Ero raskauden takia
Olen avoliitossa tällä hetkellä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä minulla omia. Nyt näyttää siltä, että jos ihmeen kaupalla olisin raskaana, minusta tulisi yksinhuoltaja. Olisin lapsesta todella onnellinen, ilman miestä tai miehen kanssa. Onnellisempi kuin suhteen jatkamisesta.
Kohtalotovereita? Mies tosiaan sanoi, että lapsi olisi ongelma. Lisärasite ja muuta paskaa mitä miehet voivat suustansa päästellä.
Kommentit (24)
Tässähän on kyse vain elämän peruskysymyksestä: haluaako lapsia vai ei? Mies ei halua, sinä haluat?Miehellä on oikeus mielipiteeseensä. Miksi olet hänen kanssaan jos näkemyksenne ovat noin poikkeavat.
En mä miehen perään itkisikään enää. Mulle käy oikein hyvin elämä yksinhuoltajana. Ennemmin yksinhuoltaja, kuin lapseton nainen.
Asiasta on puhuttu, suhteen perusoletuksena on ollut se, että lapsia halutaan. Sen merkitys ei ole jäänyt epäselväksi. Vaan nyt on tuulen suunta muuttunut.
Mahdollinen vahinkoraskaus tuli puheeksi. Hänen mielestään siinä ei olisi mitään hyvää, se olisi kaikinpuolin ahdistava asia.
Eli hän ei halua lasta kanssani nyt.
ne kuraperseet kaikkia kiinnosta.
Miehellä muuten on jo yksi lapsi. Hoidan sitä kuin omaani.
Oletko raskaana vai et?
Miksei mehen ongelmia lasten suhteen voi käsitellä ja yrttää ratkaista, selvittää onko lapsi todella (henkinen tm) lisärasite? Ero ei mun mielestä ole ensmmäinen ratkaisuvaihtoehto.
Oletko raskaana vai et?
Miksei mehen ongelmia lasten suhteen voi käsitellä ja yrttää ratkaista, selvittää onko lapsi todella (henkinen tm) lisärasite? Ero ei mun mielestä ole ensmmäinen ratkaisuvaihtoehto.
Minusta miehen sanat olivat niin jyrkät, ettei paluuta enää ole. En voi antaa anteeksi. Minulla on norsun muisti. Minulle lapsiasia on ollut herkkä ja vaikea asia. En ole koskaan aikaisemmin kokenut, että voisin, uskaltaisin tai minä edes kelpaisin äidiksi. Elin siinä luulossa, että tämä mies haluaa lapsen kanssani, se rohkaisi minuakin tahtomaan lasta. Nyt sitten sain ns. avokämmenestä naamalle. Se mikä jäi suhteesta, on tahto saada oma lapsi. Vaikka sitten yksin.
Varsinkin jos hänellä on jo ennestään lapsi, niin ei välttämättä halua heti lisää.
Oma mieheni meni ehdottamaan minulle aborttia, kun odotin esikoistamme. Muistan sen edelleen, mutta miehestä on kuoriutunut loistava, välittävä isä. Hän myös ehdotti sittemmin toisenkin lapsen tekemistä.
Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään. Elämäntilanteet muuttuu, ihmisten henkilökohtaiset asiat muuttuu jne. Ei tuollaista voi mennä vannomaan.
Lisäksi, sinulla ei mielestäni ole oikeutta tehdä miehestä isää vasten hänen tahtoaan. Hän joutuu siitä kuitenkin elarit pulittamaan vaikka eroaisitte. Taas hienosti nainen laittaa miehen pakkorakoon... Toivon ettet ole raskaana ja että tajuatte erota ja löydät jonkun muun joka rakastaa sekä sinua että mahdollisia lapsia.
Toki tilanne on ikävä, mutta me ihmiset nyt vain olemme tällaisia. Oletteko keskustelleet siitä mikä miehesi mielen on muuttanut?
että vahinkoraskaus on ahdistava asia. Onhan sitä tutkittukin, että raskauden ollessa toivottu siihen ja lapseen suhtaudutaan aina positiivisemmin kuin ajatukseen siitä että koko lapsen olemassaolo on vahinko, siis ihmisen itsensä määräämättömissä.
