Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä lahjat tarpeeksi 11-vuotiaalle ja 13-vuotiaalle?

Vierailija
18.12.2011 |

13-vuotiaalle tytölle ostin:

- Uusimman Ella-kirjan

- Uusimman Risto Räppääjän

- Elokuvan Spiderwickin kronkikat

- Pienen paketin Stabiloita

- Stockmannin lastenosastolta pinnit ja kukkakaulakorun

- Soittaa viulua, ostin uuden sävellyskirjan ja hartsin

- Matematiikan alkeet-kirjan

- Kaksi peruspaitaa. Toinen musta, toinen valkoinen.

- Lyhyen vitsikirjan

11-vuotiaalle pojalle:

- Ghostbusters-pyyhe

- Titaanien taistelu-elokuva

- Angry Birds- sisustustyyny

- T-paita, jossa on Bart Simpson (esiteinimme lempi tv-hahmo)

- Mukava pipo

- Sormiskeittejä

- Kaukoputki ja tähtitiedekirjoja mitä on pitkään toivonut

- Sormi BMX-pyörä + ramppeja

- Mario-avaimenperä

- Skate 3-peli

- Neuloin lapaset

- Play Station 3- pelikonsoli

- Uusia kyniä nintendoon

- Kaiuttimet omaan tietokoneeseen

- Suuren piirrustusvihkon, kyniä, maaleja, harpin...

- Tilattiin netistä tietokonepeli

- Väriä vaihtava herätyskello

- Toiseen korvaan korvis, mitä on halunnut syksystä saakka, mutta ei ole ehditty järjestää :)

Lisäksi mieheni lupasi ostaa tytöllemme kalenterin, Uno-pelikortit ja tennarit, että pääsee urheilemaan (on hieman pullukka, mutta se ei ole tarkoitus)... :)

Mies lupasi ostaa pojallekin jotain, mutta en vielä tiedä mitä... Saa olla yllätys. Puhui jostain uudesta pelista Play Station 3:selle tai jotain muuta :)

Tyttö ja poika menivät myös kaupungille minun kanssani ja ostivat koko perheelle ja kavereilleen lahjoja. Mitä mieltä? :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vuoden veljeäni vanhempi ja minäkin sain pari kirjaa ja hiuspinnejä kun pikkuveli sai kameran ja ulkomaanmatkan.

Samoin näyttää olevan teillä, tytölle halpaa ja vähän ja pojalle pleikkareita ja kalliita pelejä ja kaukoputkia...

muista että katkeruus epätasa-arvost ei häviä helpolla.

nim. edelleen 37v ja mietin miksi veli oli paremmassa asemassa kuin minä, mitä tein etten ansainnut myös hienoja lahjoja???

Vierailija
2/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon enemmän. Tytölle lahjaksi käytännössä pelkkää krääsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on just tollastata "kuluttamista" mihin opetat lapsiasi.

Vierailija
4/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan lahjat kuulostavat summallisesti kalliimmilta.. Tietenkään summalla ei varmasti ole sinällään väliä, mutta saattaa silti tyttö tajuta sen?

Vierailija
5/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti.

Vierailija
6/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei saa juuri mitään verrattuna poikaan. Muuten ihan riittävä määrä tytöllekin, mutta kun poika saa noin paljon enemmän, niin ymmärtäisin kyllä tytön katkeroitumisen.

Vierailija
7/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Really?????

Vierailija
8/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että miksi ette anna pleikkaria yhteiseksi lahjaksi molemmille? Tytötkin voivat tykätä pelata (itse ainakin tykkäsin).

Vierailija
9/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin tyttö, tai silleen arvoltaan enemmän? Itse yritän sitä katsoa että kaikille ostan suunnilleen samalla summilla.

Vierailija
10/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja ja nimenomaan krääsää!meillä lapset saavat noin viisi lahjaa, jotka harkiten mietitty. epäilen, että näistä ylilahjoituista lapsista kasvaa juuri niitä, joille mikään ei ikinä riitä ja tuijottavat vain omaa napaansa.

olen suorastaan järkyttynyt!vaikkei asia tietysti minulle kuulukaan, mutta mielipiteitähän kyseltiin....

Vierailija
11/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäkö ap meinaat? Vai, että tennarit ei ole lahjaksi sen takia, että tyttö on pullukka..

Tän on pakko olla provo silti..Mutta pakko kommentoida, pojan lahjat TODELLA paljon arvokkaammat, tytön lahjat uskomatonta krääsää.

Vierailija
12/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo kuitenkin :)

Vierailija
13/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjojen epätasa-arvoisuus. Tytölle pikkuroinaa ja pojalle kalliita tietokonepelejä ja elektroniikkaa.

Määrällisesti taas tuossa on enemmän kuin tarpeeksi paketteja...

Ihmettelin myös vähän 13-vuotiaalle valittuja kirjoja. Vieläkö nuo kiinnostavat? Mulla on 11-vuotias, joka luki noita kirjoja joskus ihan ala-asteen alussa. Eikö ne kerro jostain 8-vuotiaista?

Vierailija
14/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annamme siksi pojalle enemmän, että hän on ollut paljon kiltimpi joulun alla, kuin tyttö. Tyttö on kiroillut muutaman kerran ja jäi kiinni koulun vessaan piirtämisestä... Muutenkin olemme aina tehneet näin päin, että poika saa enemmän, koska on nuorempi. Tytöllä itsellään on kuvakalenteri ja haribokalenteri... Pojalla kaksi kuvakalenteria, kaksi suklaakalenteria, ja joulusukkakalenteri, johon tulee aina yllätys. Tämä on sen takia, että tyttö oli vihainen ja sanoi, ettei halua mitään. Meillä on kotona syyt ja seuraukset. Normaaliahan se on! :)

Vierailija
15/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tarviiko lapsi oikeasti noin paljon lahjoja ja toisena teillä suositaan näköjään poikaa enemmän. Ei tähän pitäisi edes vastata kun selvästi vain yrität provosoida.

Vierailija
16/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annamme siksi pojalle enemmän, että hän on ollut paljon kiltimpi joulun alla, kuin tyttö. Tyttö on kiroillut muutaman kerran ja jäi kiinni koulun vessaan piirtämisestä... Muutenkin olemme aina tehneet näin päin, että poika saa enemmän, koska on nuorempi. Tytöllä itsellään on kuvakalenteri ja haribokalenteri... Pojalla kaksi kuvakalenteria, kaksi suklaakalenteria, ja joulusukkakalenteri, johon tulee aina yllätys. Tämä on sen takia, että tyttö oli vihainen ja sanoi, ettei halua mitään. Meillä on kotona syyt ja seuraukset. Normaaliahan se on! :)

Vierailija
17/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ovat suosiossa pikkukoululaisilla. Turhan räikeä provo. Teilläkö siis joululahjat ansaitaan? Tuollaisella käytöksellä pukin kyllä pitäisi tuoda vain risuja.

Vierailija
18/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa sinä kilpailet, ap? Sinä tiedät mikä sinun lapsillesi on tarpeeksi.

Me ainakin häviämme sinulle, meidän lapset saa vähemmän lahjoja. Uskon silti, että he tulevat olemaan tyytyväisiä niihin.

Vierailija
19/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi mitään, jos on kerta kiroillut ja koulun vessaankin piirtänyt. Olisi tyytyväinen, että on katto vielä päänsä päällä. Onneksi enää 5 vuotta niin voitte potkia sen ulos ja käyttää kaikki rahat kilttiin poikaanne.

Voisiko tytön lahjat palauttaa ja laittaa niistä saatavat rahat pojan tilille? Jos jonkin lahjan annatte, niin anna tuo Matematiikan alkeet -kirja, jos 13-vuotias ei ole vielä edes laskemaan oppinut.

Tuohon pullukka-asiaan auttaisi se, että teette tytölle eri ruoat (jotain kevyitä keittoa) ja syötte itse hyviä pihvejä ym. Ei mitään herkkuja tytölle eikä rahaa ettei pääse salaa ostamaan sellasia itselleen. Voitte aloittaa tuon jo nyt jouluna niin säästätte lisää rahaa käytettäväksi poikaanne.

Vierailija
20/24 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko 13vuotiaalle

- korut LASTENOSASTOLTA

- matematiikan ALKEET -kirja

- Ella ja risto räppääjä kirjoja (nehän on alle 10vuotiaitten juttu)

Eiköhän 13 vuotiaalle ois voinu ostaa jo jotain vähän isomman tytön/teinin juttuja, eikä tommosta lapsellista krääsää. Ite pettyisin ja kovasti saadessani jonkun matikan alkeet kirjan ja lastenkorut tuon ikäisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän