Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille, jotka ostitte taas kasapäin turhaa roinaa lapsille

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut linkki ei toimi.

Vierailija
2/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se täällä toimii. Ja aika vaikuttava kuva siinä oli. Siinä on kuva jossa, lukee define necessity (määrittele tarpeellinen ?) ja kuvan toisella puolella on nälkiintyneitä lapsia ja toisessa kuvassa ihmiset kilpaa änkeävät roinaa ostoskärryihinsä.

Ihan hyvä muistutus kaikille. Itse koen ostaneeni järkeviä lahjoja, en kertakäyttö humpuukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmälle yöpuvun, isommalle 2 kirjaa, pet shop-ötökän sekä paidan. Saavat sukulaisilta lisää paketteja

Vierailija
4/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lapset toivoivat, krääsää sekä laadukkaampaa.

Vierailija
5/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska urpilainenkin käski kuluttamaan, jotta talous ei romahda. Se, että minä ostan roinaa, antaa sinun ap pitää työpaikkasi.

Vierailija
6/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sinä jättäisitkin krääsän ostamatta. Lapset tykkää leluista, ja lelut on usein krääsää, jopa ne muka-kehittävät ja älykkäät sellaiset. Tulee aika ankeat tunnelmat, jos ei osta lapselle mitään, ja selittelee siinä sitten että no ei ne siellä Gambiassakaan saa edes ruokaa. Ja joo, lasta ei tarvitse opettaa kaupallisuuteen, mutta viimeistään koulussa aletaan vertailla että mitäs sinä ja sinä sait lahjaksi, hyvä jos ei opettaja pyydä kertomaan. Siinä on sitten kiva lapsen sopertaa, että en minä saanut mitään.

Vierailija
7/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat vaihtoehdot ostaa joko kasapäin krääsää tai ei mitään? Sitähän minäkin. Joulu on ihanaa aikaa, kun saa antaa lahjoja ja saa lahjoja, mutta itse muistan aina pienellä summalla myös kummilastani Etiopiasta. Lapseni saavat tällöin yhdet lahjat vähemmän, kuin mitä muuten saisivat.

Ap.

Vierailija
8/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mä vaan tulen niin hyvälle tuulelle, kun käyn tuolla työhuoneessa katsomassa isoa lahjapinoa.

Vierailija
9/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Afrikassa ja näen sen köyhyyden joka päivä, silti meillä lapset saavat lahjoja. Toki annamme rahaa ja tavaraa poiskin, mutta ei se lasten lahjamäärään vaikuta.

Vierailija
10/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyyden huippu "meidän lapset saa sitten yhden lahjan vähemmän", hyvä sitä on puhua. Oikeasti jos oot aatellu ostaa 20 lahjaa per lapsi joista vaikka 4 karkkijuttua niin aika hurskasta sanoa, että vähentää niistä yhden. Tosi suhteellista tuo sun "uhrautuminen". :DD

Vierailija
11/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut ostaa 20 lahjaa per lapsi ja koko jutun ideana oli ihmeellisen krääsän ostaminen. Meidän lapset saa kirjoja ja vaatteita, sekä yhteisenä lahjana lautapelin. Yhdessä kirjoitetaan aina jouluisin vielä kirje kummilapselle Etiopiaan ja laitetaan rahat järjestölle. Lapsista mieluista puuhaa ja usein kysyvätkin milloin kirjoitetaan taas kirje.

Ja ei kai tässä mistään uhrautumisesta kukaan ole mitään puhunut. Me vain jaetaan meidän rahankäyttö eritavalla, siten että autetaan yhtä ulkopuolista samalla.

Ap.

Vierailija
12/12 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen, kaks dvd elokuvaa ja Star Trek legoja. En ostaa sellaista roinaa joka menee heti rikki vaan sen on kestettävä leikeissä vuosia. No noista Nokian puhelimista nyt ei kyllä tiedä.. Alkavat olla kertakäyttö kamaa.