Tosin ei liene kyse vahingosta jos sinä noin kovin lasta toivot, oletko jättänyt ehkäisyn pois mieheltä? Siltä tuo vahinkoraskausvarmistelu kuulostaa, että meinasit syöttää miehelle "hups, ehkäisy petti" -soopaa odottaen että hän on heti täysillä mukana lapsen odottamisessa. Ei tosielämä toimi noin.
Varsinkin jos hänellä on jo ennestään lapsi, niin ei välttämättä halua heti lisää.
Oma mieheni meni ehdottamaan minulle aborttia, kun odotin esikoistamme. Muistan sen edelleen, mutta miehestä on kuoriutunut loistava, välittävä isä. Hän myös ehdotti sittemmin toisenkin lapsen tekemistä.
että lapsia tulee. Sanoin suoraan, että on täysin mahdoton ajatus elää yhdessä ilman yhteisiä lapsia. Mies eläköön sitten tahtomansa lapsen kanssa.
Haen tällä viestillä lähinnä vertaistukea ja puran mieltäni.
että vahinkoraskaus on ahdistava asia. Onhan sitä tutkittukin, että raskauden ollessa toivottu siihen ja lapseen suhtaudutaan aina positiivisemmin kuin ajatukseen siitä että koko lapsen olemassaolo on vahinko, siis ihmisen itsensä määräämättömissä.
Tosin ei liene kyse vahingosta jos sinä noin kovin lasta toivot, oletko jättänyt ehkäisyn pois mieheltä? Siltä tuo vahinkoraskausvarmistelu kuulostaa, että meinasit syöttää miehelle "hups, ehkäisy petti" -soopaa odottaen että hän on heti täysillä mukana lapsen odottamisessa. Ei tosielämä toimi noin.
Ihan avoimesti ollaan ilman, kun ollaan oltu.
että en todellakaan ole vaatimassa häntä mitenkään osallistumaan.
että en todellakaan ole vaatimassa häntä mitenkään osallistumaan.
Isyyttä ei voida tunnustaa jos et halua miestä osallistumaan. Isättömän lapsen suru on suuri.
Minä en voisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa ilman kumia joka ei sitten lasta tahdokaan.
Miksi haluat lapsen? Ja ehdontahdoin vaikka yksin?
Ottaisin hatkat tollasesta miehestä. Paljaalla voi painaa mutta ehkäsyä käyttää jos ei lasta tahdo; sitä sanotaan e-pilleriksi!
Toivottavasti lapseni ei tee kuten sinä tai miehesi.
Lisäksi, sinulla ei mielestäni ole oikeutta tehdä miehestä isää vasten hänen tahtoaan. Hän joutuu siitä kuitenkin elarit pulittamaan vaikka eroaisitte. Taas hienosti nainen laittaa miehen pakkorakoon... Toivon ettet ole raskaana ja että tajuatte erota ja löydät jonkun muun joka rakastaa sekä sinua että mahdollisia lapsia.
Kiitos kommenteista. Tiedän, mitä itse haluan ja miten asiat ovat tällä hetkellä.
Hyvää joulua!
ap
Olette alusta asti puhuneet että lapsia halutaan. Seksiä on harrastettu ilman ehkäisyä (ja molemmat ovat olleet tästä tietoisia). Nyt kun "siemenet on jo kylvetty" mies ilmoittaakin ettei haluakkaan lapsia. Vähän myöhäistä itkeä kun ihan tarkoituksella on lasta ensin alulle pantu!
Tietysti voi olla että tää on vain ensipaniikkia kun raskaus on mahdollinen. Sinällään paniikki on ihan normaalia. (nimim plussa tikun nähdessäni ensimmäinen ajatus oli paniikinomainen Mitä ihmettä mä olen mennyt tekemään! vaikka ihan suunniteltu raskaus oli) Jos plussa tikkuun ilmestyy niin anna miehelle vielä mahdollisuus, vaikka se varmasti vaikealta tuntuukin.
Noiden sanojen takia ja niiden taakse kätkeytyvän viestin takia tulis ero ilman raskauttakin.