Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittelevatko ateisti-ekohörhö-vaihtoehtovanhemmat olevansa muita parempia?

Vierailija
18.12.2011 |

Vaikka niiden lapset pakotetaan kulkemaan rääsyissä, koska vanhempi on höyrähtänyt vaihtoehtoelämäntapaan, jossa kaikki kaupallisuus on pahasta ja sitä ideologiaa toteutetaan rekisteröidyn parisuhdekumppanin kanssa ajattelematta ollenkaan että lapset kärsivät.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne kaikki yhdessä ja fanaattisella otteella.

Vierailija
22/29 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiaan ja lapsiaan ja viettävät aikaa yhdessä ja ovat aidosti toisistaan kiinostuneita, veikkaan että on aivan sama mimmoiset vaatteet, aatteet tai seksisuhteet siellä taustalla on. Lapsienkaan mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöä voi huomioida, vaikka ei lapset rääsyissä kulkiskaan. Ostan jonkin verran kirpparilta ja sitten ystäväporukalla kierrätämme vaatteita keskenämme. Uuttakin ostan, mutta olen karsinut huvin vuoksi shoppailun pois kokonaan. Eli en ostele ylimääräisiä.

Ruuat teen itse, kierrätän, käytän autoa vain silloin kun on pakko (en aja kilometrin matkaa kauppaan, ellen osta kauheasti, pari kassia + repun jaksaa hyvin kantaa kotiin).

Ihan avioliitossa elän, enkä koe olevani ketään muuta parempi. Enkä tee arvomaailmastani mitään numeroa. Enkä aivopese ketään. Jokainen eläköön niin kuin haluaa ei ole mun tehtävä sekaantua kenenkään muun valintoihin.

En usko myöskään lasteni kärsivän. Ihan ok vaatteissa ovat ja leikkeihinsä saavat muutakin kuin käpylehmiä. Ap:n avaus ihmetyttää, oletko muutenkin kovin ennakkoluuloinen? Vai onko joku "ekohörhö" tullut neuvomaan ja arvostelemaan sinua (silloin ymmärtäisin tuohtumuksesi hyvin, fanaattisuus mihin tahansa asiaan liittyen on epämiellyttävää ja osa "ekohörhöistä" on tosiaan hiukan fanaattisia)?

Vierailija
24/29 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo lesbo enkä ateisti. Jonkinsortin pakana varmaan. Me eletään vaatimattomasti maalla; talo lämpiää pääasiassa oman metsän puilla, on kompostivessa, pihasauna, vesi tulee omasta kaivosta, suuri osa ruuasta tuotetaan itse ja keräillään luonnosta ja mies metsästää ja kalastaa. Vaatteet hankitaan enimmäkseen käytettyinä tai tehdään itse, se mitä uutena ostetaan pyritään hankkimaan mahdollisimman laadukasta ja pitkäikäistä ja korjattavissaolevaa.

Kuvittele, meillä ei ole edes tiskikonetta tai mikrouunia. Huonekalut ostetaan kirpparilta ja kunnostetaan itse, autoa käytetään mahdollisimman vähän. Tämä netti on kuitenkin tärkeä, siitä olisi vaikea luopua, toisaalta meille ei tule paperiversioina sanomalehtiä, vaan ne luetaan netissä, eikä meillä ole telkkaria.

Lapsista vanhimmat on jo teinejä, eivätkä he valita tästä elämäntyylistä. Lapsilla on paljon hommaa ihan tässä kotipiirissä kun on hevosia, koiria, kanoja, lampaita...oma puutyöverstas ja mahtavat puitteet monille harrastuksille, kuten valokuvaukselle ja astronomialle. Toki heillä on muitakin harrastuksia (onko se sitten kaupallisuutta hmmm) ja kavereita myös.

No, ehkä lapset osaavat vain hyvin näytellä onnellista ja tyytyväistä? Ehkä he eivät oikeasti tykkääkään kiireettömyydestä ja yhdessä puuhailusta? Ties miten traumaattisia ovat...

Vierailija
25/29 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti on sanatarkasti jumalankieltäjä, nykyisin se "suomennetaan" monesti uskonnottomaksi. On nimittäin todettu, että jokaisen jumalan kieltäminen erikseen on lähes mahdoton tehtävä. Pointti siis on, että ateisti ei usko mihinkään jumaan tai ylipäätään yliluonnolliseen. Oman kokemukseni mukaan monet todella hurahtaneet ituhippihörhöt uskovat yhteen sun toiseen huuhaaseen ja ties mihin keijukaisista jumaliin. En siten ymmärrä miten juuri rationaaliseen maailmankuvaan sitoutuneet ateistit olisivat automaattisesti ekohippihörhöjä?

Vierailija
26/29 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää sen pakanallisissa merkeissä ilman kaupallista lahjavuorta.

Ja lapset taas kiittää, kun saivat erilaisen joulun mitä kavereilla on.

ei kuulu viettää joulua ollenkaan. Joulu on alun alkaen pakanallinen juhla. Pakanauskonnotkin ovat uskontoja.

Ja nyt sitten odotellaan, että tämä "olet tehnyt ateismista uskonnon" -provoilija saapuu paikalle.

t. ateistiperhe, jouluna lämpimässä ja eksoottisessa paikassa

ateismi ole uskontojen vastustamista sinällään vaan teismin, eli jumaluskon, vastakohta.

Vierailija
27/29 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän suuntautunut buddhalaisuuteen ja kaikenlaiseen hihhuli kirjoituksiin. Lukee salaisuus kirjaa ja muuta humpuukkia

Vierailija
28/29 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Niinistö ei pidä tiedostavaa kuluttamista tärkeänä, niin hän on kyllä pudonnut kartalta mitä tulee ympäriöstöasioihin.

Myöskään kirkkoon kuulumattomat eivät ole automaattisesti ateisteja. He voivat olla kaltaisiani uskonnottomia.

Vierailija
29/29 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vanhemmat kuvittelevat olevansa muita parempia. Sama mitä ideologiaa noudattavat. Huolimatta siitä, että itse koitan noudattaa mahdollisimman neutraalia linjaa niin aina sitä vaan tekee jotain mikä muita saattaa ärsyttää tai minkä voisi oikeastikin tehdä paremmin, mutta en vain itse sitä huomaa. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole paljonkaan tekemistä tämän asian kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi