Olisitteko te loukkaantuneet tästä?
Lapseni syntyi kolmekiloisena. Syöminen oli alussa tosi hankalaa, koska lapsi oli juonut niin paljon lapsivettä, ettei rintamaitoa paljon mennyt. Kätilöt tästä syyllistivät minua. Äitini oli sitä mieltä, että että kyllä vauva alkaa syödä, jos meinaa henkiin jäädä. Eli siis vastasyntynyt ihan itse osaa jo päättää haluaako jatkaa elämäänsä!?
Kommentit (7)
Äitini oli sitä mieltä, että että kyllä vauva alkaa syödä, jos meinaa henkiin jäädä. Eli siis vastasyntynyt ihan itse osaa jo päättää haluaako jatkaa elämäänsä!?
Niin tylyltä kuin se sinun mielestäsi varmaan nyt hormonien jyllätessä synnytyksen jälkeen kuulostaa, turha tuollaisesta on loukkaantua.
Ei äitisi varmaan pahaa tarkoittanut, yritti sinua lohduttaa.
vauvan vaistot ovat olemassa henkiinjäämiselle. Tiesittekö, että jo vastasyntynyt osaa "ryömiä" äidin rinnoille, jos hänet nostetaan paljasta iho vasten. Imeminen on refleksi, samoin hamuaminen vauvan poskea koskettaessa.
Terve lapsi/vauva syö, kun on nälkä ja siihen annetaan mahdollisuus.
kätilöt on sanoneet että lapsiveden juominen on äidin syy? :))
Ihan oikeesti, taidat olla vähän masentunut jos sua muka SYYLLISTETÄÄN jostain tollasesta.
Kiinnostaa tietää MITEN ne sanoi sulle?
mutta ymmärrän, että synnytyksen jälkeen on herkkä mieli ja kaikesta on helppo loukkaantua. Ei kannata jäädä pohtimaan tuollaisia, eikä muiden sanomisia muutenkaan. Herättele vauvaa säännöllisesti syömään jollei hän itse sitä tee. Tsemppiä ap!
Otan osaa ja toivon parasta!!! En itse olisi loukkaantunut vaan halvaantunut henkisesti kauhusta ja tärisisin pelosta. Joko tuo vaikea aika on sinulla takanapäin?
Enkä kyllä usko sitäkään, että kätilöt syyllistäisivät sua. Toki heihinkin mahtuu mätiä omenoita, mutta ei niitäkään samasta sairaalasta montaa löydy.