Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkasta 5 päivää. Tili miinuksella ja visa vinkuu..

Vierailija
20.12.2011 |

Laskuja auki .. Kiitos ihana joulu.. Maksetaan kesään asti joulua.. Vaikka mitään älytöntä ei olla ostettu..kiva. Ahistaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se joulun aika nyt ihanaa, onko kivaa vai ahistaa? Monenlaista tunnetta näyttää herättävän.

Vierailija
2/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis vissiin opetella tota rahankäyttöä...Miksei sitä opeteta koulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkorahan säätely olisi auttanut tähän hahmotukseen rahan riittävyydestä. Joulu on ihanaa tunnelmallista aikaa mutta erittäin ahistavaa kun rahat ei vaan mitenkään riitä. Ahistaa ihan että fyysisesti tuntuu..

Vierailija
4/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä voi olla niin hiton vaikeaa? Ensin maksetaan laskut, sitten arvioidaan kuinka paljon ruokaan kuluu tässä kuussa, sitten jätetään vielä jokin hätävara, ja sen jälkeen katsotaan jäikö joululahjoihin jotain ja jos niin minkä verran.

Tämä siis perheessä jossa tuloja on. Tai oikeastaan kyllä ihan joka perheessä.

Jos tämä yhtälö ei toimi, niin jostain pitää karsia.

Vierailija
5/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen joulua? Ostakaa syyskuussa pari lahjaa, lokakuussa pari lahjaa, marraskuussa loput ja joulukuussa muut joulujutut kuten ruoat. Näin meillä tehdään ja ei visat vingu saati tilit mene miinukselle vaikkei mitään kovatuloisia olla.

Vierailija
6/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 euroa. Lapsi saa tasan kaksi lahjaa, mitään muuta en aio ostaa. En minä ainakaan nauttisi velaksi ostetuista tavaroista jouluna.

Ostatte pari laatikkoa ja pienen kinkun.

Vierailija
7/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 euroa. Lapsi saa tasan kaksi lahjaa, mitään muuta en aio ostaa. En minä ainakaan nauttisi velaksi ostetuista tavaroista jouluna. Ostatte pari laatikkoa ja pienen kinkun.

Näin se pitää tehä, eli se raha käytetään mikä on olemassa mutta velkaa ei oteta!

Ja laatikotkin voi tehdä itse, ennakoiden ne saa tehtyä vielä suht helposti eli tekee ajoissa soseet ja pakastaa ja sitten aattona paistaa laatikot. Jää rahaa vielä joulutorttuihinkin :)

Vierailija
8/10 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo kolmatta vuotta aikuisten kesken lahjaton Joulu ihan siitäkin syystä, että meillä on iso suku ja menisi aivan käsittämätön summa rahaa lahjoihin, jos kaikki ostaisi kaikille. Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että ostettaisiin sitten jotain halpoja tai pieniä lahjoja, parempi olla ilman romua. Lapsille ostetaan lahjoja. Me ostetaan meidän lapselle vain yksi kunnon lahja, koska saa kummeilta ja isovanhemmilta jo muutenkin lahjoja ja noita leluja on jo valmiiksi ihan riittävästi. Kokoonnutaan aatoksi kaikki saman katon alle ja jokainen tuo jotain syötävää, eli nyyttäriperiaatteella, ei mene tolkuttomasti rahaa keneltäkään myöskään ruokaan.

Joskus aikaisemmin olin rahojen kanssa miltei kusessa, kun lahjoihin meni niin paljon rahaa. Nyt ongelma on poistunut ja hyvä niin. Myös se hikipäässä kaupoissa ravaaminen ja lahjojen miettiminen on jäänyt pois, on enemmän aikaa keskittyä oikeasti Joulusta nauttimiseen.

Suosittelen kaikille!

Vierailija
9/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan ihmettelen.

Vierailija
10/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen joulua? Ostakaa syyskuussa pari lahjaa, lokakuussa pari lahjaa, marraskuussa loput ja joulukuussa muut joulujutut kuten ruoat. Näin meillä tehdään ja ei visat vingu saati tilit mene miinukselle vaikkei mitään kovatuloisia olla.

Kun tulee sopivia tarjouksia vastaan, ostan odottamaan. Legot yms. Ostan myös muutenkin esim. poikien kavereille sopivia lahjoja, sistustusjuttuja ja kun tarvitsen lahjaa tai tuliaista, katson ensin varastoni.

Mutta se vaatii suunnitelmallisuutta, johon pystyy vain n. 30 % ihmisistä.