Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavalioasiaa...

21.12.2011 |

Heippa.. Positiivisen testin tein tuossa vkonloppuna eli alussa ollaan ja viikkoja vois olla jotain 5-6 paikkeilla... "Valitettavasti" joulu kolkuttaa ovella ja kaikki kielletyt ruoka-aineet samalla... Tarjolla siis maksalaatikkoa ja lohta, mutta yritän valita sen mahd. suositusten mukaisesti. Yhden siiderin lupasin juoda, mutta muuten kieltäydyin kun en muutenkaan juurikaan juo... Mutta mites ohittaa nuo em. ruoka-aineet, kun kuuluvat lempiruokiin ja varmasti kaikki alkaa epäilemään kun en halua vielä asiaa paljastaa... Mites odottajat olette itse toimineet tai onko mielestänne maata kaatavaa, jos syön pari lusikallista maksalaatikkoa?

Kommentit (3)

1/3 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt nuita helkatin ruokarajoituksia. Itse olen syönyt ihan huoletta maksalaatikko, lohta, homejuustoja..kun olen syönyt niitä harvoin ja kohtuudella. Eri asia, jos niitä mättäisi joka päivä ja paljon. Eli maalaisjärkeä voi käyttää näissä asioissa. Mitää ei ole tullut, kaikki arvot ovat olleet tosi hyviä koko raskauden ajan, ei turvotuksia, eikä sokereita ja painoa tullut tasan se 10kg. Eli ihan huoletta joulun viettoon tässä..ja eilen oli laskettu aika :)

mimmi 40+1

Vierailija
2/3 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs valion ja rainbown homejuustot on ainakin tehty pastöroidusta maidosta eli niitä voi syödä ihan huoletta..suomessahan ei saisi myydä sellaisia maitotuotteita missä on käytetty pastöroimatonta maitoa mutta ihan taatusti sellaisiakin löytyy. maksaruokia voi syödä vähän..eipä sitä kukaan varmaan kilokaupalla vetäisikään :) mä oon pitäytyny kokonaan niistä vakuumiruuista ja -kaloista ja vaikka kaupan kalatiskin graavilohi on vähän kalliimpaa niin ostan sieltä tai sitten graavaan lohen tuoreesta lohesta itse.eipähän tarvi pelätä listeriaa. jääkaapissa odottaa mulla alkoholitonta punkkua, kuoharia siideriä ja bisseä..eihän ne nyt ihan samalle maistu mutta saa vähän fiilistä kun muutkin lipittää jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samoilla linjoilla kahden edellisen vastaajan kanssa. Monet hössöttävät kovasti raskausajan ruokavaliosta ja ovat suorastaan ylivarovaisia, mutta minä ainakin noudatan neuvolan ohjeita ja niiden noudattaminen on loppujen lopuksi aika helppoa, kun ei niitä täysin kiellettyjä ruokia paljon ole.

Mieheni kanssa eilen graavattiin itse kirjolohta. Varmistin vielä kalatiskiltä kaupassa, että kala on varmasti tuoretta. Eli graavi- ja kylmäsavulohta uskaltaa syödä, kunhan ei ole vakuumipakattua. Mädin ajattelin jättää välistä, koska siitä enemmän varoitellaan, vaikka ehkä takuuvarmasti tuoretta voisikin syödä. Voin siis joulupöydässä syödä kaikkea muuta paitsi mätiä.

Ja noista kaloista jos puhutaan, niin Japanissa raskaana olevat naiset syövät paljon raakaa kalaa eikä heillä tietääkseni mitään hirveitä listeriaongelmia siellä ole raskaana olevilla.

Maksalaatikkoa ostin ihan alkuraskaudessa itselleni kerran töihin evääksi ja söin koko paketillisen, mutta eipä siitä mitään ikävää seurannut. Vähän myöhemmin vasta tajusin, että en olisikaan saanut sitä syödä ainakaan niin paljon. Mutta jos nyt joulupöydässä vähän maksalaatikkoa syöt, niin tuskinpa siitä mitään haittaa on.

Juuri pyysin miestäni tuomaan ruokakaupasta minulle joulupöytää varten alkoholitonta valkkaria. Se on ainakin ihan hyvää ja onpahan minullakin sitten jotain.

Oikein hyvää joulua sinulle ja ota ihan rennosti vaan.