoimmalla pääsee?

Kaikki muutenkin lapsia huokuttava ruoka/juoma kuuluu laittaa kaappiin piiloon.

Onko muita jotka ei mene siitä mistä aita matalin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella vähän ovat mitään "kiellettyä" tehneet.

Miten lapsi oppii jos vain kaikki estetään eikä opeteta?

T:Kolmas tulossa.

Vierailija
2/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsonen saattaa hellan nuppeja käydä vääntelemässä ja jääkaapista varastaa maitopurkkeja tai jotain muuta saman tapaista.

Alusta asti olen vaan kieltänyt ja siivonnut mahdolliset tuhot. Nyt jo muutamien kuukausien kieltojen jälkeen alkaa oppia mihin ei saa mennä koskemaan.

Nämä jotka suojaa jokaisen kielletyn paikan lapselta.. Jos lapsi oppii riisumaan vaipan laitatteko henkselit siihen vaippaan? Tai vaikka koko haalarin joka on hitaampi riisua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun lapsen kanssa on loputon lista opeteltavia asioita, niin kiva että jotkut asiat voi vain järjestää niin, ettei tule turvallisuusriskejä.

Mukava kun lasiastiat on taaperon ulottumattomissa, ja saa huoletta antaa lapsen puuhailla olkkarissa sillä aikaa, kun itse kuorii perunoita keittiössä.

Kyllä sitä ei:n opettelua riittää vaikka jotain perusasioita suojaisikin kotona.

Vierailija
4/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsonen saattaa hellan nuppeja käydä vääntelemässä ja jääkaapista varastaa maitopurkkeja tai jotain muuta saman tapaista. Alusta asti olen vaan kieltänyt ja siivonnut mahdolliset tuhot. Nyt jo muutamien kuukausien kieltojen jälkeen alkaa oppia mihin ei saa mennä koskemaan. Nämä jotka suojaa jokaisen kielletyn paikan lapselta.. Jos lapsi oppii riisumaan vaipan laitatteko henkselit siihen vaippaan? Tai vaikka koko haalarin joka on hitaampi riisua?

Vierailija
5/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on katsos erilaisia! Meillä esikoinen on alusta asti jättänyt lieden nappulat rauhaan muutamien kieltojen jälkeen, mutta kuopus taas.. Ei usko, ei sitten millään, koko ajan on vääntämässä nappuloita, kun silmä välttää ja suojus on ylhäällä. Joten siksi on liesisuoja hankittu. Meillä on avokeittiö, eli olkkarin kanssa "samaa" tilaa, joten ei ole mahdollista laittaa keittiön ovea kiinni. Ja pitää katsos tehdä muitakin kotitöitä, kuin vahtia liettä!

Mikä helvetti siinä on niin vaikeata ymmärtää, että lapsia on erilaisia! Kivat sulle, jos sun kullannuput uskoo jo pelkästä katseesta! Prkl.

Vierailija
6/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi tulla näyttämään mulle, miten _todella_ kiinnostunutta ja vilkasta poikaa kasvatetaan. Itse kun en oikein osaa...

Vierailija
7/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastusta sitä, että jotain turvajuttuja hankitaan, mutta toisaalta on niitä perheitä, jotka ovat varustaneet koko kotinsa superturvalliseksi ja lapsi saa koskea kaikkeen, mihin yltää, ja kyläpaikoissa nämä sitten penkovat kaikki kaapit :( Eivät ilkeyttään, vaan koska ovat tottuneet, että kaikkeen saa koskea. Meillä on esimerkiksi kaksi kaakeliuunia, joiden eteen ei ole viritelty suojia. Kas kummaa, vaikka olisi vilkas ja itsepäinen lapsi, ei monta kertaa koske ;) Järki alkaa kyllä pelaamaan, kun annetaan mahdollisuus.

Vierailija
8/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä vaikeimman kautta, mä ajattelin selvitä helpommalla (ja ennen kaikkea turvallisesti) sen ajan, kun lapsella ei ole juuri järkeä päässä.

Vierailija
9/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitset pidetään lattiatasolla, tulitikut samoin. pyykinpesuaineet ja tiskiaineet pidetään vessan lattialla.

pitäähän lapsen toki oppia, että mihin ei saa koskea.

