Miksi annatte ymmärtää juovanne lasillisen viiniä silloin tällöin
Kommentit (14)
Mutta ap:lle: tosiaan, jotkut meistä nauttivat siitä viinistä, ei siitä alkoholista.
Pitäisi juoda samantien pois tai laatu kärsii. Jos laadulla ei ole väliä, niin sitten...
en juo viiniä enkä muutakaan alkoholipitoista. Eikä juo miehenikään joten ei meiltä mitään juominkeja löydy.
Itse en edes anna ymmärtää juovani vain lasillista, juon koko pullollisen - suoraan pullonsuusta.
No se loppuhan menee avattuna pilalle?
Pitäisi juoda samantien pois tai laatu kärsii. Jos laadulla ei ole väliä, niin sitten...
lopun voi käyttää vaikka kastikkeeseen.
tai sitten vaan kaataa viemäriin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin "säästäväisestä av-mammasta"
että juon lasin-kaksi viiniä viikonloppuisin. Eilenkin join yhden lasin, sekä yhdän mukin terästettyä glögiä kun oli ystäväperhe kylässä syömässä. En juo koskaan pullollista viiniä, tulee karsee päänsärky!
No eihän yhdestä pullosta riitä kuin lasi tai pari jos on neljä syöjää. Yleensä juodaan viiniä ruoan kanssa, jos tuttavapariskunta kylässä.
Miksi kukaan rohmuisi pullon vain itselleen?
Mutta ap:lle: tosiaan, jotkut meistä nauttivat siitä viinistä, ei siitä alkoholista.
Mulla on myös viinipullon ilmaaja ja sillä saa lisäaikaa punaviineille ainakin viikon, valkkareille tämä ei niin hyvin toimi. Osan viinistä pakastan ruuanlaittoa varten ja loput viemäriin.
punaviinipullon. Silloin juon viinistä puolet perjantai-iltana ja puolet lauantaina. Pitääpä hankkia tuo viinipullon ilmaaja, joskus kun osa viinistä jää pullonpohjalle.
Miksi sanoisin muuta kuin mitä teen?
Järkytykseksesi: join eilen isäpuoleni ruokapöydässä ehkä 3cm punaviiniä ja vaikeaa oli, en nimittäin pidä viineistä, valkkari tippuisi paremmin mutta sitä ei ollut.
Se alkoholi mitä otan on 1-2/vuodessa pari siideriä/kerta ja "tyttöjen illassa" joka 1x/vuodessa 4-5 paukkua.
Kaikki ei ap ole alkkiksia tai alkoholin suurkuluttajia*vinkvink*
kun kuitenkin juotte koko pullon?
Viini säilyy sillä tyhjiökorkilla pidempään ja vaikka ehtisi mennä pilallekin, sitten menee. Ei sitä silti ole pakko kitata pois pahentumasta, ei se niin kallista ole.
Jotkut meistä osaa ottaa sen lasin / pari eikä ole pakko (eikä edes halua) vetää koko pulloa.
Jos asia alkaa haitata jo arkielämääsi, hae apua vaikka AA:sta
Itse en ole muistaakseni koskaan av:lla avautunut siitä, miten usein tai paljon nautin alkoholipitoisia juomia. No nyt voin avautua. Juos todella silloin tällöin lasin tai pari punaviiniä. Kerran olen juonut koko pullon illan aikana, eikä silloinkaan lapset olleet edes kotona.
paljon kuuluu sulle.
ihan turha yrittääkään selittää sunlaiselles, että sitä todellakin voi nauttia lasittain, ei pullotolkulla. mutta täytyy myöntää, että näin joulukuisin sitä menee kyllä paljon enemmän kuin normioloissa, ei kuitenkaan pulloa kerralla.
miten tää asia voi sua vaivata, jos kerran itse lienet absolutisti?