Mielipitetitä? Vain osa osallistuu lahjaan, mutta kaikkien nimet korttiin?
Kysymys on tiiviistä lasten harrastusporukasta, joka tulee jatkumaan vielä vuosia. Ohjaajalle on hankittuna joululahja, jonka ostamiseen on osallistunut vain osa vanhemmista.
Laitetaanko korttiin kaikkien nimet vai vain niiden, joiden vanhemmat ovat lahjan ostoon osallistuneet?
Mielipiteitä kiitos:-)
Kommentit (19)
esim. "harrastusryhmä x lapset vanhempineen", "harrastusryhmä x:n lasten vanhemmat" tms. tyyppisen tekstin, siis ei nimiä ollenkaan.
minäkin laittaisin.
työpaikan kaikkiin keräyksiin, mutta yllättäen kun lähdin itse pois, niin mulle ei kerättykään mitään. Loukkaannuin tästä niin kamalasti, että seuraavassa työpaikassani en periaatteesta enää koskaan osallistunut mihinkään keräykseen. Sen koommin ei seuraavissa työpaikoissa ole onneksi mitään rahaa koskaan kerättykään.
Toisaalta epäreilua, että vain jotkut maksavat...
Tilanne tulee jatkumaan vuodesta toiseen, osa luistaa kuin koira veräjästä.
Saajasta on kivempi kuin kaikkien nimet on siinä. Voitte sitten itse selvitellä keskenänne sotkunne.
Miten tuota muuten voi edes hoitaa? Jos laittaa kaikkien nimet, seuraavana kukaan ei anna rahaa lahjaan.
Ne jotka maksavat, saavat nimensä korttiin Miten tuota muuten voi edes hoitaa? Jos laittaa kaikkien nimet, seuraavana kukaan ei anna rahaa lahjaan.
Ostatko lahjan sen takia, että saat siitä itsellesi kiitosta? Eikö lahjan tarkoitus ole ilahduttaa saajaa, ja silloin ei kai ole väliä keiden nimiä kortissa lukee.
Jos hankitaan yhdessä, hankitaan yhdessä. ne maksavat, jotka viitsivät.
no eikös se ole aikas selvää että ne joilta lahja on sen myös allekirjoittavat...minkätakia pitäisi niiden nimet siihen laittaa jotka ovat sillä etteivät anna rahaa osoittaneet sen että eivät halua osallistua....siis jos lapseni ostaa opelle lahjan niin pitääkö siihen laittaa myös sellaisen luokkakaverin nimi joka ei ole lahjaa ostanut???ja minkätakia kukaan haluaisi jotain kiitosta jostain ostamastaan lahjasta? täh?pitääkö jonkun tietyn ihmisen joka vuosi laittaa yksinään tai pienessä porukassa rahansa lahjaan mutta myös ne joiden rahapussi on suljettu niin myös he osallistuvat? en käsitä?
pieneen pakettikorttiin, ja toiseen korttiin koko porukan. Tai pelkästään tuo "ryhmä x:n lasten vanhemmat" olisi hyvä ratkaisu.
nimet tulevat korttiin, jotka ovat osallistuneet lahjaan. Ei mitään siipeilijöiden nimiä siihen laiteta.
Ostatko lahjan sen takia, että saat siitä itsellesi kiitosta? Eikö lahjan tarkoitus ole ilahduttaa saajaa, ja silloin ei kai ole väliä keiden nimiä kortissa lukee.
Tää on hyvä periaate! Joulun lahjapulmat ratkesivat kerralla. Nimi vaan korttiin, jonka joku toinen on hommannut. Esim. anopin lahjaan, jonka tyttärensä on ostanut, miehen työpaikalta saamaan herkkukoriin lisään "Oy Yritys Ab:n" alle oman nimeni. Samoin sanon lapsille, että laittavat nimensä kavereiden opelle ja päivähoitajille ostamiin lahjoihin.
Kiitos mielipiteistä, korttiin tulee vain lahjaan osallistuneiden nimet, se on kaikille reiluinta.
Ap
no tuollaisten lahjojen rahallinen arvo on kyllä yleensä aika vähäinen eikä keräyksissä saa kuitenkaa kaikki ikinä rahojansa takaisin. Lahjan merkitys on siis symbolinen. Olisi todella noloa ostaa erityisen kallis lahja.
Mä siis kirjoittaisin kaikkien nimet ja toivoisin, että joku muu hoitaa keräyksen ensi kerralla. Mä myöskin hommaisin jotain aika pienirahaista, tyyliin kukkakimpun.
Siis kaikkien niiden jotka haluavat siihen nimensä. Typerää minusta alkaa erotella kuka on antanut rahaa - sillä vain korostetaan sitä että katsokaa nyt kuinka hyviä ja anteliaita me ollaan. Loistetaan oikein muiden silmissä. Noi luuserit joilla ei ole ollut varaa osallistua lahjaan saa hävetä ja ostaa vaikka oman korttinsa tai askarrella itse jos ei ole siihen korttiinkaan varaa.
Niin meilläkin tehdään aina, oli sitten harrastus tai päiväkotilahja.
korttiin laitetaan niiden nimet, jotka lahjan hankintaan ovat osallistuneet. Jos joku ei halua rahallisesti osallistua, niin eiköhän kyseinen henkilö sillä ilmaise, ettei kimppalahjaan mukaan halua. Tuskin on siitä muutamasta eurosta kiinni.
kannattaa miettiä myöskin mikä on tärkeää. Onko oikeasti tärkeää valmentajan nähdä keiden vanhemmat osallistuivat lahjaan vai onko tärkeämpää nähdä, että vanhemmat tukevat joukkueen yhteishenkeä.
Sen pohjalta voi valita kummin.
Mä korostan edelleen sitä, että tuollaisen lahjan on syytä olla hinnaltaan vaatimaton. Kallista lahjaa on nolo ottaa vastaan eikä voi mitenkään olla tiedossa kaikkien rahatilanne. Turha tehdä lahjan hintaa kynnyskysymykseksi.
korttiin laitetaan niiden nimet, jotka lahjan hankintaan ovat osallistuneet. Jos joku ei halua rahallisesti osallistua, niin eiköhän kyseinen henkilö sillä ilmaise, ettei kimppalahjaan mukaan halua. Tuskin on siitä muutamasta eurosta kiinni.
Siis siinä tapauksessa, että kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua, eli tieto keräyksestä on mennyt kaikille (ajoissa).
esim. "harrastusryhmä x lapset vanhempineen", "harrastusryhmä x:n lasten vanhemmat" tms. tyyppisen tekstin, siis ei nimiä ollenkaan.