Rv 11+5 ja aloin vuotaa kunnolla :/
Onko tarvetta ottaa yhteyttä jonnekin? Ymmärtääkseni näin aikaisilla viikoilla lääketiede ei pysty mitenkään auttamaan, vai? :(
Kommentit (30)
en ole huomannut mitään hajua ja vuoto on ihan kirkkaanpunaista. Maha kivisteli aamuyöstä useamman tunnin ja sen jälkeen alkoi vuoto. Yritän kohta soittaa, jahka saan vähän rauhoituttua, ettei menisi ihan itkuksi koko puhelu. :(
ultrauttamassa ettei sinne jää mitään. Itsellä km viikoilla 10+3 ja jouduttiin tekemään kaavinta nukutuksessa kun ei kaikki tullut kaikki pois.
vai tummaa klöntteineen? Minulla ainakin keskenmenovuoto alkoi tuhrulla ja sitten alkoi ihan kunnon kuukautisvuoto klöntteineen. Kirkas vaalea vuoto voi olla muuta, näin olen ainakin lukenut.
ja en ole juuri havainnut klönttejä.
Ap
että Suomessa ei tehdä alkuraskauden vuodoille mitään. Itsellä oli vuotoa rv. 6-12, hoidettiin progesteronilla ja magnesiumilla ja terve tyttö syntyi. Asun siis ulkomailla.
Ajattelin vaan, että voihan tuo johtua esim. hematoomasta, jota ei ole huomattu aiemmin. Keskenmenossa tosiaan pitäisi tulla muutakin raskausmateriaalia ulos kuin pelkkää nestemäistä verta. Tsemppiä! Pidän peukkuja että kaikki OK!
onko runsastunut vai onko vähentynyt?
Kannattaa soittaa päivystykseen. Ottavat sinut käymään. Ultraavat.
Pidetään peukkuja!!
Itse vuodin esikoisesta päivän ajan. Ja terve lapsi syntyi silti.
Olen saanut kaksi keskenmenoa. Toinen niistä spontaanisti aloin vuotamaan.
Itsellä vuosi ekan kerran istukka kirkasta punaista verta rv13.. Säikäytti kyllä. Soitin terveyskeskukseen ja menin päivystykseen. (oli lauantaipäivä) ja sieltä sain sit seuraavalle maanantaille ultrausajan sairaalaan. Kaikki oli pienellä kuitenkin ok.
Alkuviikoilla ei tosiaan mitään muuta voida tehdä kuin seurata vaan..
joulu tuli tähän 'väliin' eli sain np-ultraan ajan vasta tammikuun alkuun.
Kiitos tsemppauksista, koitan päästä tänään jonnekin tarkastettavaksi.
ap
rv 15 silloin meni, tulehdus tuli mutta se hoidettiin antibiooteilla.
Lääkäri sanoi että viikkoja antibiootin aloittamiseen on riittävästim joten en tiedä milloin niitä on tarpeeksi mutta lähellä olet JOS tulisi tulehdus (hajusta et voi erehtyä)!
Mutta itse menin terveyskeskukseen, kuunteli sykkeen, lähetti synnytysvastaanottoon sen jälkeen ja ultrasivat.