Viis siitä, että sitten ei vanhempien lasten kanssa ehdi lukea, auttaa läksyissä, opetella neulomista (juu eskarilaiseni haluaisi oppia) jne.

Kun ainoa tapa, jolla voi mennä siitä mistä aita on matalin on tämä, että pidetään ne vaaralliset asiat esillä.

Vierailija
10/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitset pidetään lattiatasolla, tulitikut samoin. pyykinpesuaineet ja tiskiaineet pidetään vessan lattialla. pitäähän lapsen toki oppia, että mihin ei saa koskea. Viis siitä, että sitten ei vanhempien lasten kanssa ehdi lukea, auttaa läksyissä, opetella neulomista (juu eskarilaiseni haluaisi oppia) jne. Kun ainoa tapa, jolla voi mennä siitä mistä aita on matalin on tämä, että pidetään ne vaaralliset asiat esillä.

Kaikki EI vaan tajua!

-6-

Vierailija
11/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen; 1,5v irrottaa koko liesisuojan ja vääntelee nuppeja. Sitäpaitsi sormet on niin pienet että saa sieltä välistäkin.

Aivan yks hailee mikä nuppi tai vipu on kyseessä niin sitä väännetään jos kerran voidaan.

-Käänsi ainututin kahvaa jo alle parikuisena ja katsoi miten se kääntyy!!!:) eikä ollu mikään sattuma, ku lähes päivittäin

Vierailija
12/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin jopa ne nappulat irti koska liesisuoja ei riittänyt.

Suojat laitoin ihan vaan siksi, että halusin suojella sitä lasta ja muuta perhettä. Tulipalo on sellainen juttu jota en halua, siinä voi mennä henki koko perheeltä. Jotenkin minusta olis aika karmeaa että tulis tulipalo vain sen vuoksi että halusin olla erinomainen kasvattaja enkä sitä liesisuojaa vaivautunut laittamaan periaatteen takia. Lasteni henki on tärkeämpi kuin joku periaate ja loistava kasvatus.

Vierailija
13/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään muita turvavermeitä, paitsi lapsiportit yläkerran rapuissa. Muutoin ollaan annettu kaikkien tavaroiden olla siellä, missä ovatkin olleet. Ei olla mitään tilpehööri-krääsä -ihmisiä muutenkaan, joten särkyvää aika vähän ulottuvilla.

Kolutus on aloitettu jo ihan vauvan pötkylänä, aina selitetty että uuniin ei saa koskea ja miksi on näin, sama juttu sähkövermeiden, takkavälineiden sun muun kanssa. Eivätkä ole koskeneet digiboksiin, dvd-soittimeen, uuniin tai muuhunkaan, mihin ei asiaa. Tämä nuorempi on pari kertaa yrittänyt, mutta on sitä tyyppiä, että alkaa itkeä kieltämisestä, eikä sen jälkeen koske. Esikoinen taas uskoi selittämällä asiat, eikä edes harkinnut kiellettyjä juttuja.

On meillä iso koirakin, ja sekin oli helppo kouluttaa tavoille, ettei sänkyyn tai sohvalle mennä, ruokapöydästä ei oteta, syödä saa vain luvan kanssa, lasten leluihin ei kosketa jne. Tosin koiran kouluttaminen on helppoa lapsiin verrattuna, ja toistaiseksi vielä koira on se toimintavarmin tästä kolmikosta...

Vierailija
14/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunin nappia ja siihen minua alettiin neuvomaan: tarttis laittaa lapsisuojat.

Ne kun on niin näppärät!

Kai olen jonkun asteen kummajainen kun väkisin opetan lapseni enkä kaikessa mene siitä mistä helpoimmalla pääsee?

Kaikki muutenkin lapsia huokuttava ruoka/juoma kuuluu laittaa kaappiin piiloon.

Onko muita jotka ei mene siitä mistä aita matalin?

No meillä kyllä käytetään suojia, mutta kielletään myös. Ei se suojien käyttäminen tarkoita sitä että kasvattaminen päättyy siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän