Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulukortit, joissa lapsien kuvia

Vierailija
21.12.2011 |

Ne ovat ihanimpia kortteja mitä voin saada!

Viskaan muut kortit joulun jälkeen pois, mutta valokuvakortit säästän aina kansioon.

On ihanaa, kun jotkut vaivautuvat vielä joka vuosi lähettämään lapsistaan kuvat, voi verrata sitten, miten ihanasti he ovat kasvaneet!

Tänäänkin tuli yksi kortti, jossa oli tuttavan lapset ja vanhemmat, sekä joulupukki kuvassa.

Omat lapset katsoivat kortteja ja oikein ilahtuivat ja huusivat "äiti, näitkö tämän yhden kortin täällä?" Ja se kortti oli sama, jota minäkin olin jo aiemmin päivällä ihastellut!

Mieluummin otan lasten valokuvilla varustetun kortin (vaikka huonompilaatuisenkin) kuin jonkun Tiimarin halvan pukkikortin.

Tiimarin korttikin kyllä kelpaa!

Hyvää, iloista, ihanaa ja lapsirakasta joulua teille aivan kaikille!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että en ilahtunut kortista, jossa oli kuva kahdesta minulle tuntemattomasta pikkulapsesta. Kortissa ei mainittu lasten nimiä, joten en edelleenkään tiedä, keitä he ovat. En ole näitä lapsia koskaan tavannut enkä usko, että koskaan tapaankaan. Taiteelliselta tasoltaan kuva ei ollut sellainen, että siitä olisi voinut nauttia pelkästään kuvana. Mitä järkeä? Alkoi pelkästään ärsyttää lähettäjän itsekeskeisyys.

Vierailija
2/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme kaukana suvusta ja ystävistä, joten on kiva nähdä miten lapset kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat myös minun suosikkejani!

Vierailija
4/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimme lapsettomuudesta, mutta eikäs vaan miehen siskon ollut ihan pakko lähettää (huono) kuva omasta ipanastaan meille.

Että jos aikoo pahoittaa toisen mielen, niin kannattaa todella tehdä se niin perusteellisesti, että todella tuntuu.

Vierailija
5/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta hoitoja, ennen kuin esikoinen meille syntyi.

Sain lapsikortteja ja Tiimari-kortteja, ja kyllä, pidin enemmän lapsikorteista enkä mitenkään käsittänyt/käsitä, miten joulukortissa olevat tonttulakkipäät mitenkään olisi minulta pois tai minua loukatakseen siinä kuvassa. Ihan hakemalla haettu syy korostaa omaa lapsettomuuttaan. Lähetä heille takaisin sellainen täälläkin parjattu lapsettomuus-kortti. Minä en nähnyt niissäkään mitään pahaa.

Ainoa, mikä ärsytti, oli joulukortti, jossa oli kuva lapsista hellehatuissa ja hellemekoissa. Jotenkin ei vain liittynyt aiheeseen. Niin, ja sellaiset tavis-kortit eivät nyt ärsyttäneet mutta eivät sytyttäneetkään. Eniten nautin itsetehdyistä korteista, ja nykyään lapseni askartelee meidän korttimme. Voivat sitten lapsettomat vetää herneitä nenään liian vinosta tonttulakista ja kieroista silmistä. Ihan vain heitä ärsyttääkseen lapseni ne liimasi!

Vierailija
6/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska olit niin jalo, niin ansaitsitkin ne lapsesi toisin kuin tuo edellinen, joka on läpeensä paha ja jolle on ihan oikein, ettei lapsia saa.

Minä kyllä ymmärrän, että kun lapsettomuuden tuska on pahimmillaan, nuo asiasta perillä olevien lähettämät lapsikortit ovat kyllä aikamoista veitsen kiertämistä haavassa.

Vierailija
7/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että saa kortteja, mistä näkee, kuinka kavereiden lapset ovat kasvaneet, kun nähdään niin harvoin. Lapsista näkee ajan kuluvan.

Tämä muiden lapsettomien itku taas tästäkin aiheesta. Eihän se ole heiltä pois. En minäkään "itke", kun kaverini laittavat kortteja ulkomailta, vaikka en itse ikinä pääse mihinkään.

"Pahin" lapsettomuudsta kärsivä kaverini ei voinut viettää edes syntymäpäiviään, kun "biologinen kello tikitti". Keneltäköhän se oli pois?

Korostan, että itsekin olen lapseton. Pidän silti melkein kaikista lapsista enkä koe loukkaavana lapsikortteja. Ihan sama, jos kokisi loukkavana, kun näkee Stockalla lastenvaunuja. Nykyään itsekeskeiset ihmiset vaan loukkaantuvat milloin mistäkin.

Vierailija
8/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tunnen vanhemmat, mutten ole nähnyt kuin vanhimman lapsen ihan vauvana.

Olisivat tosin voineet vähän editoida kuvaa, lapsilla loistaa silmät punaisina kuin jotain paholaisia olisi =)

Vierailija
9/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat poikia.

En silti inhoa toisten tyttöjä!

Vierailija
10/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen kärsinyt lapsettomuudesta kärsivästä ystvästäni, jonka kanssa piti olla koko ajan kieli keskellä suuta, ettei loukannut häntä millään/ missään. Minulla itsellä ei edes ollut lapsia silloin! Todella järkkyä, kun ei voinut edes koiranpennuista puhua, kun jo tuli lapsettomuus mieleen: "ehkä otamme sitten koiran, jos..." Suosittelin terapiaa ja sinne hän sitten menikin. NYT sitten oman lapsen kuvia + tarinoita edesottamuksista riittää...

Kiitos Sinulle, olet epäitsekäs. Harvinaista.

Viisi vuotta hoitoja, ennen kuin esikoinen meille syntyi.

Sain lapsikortteja ja Tiimari-kortteja, ja kyllä, pidin enemmän lapsikorteista enkä mitenkään käsittänyt/käsitä, miten joulukortissa olevat tonttulakkipäät mitenkään olisi minulta pois tai minua loukatakseen siinä kuvassa. Ihan hakemalla haettu syy korostaa omaa lapsettomuuttaan. Lähetä heille takaisin sellainen täälläkin parjattu lapsettomuus-kortti. Minä en nähnyt niissäkään mitään pahaa.

Ainoa, mikä ärsytti, oli joulukortti, jossa oli kuva lapsista hellehatuissa ja hellemekoissa. Jotenkin ei vain liittynyt aiheeseen. Niin, ja sellaiset tavis-kortit eivät nyt ärsyttäneet mutta eivät sytyttäneetkään. Eniten nautin itsetehdyistä korteista, ja nykyään lapseni askartelee meidän korttimme. Voivat sitten lapsettomat vetää herneitä nenään liian vinosta tonttulakista ja kieroista silmistä. Ihan vain heitä ärsyttääkseen lapseni ne liimasi!

Vierailija
11/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole muutamaan vuoteen tavanneet, kivat kuvat ilahduttivat.

Vierailija
12/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kortin mis oli koira ja sen pentu ja mä en saa koiraa enkä edes pentua. Ihan tasan tiesivät että itkuhan siitä tulee. SAAAAtana miks eivät vaikka laittaneen kissa korttia?? En käsitä..

Vierailija
13/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole muutamaan vuoteen tavanneet, kivat kuvat ilahduttivat.

.."perheen lasten kuolonkuvat.." ajattelin jo että jopas on mautonta.

Vierailija
14/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joulukortit osataan yhdistää lapsettomuuteen. Ei ymmärrä, ei sitten millään.

Vierailija
15/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että millaisia ihmisiä täällä käy:) En kyllä voi samaistua mitenkään tällaisiin aloituksiin. Itse kyllä lähettelen nykyisin lapsikuvia ja teen lapsipäivityksiä facebookiin. Minusta on ihana seurata sinkkututtujen urheilupäivityksiä, koirapäiityksiä yms. Kysymyshän on jokaisen omasta elämästä ja mitä niissä tapahtuu missäkin vaiheessa. Kun olin lapseton sinkku ja kovasti kaipasin perhettä, luin mieluusti perheelisten lapsijuttuja ja sain lapsikortteja. Olin heidän elämässä muutenkin mukana, vaikka olikin välillä tosi paha mieli, kun itsellä ei vielä ollut perhettä,jota kovasti kaipasin. Ei se ole itseltä kuitenkaan pois se toisten onni ja elämässä on ikäviäkin asioita, joita pitäisi osata käsitellä ja joiden kanssa osata elää.

Minusta on ihana saada lapsi-, koira-, työ-, tiimari tai mitä tahansa kortteja, lukea ihmisten päivityksiä ja elää elämää siinä hetkessä. Jokaiselle jokin asia on tärkeä ja vaiheet erilaisia. Hyvää joulua vaan

Vierailija
16/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muiden lapsettomien itku taas tästäkin aiheesta. Eihän se ole heiltä pois. En minäkään "itke", kun kaverini laittavat kortteja ulkomailta, vaikka en itse ikinä pääse mihinkään.

"Pahin" lapsettomuudsta kärsivä kaverini ei voinut viettää edes syntymäpäiviään, kun "biologinen kello tikitti". Keneltäköhän se oli pois?

Korostan, että itsekin olen lapseton. Pidän silti melkein kaikista lapsista enkä koe loukkaavana lapsikortteja. Ihan sama, jos kokisi loukkavana, kun näkee Stockalla lastenvaunuja.

