Joulu ja alkoholi;
Mä kysyin lapsilta (9 ja 11v)mitä mieltä he ovat; haittaako heitä jos ruuan kanssa tai muuten juodaan viiniä vai ei. Lapset hämmästyvät vähän koko kysymystä ja sanoivat että ihan sama. No, meillä jouluun on liittynyt se ruokailun yhteydessä oleva lasillinen viiniä tai olutta, lasi kourassa ei ole muuten kuljettu. Eivät ole nähneet mua koskaan humalassa, eivätkä tule näkemään. Isänsä ovat nähneet, mutta sanoneet ettei haittaa kun äiti on silloinkin turvallinen (ja isänsä ihan leppoisa, vaikka humala onkin ällöttävää katsoa)Että meillä juodaan se lasillinen joulupöydässä ja siihen se jää, niinkuin ennenkin. ei ole alko-ongelmaa.
Kommentit (4)
teidän alkoholin käytöstä, nyt annat lapsille kuvan että alkoholi on joku tosi paha asia. kiva mamma oot ku kasaat lasten niskaan tuollaisia päätöksiä!
olen tätä vouhotusta lukenut, ei mulla ole asiasta mitään epävarmuutta. Toisekseen, ei ne lapset mitään päätä, kysyin miltä asia heistä TUNTUU- siis miten koevat alkoholin- eivät näköjään mitenkään. Ettekö te koskaan kysy mitä lapsenne jostain ajattelevat?
Mä en oikeesti voi uskoa mitä ymmärrysvammaisia täällä pyörii. JOs lapsilta kysyy miltä heistä tuntuu tai mitä mieltä jostain ovat- se on vain ja ainoastaan lasten asioiden kuuntelemista. Eivät he mitään päätä, eikä heidän niskaansa mitään kasata:DDD
että kysellään lapsilta aikuisten yhdestä viinilasillisesta,jotain epävarmuutta juomisistanne taidat kokea kun tuollaisia kyselet?