Viittaavatko oireeni sukupuolitautiin, vai mihin?
Kaksi viikkoa sitten kävin päivystyksessä virtsakirvelyn takia ja että virtsan mukana oli verta todella runsaasti ja sain antibiootti kuurin joka kesti viisi päivää. Söin sen loppuun ja minulla oli tunne että tulehdus ei kadonnut vielä vaikka olikin helpottunut. 3 päivän päästä kuurin loputtua menin sitten uudestaan päivystykseen ja minula otettiin uusi virtsanäyte, koska edellinen ei ollut mennyt viljelyyn. Lääkäri sanoi että virtsassa oli näkynyt punasoluja mutta ei mitään tulehdusta ole kun otettiin tulehdusarvot, ja käski soittaa parin päivän päästä omanalueen lääkäriin. Maanantaista asti tämä virtsakirvely on ollut todella voimakasta, voimistunut tosi paljon kuin mitä se oli kuurin jälkeen, mutta verta ei ole enää ilmennyt virtsassa. SOitin eilen viljelyn tuloksista lääkäriini ja sanoi ettei näy mitään tulehdusta ja sitten menin eilen käymään lääkärin vastaanotolla. Hän sanoi että minulla on alapäässä jokin pieni haava? Joka aiheuttaa tämän kirvelyn? Mutta miten se selittää nämä oireeni : Vessa hätä 10 min välein, jos en käy vessassa tunnen kuinka rakkoani särkee jotenkin kummallisesti? Kun pissaan minua ei kirvele aluksi vasta ihan lopuksi kun rakko on melkein tyhjentynyt kokonaan? ... Noh lääkäri käski tunkea bepantteenia ja viikon päästä ottaa yhteyttä jos ie helpota? No ei kyllä tosiaan helpota!! Kuseminen on tuskallista. Ei tosiaan vielä ehkä ihan äärimmäisne tuskallista mutta se on käymässä siihen.
Eilisestä asti minulla on ollut kovin flunssainen ja kuumeinen olo, ihan yhtäkkiä.
En enää tiedä mihin uskoa... Äitini sanoo että sukupuolitauti, lääkäri ei epäile mitään ja itse luulen tekeväni pian kuoleman kun jokin viirus tai bakteeri alkaa käymään liiaksi elimistön päälle.. Kellään mitään ideoita mikä mua vaivaa ?
Kommentit (20)
ei selkä eikä maha särkyjä, pissa hätä on koko ajan todella armoton, kävin 20 min sitte vessassa ja taas on kova hätä ja alapäässä oikeen kihelmöi, voin tuntee jo valmiiks kui vitusti tulee kirveleen ku meen pöntölle.
ap.........
.....Lääkäri sanoi ettei keksi kyllä mikä olisi kun ei ole pissatulehdus, ei mikää hiivatautikaan eli leittoi kaiken tämän "haavan" piikkiin. Itse en kyllä mittään ole havainnut alapäässäni, mistä vitusta sinne edes sellainen olisi tullut? en keksi sillekään mitään selitystä, eikä vaivani voi johtua haavasta, ja en kyllä voi kuvitellekaan että tästä on muustakin kysymys kuin "haavasta" .
Nyt pitäisi selviytyöä ensi viikkoon kamalan kusitaudin kera? Tjhanks.
maitohappobakteereita. apteekista saa alapäähä laitettavia suppoja/kapseleita. Mulla joskus auttaneet vastaavanlaisessa tilanteessa.
Mies vai nainen?
Tai no... veikkaan naista, kun "hiivatauti" kerta mainittiin...
KLAMYDIA
Klamydia on solunsisäinen, bakteerinkaltainen mikrobi, joka aiheuttaa tulehduksia. Suomessa ilmoitetaan vuosittain noin 11 000 - 13 000 klamydiatapausta.