"Olla lapseton" ja "kärsiä lapsettomuudesta" ovat kaksi ihan täysin eri asiaa!!

Itse olen nimenomaan kärsinyt lapsettomuudesta ja se on niin kokonaisvaltaista, ettei sitä voi ymmärtää kukaan muu kuin saman kokenut nainen. Se oman lapsen kaipuu on niin järkyttävän suurta, että se on mielessä päivittäin ja aina ku näet esim. ne vaunut tai jonkun vauvavatsan. Se fyysisesti koskee!

Se, että joku tuttava lähettää lapsistaan joulukortin on toki ymmärrettävää. Mutta se ei tosiaan poissulje sitä tuskaa, mitä se voi aiheuttaa sile lapsettomuudesta kärsivälle. Ja kun kyseessä on joulu, lasten juhla.

Nykyään meillä on oma lapsemme ja emme lähetä siitä korttia kenellekään sellaiselle, jonka tiedämme kärsivän lapsettomuudesta. Koska tiedämme se hyvästä tarkoituksesta huolimatta sattuu..

Vierailija
17/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sen voi paremmalla mielellä viskoo roskiin.

Tähän mennessä emme ole saaneet kuin (huonolaatuisia) lapsi-kuvakortteja. Yhdessä sentään on yritystä ja valittu kivat raamit ym. kortille. Yhdessä on KESÄKUVA lapsista ja toisessa todella epätarkka kuva, ehkä kännykällä otettu. En edes nyt muista mitä kaikkea muuta löytyi.

Kaikki yllä mainitut kortit lentävät roskikseen.

Vierailija
18/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuunkin "fyysisesti koski", kun isäni kuoli, mutta kyllä minun kaverini silti saavat puhua isänpäivänvietostaan ja isiensä 60-vuotissynttäreistä ilman, että jähmetyn suolapatsaaksi ja häivyn huoneesta.

Tämä lapsettomuus on siitä "kärsivien" ensimmäinen elämän todellinen vastoinkäyminen ja koska se on heidän kropassaan, tuottaa se niin suuren narsistisen pettymyksen, että siitä ei masentumatta selviä. Masentuneiden ajatukset kietoutuvat synkkinä oman itsen ympärille ja kaikki liittyvät heihin itseensä.

Korostan, että itsekin olen lapseton. Pidän silti melkein kaikista lapsista enkä koe loukkaavana lapsikortteja. Ihan sama, jos kokisi loukkavana, kun näkee Stockalla lastenvaunuja.

"Olla lapseton" ja "kärsiä lapsettomuudesta" ovat kaksi ihan täysin eri asiaa!!

Itse olen nimenomaan kärsinyt lapsettomuudesta ja se on niin kokonaisvaltaista, ettei sitä voi ymmärtää kukaan muu kuin saman kokenut nainen. Se oman lapsen kaipuu on niin järkyttävän suurta, että se on mielessä päivittäin ja aina ku näet esim. ne vaunut tai jonkun vauvavatsan. Se fyysisesti koskee!

Se, että joku tuttava lähettää lapsistaan joulukortin on toki ymmärrettävää. Mutta se ei tosiaan poissulje sitä tuskaa, mitä se voi aiheuttaa sile lapsettomuudesta kärsivälle. Ja kun kyseessä on joulu, lasten juhla.

Nykyään meillä on oma lapsemme ja emme lähetä siitä korttia kenellekään sellaiselle, jonka tiedämme kärsivän lapsettomuudesta. Koska tiedämme se hyvästä tarkoituksesta huolimatta sattuu..

Vierailija
19/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama mitä kortteja kukanenkin lähettää. Mulla on kaksi kaunista lasta eikä ole kyllä tullut mieleen että lähettäisin heidän kuvia joulukortteina, siis mitä nämä nyt on lapsijoulukortteja. Heidän askartelemiaan kortteja kylläkin.

Ei kato ketään kiinnosta. Sukulaisille annan muuten lasten kuvia, kerho ja koulu esim. Sama se on ne 1-vuotiaskuvat ku niit pitää ympäri maailmaa levittää, hei haloo jotain rajaa

Hyvää joulua!

Vierailija
20/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ne tuntuivat jotenkin maireilta ja älyttömiltä. Mitä enemmän tosissaan otetut ne kuvat näyttivät olevan sitä enemmän mua huvitti. Nyt itse lapsellisena lähetän lapsikortteja omasta kullannupustani ja tykkään saada muilta omistaan. Mutta muistan kyllä vielä, mitä ajattelin noista korteista aiemmin, joten lähetän lapsikortteja vain sukulaisille ja lähimmille sekä lapsellisille kavereille. En vahingossakaan lapsettomille kavereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme