Sattuvatko kaynnistetyt enemman kuin luonnolliset supistukset?
Tama on neljas lapsemme ja edelliset syntyivat luonnollisesti, eli lapsivedet meni, supistukset alkoivat jne. Nyt ei ole kohdunsuu yhtaan "kypsynyt" ja vauvan paakin viela aika korkealla. Synnytys kaynnistetaan ihan nollatilanteesta. Onko tallainen kaynistaminen kivuliaampi? Onko jollain kokemuksia molemmista ja osaisi vertailla? Mulla on ollut uskottoman kivuliaat synnytykset ja pelkaan, etta miten tassa nyt kay. Kaynistaminen tehdaan vauvan suuren koon takia. Laskettuun aikaan olisi viela viikko, mutta laakari ei halua vauvan kasvavan enempaa pienen kokoni takia. Saattaa menna sektioon loppujen lopuksi, mutta toivottavasti ei.
Kommentit (27)
Lisäksi ekassa synnytyksessä voimistettiin supistuksia oksitosiinilla. Koin voimistetut supparit tosi kivuliaina, kun samaan aikaan laitettu epiduraali ei jostain syystä toiminutkaan ollenkaan. Siitä syystä varmistin, että tuossa viimeisessä synnytyksessä, joka käynnistettiin, sain kunnon kivunlievityksen. Minulle laitettiin spinaali, eikä kipuja ollut enää sen jälkeen yhtään. Kalvot puhkaisemalla ja oksitosiinilla vauhditettuna toimitus oli tosi nopea. Kalvojen puhkaisusta 2h ja spinaalin laitosta 1h oli tyttö maailmassa.
Mun suositus on jos pelkäät kipuja, ota ajoissa spinaali tai vastaava.
..hyvin se varmasti menee, pian on jouluvauva sylissä! Minuakin jännitti käynnistys tosi paljon, mutta loppujen lopuksi se oli kyllä ehdottomasti helpoin synnärireissu.
Toinen oksitosiinilla avustettu ja toinen luonnollinen. Mun luonnolliset supistukset olivat paljon kivuliaampia kuin keinotekoiset. Omat olivat teräviä ja supistus kesti piiitkään. Oksitosiinisupistukset tuntuivat painontunteena ja puristuksena(tehokkaina) ja ne kestin paljon paremmin. Molemmissa kesto noin 12h.
..hyvin se varmasti menee, pian on jouluvauva sylissä! Minuakin jännitti käynnistys tosi paljon, mutta loppujen lopuksi se oli kyllä ehdottomasti helpoin synnärireissu.
Kiitos! Ja joo, ihana ajatus, etta ihan kohta on pikkuinen vauva sylissa :)
Minulla on molemmat synnytykset käynnistyneet ihan luonnollisesti rv 39+2 ja 39+5.
Nyt on menossa rv 38+4 ja lapsi todella ylhäällä. Kohdunsuu kiinteä, kiinni eikä yhtään lyhentynyt ollut maanantaina.
Ensi viikon torstaille on äitiyspolille aika ja silloin luultavimmin käynnistys edessä jos ei vielä syntynyt.
Syinä vauvan iso koko ja minun raskausmyrkytys. Tosin lähtö voi tulla aiemminkin käynnistykseen. Riippuu eteeneekö myrkytys.
Vähän hirvittää käynnistys mutta onneksi sitten odottaa palkinto. =)
Minulla on molemmat synnytykset käynnistyneet ihan luonnollisesti rv 39+2 ja 39+5.
Nyt on menossa rv 38+4 ja lapsi todella ylhäällä. Kohdunsuu kiinteä, kiinni eikä yhtään lyhentynyt ollut maanantaina.
Ensi viikon torstaille on äitiyspolille aika ja silloin luultavimmin käynnistys edessä jos ei vielä syntynyt.
Syinä vauvan iso koko ja minun raskausmyrkytys. Tosin lähtö voi tulla aiemminkin käynnistykseen. Riippuu eteeneekö myrkytys.
Vähän hirvittää käynnistys mutta onneksi sitten odottaa palkinto. =)
No, sulla on siis ihan sama tilanne! Tsemppia sullekin. Ihana palkinto todellakin :)
Mun esikoinen siis käynnistettiin tipalla ja tuli ulos kahdessa tunnissa. Mun äidillä ja siskoilla on kaikilla käynistetty osa synnytyksistä ja vauvat on tullu vauhdilla. Luomut on tulleet ulos samassa ajassa. Sai epiduraalin ennen tippaa (mulle kyllä tarjottiin sitä ja sanottiin että supistukset tulee olemaan isoja ja kipeitä). Jos seuraava menee käynnistykseen niin pyydän puudutuksen ennen tippaa.
Mua käynnistettiin tableteilla kolme päivää kunnes meni vedet ja supistelu alkoi. Pisti tippaan kumminkin.