Oireet alkavat tavallisimmin 1 - 3 viikon kuluttua tartunnasta. Ne voivat alkaa kuitenkin paljon myöhemminkin, tai tauti voi olla täysin oireeton. Klamydia tarttuu ainoastaan yhdynnässä. Tosin myös synnytyksen aikana vastasyntynyt voi saada tartunnan, mikäli äidillä on hoitamaton
Mulla oli just tollasta. mee lääkäriin uudelleen!
klamydiainfektio.
Naisilla suurin osa klamydiatapauksista on täysin oireettomia. Oireina voi kuitenkin olla alavatsakipua, limaista tai limaismärkäistä vuotoa, kirvelyä virtsatessa tai tihentynyttä virtsaamisen tarvetta. Hoitamattomana tällaisesta tulehduksesta voi olla seurauksena lapsettomuutta tai kohdunulkoisia raskauksia.
siinä baktviljelyssä kuin muutama pöpö esim alle 5
arvo,
eli pitää pyyttää erittely, tällöin voi löytyä bakteeeri, joka oireita aiheuttaa ja tarvitsee tietynlaisen antibiootin, eli perus antib ei auta,
tälläsitä olen nähnyt työssäni
eli pyydä et otetaan viljely , vaikka väyttäisikin ettei bakteeereja olisi
toinen on toi klamydiua, vaadi se myö otetttavaksi , sen voi ottaa virtsasta myöskin
Kaiken kirjoittamasi perusteella itsekin sanoisin että kyseessä olisi virtsatientulehdus. Kipu virtsatessa, tiheä virtsaamistarve, kuume/pahoinvointi.
Mystistä on että tulehdusarvot ovat ok.
Onko virtsa erityisen "pilvisen" näköistä kun se osuu veteen, tai haiseeko se erityisen pahalle?
En ole lääkäri, lueskelin vain tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Urinary_tract_infection
otettiinko tulehdusarvot VERESTÄ ?
MENIKÖ VIRTSAA OLLENKAAN VILJELYYN ????
viljely on otettava aina VIRTSASTA !
SIIHEN LÄHETTEESEEN ON LAITETTAVA, ETTÄ KOVAT OIREET
niin ne tekee sen viljelyn , vaikka alustavasssa tarkastelussa ei virtsassa näkyisikään mainittavaa,
väin on monesti löytynyt pahakin infektio, baktreeri , joka välillä vaikeaaskin hätää !
veressä ei näy !
munuaistulehdus voi tulla, se näkyy ko verssä tulehdusarvojen nousuna
Niiin siis selvennys: Sain ensin antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Kuurin jälkeen oireet jatkuivat ja kävin uudestaan lääkärissä. Virtsanäytteeni meni viljelyyn. Minulta otettiin tulehdus arvot verestä. Tulehdusarvot olivat normaalit.
Viljelyn tulos: Ei tulehdusta. ELi ei ilmennyt mitään siinäkään.
3. kerta lääkärillä: Alapäässä mukamas haava josta tämä kirvely muka johtuu? Käski laittaa pebantteenia.
Noh, en itse epäile tuota "haavaa", milläänkään tavoin, sekä oireina ilmeilee 5 minuutin välein pissahätä ilman että pissa tulisi. Aluksi pissaaminen ei kirvele mutta lopuksi alkaa aina kirveleen ihan hemmetisti.
Äiti sanoi että mulla ois sukupiolitauti.
En tiedä itse siitä, mutta mitäs muutakaan?
Visvasyylä, ja millä perusteella??
EI ole kuumetta mutta hyvin kuumeinen ja voimaton olo. Vaikka lämpöä siis ei ole.
Virtsani ei vaikuta todellakaan "normaalilta". En sitte osaa yhtään sanoa. Huoemnna kai pakko mennä sukupuolitesteihi vaika lääkäri sanoi että menisin vasta viikon päästä. Ei tän kans vaa pysty olee, ku et kuselle voi mennä ja kärsiä siellä joka hetki.
Kauanko tuloksissa kestäisi tulla, kenelläkään tietoa? 1 viikko? Miten seviän rakkoni kanssa 1 kokonasien viikon jos en kuselle kehtaa mennä tän kuvin takii.
lääkäriin, vaadit sukupuolitestit ja virtsanäytteen VILJELY ON OTETTAVA JA TEHTÄVÄ OLIS alustava lausunto ,mtiä vaan,
kuten yllä selostin
tällä se selviää
No kusinäyte on ollut viljelyssä, tuloksis ei ilmenny mitään. aamul meen sit sukupuolitauti testeihin mutta niissä kestää viikko + mitä jos ei olekaan sukupuolitauti? En jaksa kärsiä, kuseminen on yhtä helevettiä.
mene gynelle, se tutkii koko alapään ja näkee jo silimillään ja haistaa nenullaan mikä on vikana ; )
ihan oikeesti
saat alkuun oidon heti, ja tulokset kun saapuu niin hoitoa tilanteen mukaan muutetaan, mikäli tarvetta ilmenee
ja kyllä on pikatuloksiakin olemassa, eli ilmoittavat puhelimitse lääkäriin jos jotain alkaa näkyyn viljelyissä
eli varraa yksityiselle gynelle aika, kerro vaivasi ja hän syynää missä on vika
ja saat avun pikaisesti
onko jotain erit seksiä harrastettu, kun haavakin on ?
se voi olla oire toki klamydiastakin..
edelleen vielä se pissanäyte UUDELLEEEN JA VILJELYYN
olen useitakin tapauksia nähnyt vuosien varrella, et löytyy kunnin ärhäkkä pöpö, vaikka ensin ei mitään ole lausunnossa, jos vaikkaki viljeöykin tehyt
eli on tehtävä ERITTELY BAKTEEREISTA OLI NIITÄ VILJEÖYSSÄ YKSI TAI KAKSI !!
erittelyähän ei tehdä jos tulos alle
niitä pöpöjä olleskaa
oletus et ovat norm alapään bakteereja
eli lähete tietoihin merkintä erit ärhäkät oireet !
Tiedän itse tuon tuskan ja kammottaa ajatellakin, että sinnittelisit viikon tuossa kunnossa.
Mene yksityislääkärille, mieluiten gynelle. Kerro hänelle ihan kaikki oireet ja hoidot, jotka olet saanut, kerro myös, että olet todella kovissa tuskissa ja ehdota sitä virtsanäytteen bakteerierittelyä.
Helpottivatko oireet kuitenkin virtsatieinfektioon tarkoitetun antibioottikuurin aikana, vaikka sitten palasivatkin takaisin kuurin päätyttyä? Ehkä kuuri oli liian lyhyt tai lääke ei ollut tarpeeksi vahva. Mainitse myös tämä lääkärille.
Ja ennen kaikkea, sinun kärsimyksiäsi ei saa enää pitkittää! Painota lääkärille, että et enää kestä kipua, jotakin helpottavaa on saatava! Jos ei anna, ota jotakin särkylääkettä. Pyydä apteekista kipuun jotakin, joka ei rasita munuaisia, ihan varmuuden vuoksi. Apteekin henkilökunta osaisi ehkä auttaa muutenkin, kannattaa kysellä.
Itse kokeilisin myös isoja annoksia c-vitamiinia, karpalomehua (sokeroimatonta!) ja oliko se nyt maitohappobakteereja, joita joku täällä jo ehdotti. Kokeile vielä sitä Bepantenia, tiedä vaikka auttaisi. Kannattaa myös juoda paljon, silloin pissasi pysyy laimeampana, eikä kirvele niin kovasti. Runsas juominen myös huuhtelee bakteereja pois.
Toimi ja _vaadi_ hoitoa! Ja jos sinulla alkaa kuume nousta, älä jää sen kanssa kotiin vaan kiireesti lääkäriin/päivystykseen!
Toivon sinulle pikaista paranemista!
Munuuaisaltaantulehdus? Mycoplasma genitalium? Sehän on vähän kun klamydia?
voisin veikata klamydiaa