Pojalle nimi, auttakaa!!
Ei ole totta kunka hankalaa nimen valinta voikaan olla!
Koko raskauden ajan olen nimiä vatvonut ja varmalta tuntuva ahaa-elämys oikeasta nimestä puuttuu. Poju kastetaan 1 kk kuluttua ja kastemekkoon nimi kirjaillaan jo aiemmin, Ark!
Esikoinen on Alarik ja pikkuveljen nimi pitäisi siis löytyä. Joitain nimiä on ehdolla, muuta en ens alkuun niitä paljasta. Ehdottakaa ensin! Tykkäisimme että nimet jollain tapaa sointuu/on tyylillisesti samaa sorttia.
Alarik on vanha nimi jota suomessa annettu reippaat 5000 kpl ja suurin osa 1900-l. alussa, nimeä myös pohjoismaissa, saksassa...Mikä siis pikkuveikalle nimeksi?? Sukunimi on tylsä/tavallinen -nen loppuinen, ei siis mitään kovin vierasperäistä nimeä. Erikoinen saa olla, mutta tärkein pointti on tuo yhteen sopivuus isoveljen nimeen ja tyyli.
Kommentit (22)
Heivaan tän kysymykseni nyt omaksi aloituksesksi, niin saan enemmän mielipiteitä asiaan. Tämä ketju loppuukoon siis tähän, kiitos ehdotuksista kaikille!
jeela
Itse laittaisin vaan 2 nimeä, koska esikollakin on, mutta se onkin vaan mun joku kumma päähän pinttymä, että kaikille lapsille saman verran nimiä ja monillahan ei näin ole eikä näe siinä mitään " huonoa" !!
Mun mielestä Armaskin käy oikein hyvin Alarikin veikalle ja ei haittaa, vaikka joskus tulisi vielä pojille sisko, jonka nimi alkaakin a:n sijasta r:llä, meillä on j-alkuisten poikien pikkusiskona o-alkuinen eikä mielestäni mitenkään hassua!!
Armas Kostia olis myös kiva!!
Alarik Joonia on myös aivan ihana..erikoinen!!