Joulupatakeräys
Onko jotain ohjeistusta minkälaista tavaraa voi joulupatakeräykseen viedä? Elintarvikkeita ei voi, mutta onko muita rajoituksia. Kävin tietoa tonkimassa, mutta ohjeet keskittyvät lähinnä siihen, miten rahaa voi lahjoittaa.
Kommentit (4)
kuinka paljon vaatteita tuonne sai viedä? meillä on varmaan kahdeksan kassillista ehjiä ja siistejä vaatteita sekä sitteri yms. Vai täytyisikö noin iso kasa tavaraa viedä suoraan toimistolle?
käsittääkseni soittavat sitten vaan tiuhemmin väkeä hakemaan tavaraa pois.
luin lehdestä, et kaikista mieluiten rahaa. Ja ehkä kahvia tai suklaata. Eivät ainakaan meidän lähikaupungissa ota vaatelahjoituksia vastaan mielellään tai jopa ollenkaan keräyspisteessä. Ilmeisesti käytäntö vaihtelee kunnittain.
Hassua muuten, että ennen muistaakseni sai lahjoittaa ruokaakin. Siis ainakin sellaisia säilykkeitä, riisiä yms jotka eivät mene herkästi pilalle.
Mä olen joka joulu vienyt naapurikunn joulupataan hyväkuntoisia leluja jotka olen lasten kanssa valinnut. Minusta se on ollut ihan kiva perinne ja olen yrittänyt opettaa lapsille antamisen iloa. Mutta nytpä ei lähellä enää olekaan mitään joulupataa, olivat lopettaneet sen:( Mihinköhän nyt veisin?