Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tempakka pääs taas lehteen!

Vierailija
10.11.2005 |

Ja av-laisten tulipaloavustus oli ilmeisen onnistunut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu! Itsellä ei ollu mahdollisuutta osallistua...

Vierailija
2/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan mielenkiinnosta jos joku tietää...

Vierailija
5/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUTISET

Vantaalaisperhettä auttanut

lahjoitusketju käynnistyi internetissä

Vierailija
7/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalaisperhettä auttanut

lahjoitusketju käynnistyi internetissä

Avustukset ovat antaneet uutta uskoa elämään

VS / Marika Hiltunen

Kotinsa tulipalossa reilu kuukausi sitten menettänyt perhe on saanut runsaasti apua. Yksi auttamisketjuista lähti liikkeelle internetissä Vauva-lehden keskustelupalstalta, jossa keskusteltiin Vantaan Sanomien 2. marraskuuta uutisoimasta tapauksesta.

- Keskustelupalstalla nostettiin esille ajatus, että perhettä olisi mukava auttaa. Useat ilmaisivat halukkuutensa auttaa perhettä lahjoittamalla vaatteita ja tavaroita. Monilla ei ollut autoa käytössään, joten lupauduin hakemaan tavaroita ihmisten kodeista, kertoo helsinkiläinen Terhi Suokas.

Suokas keräsi viikonlopun aikana kaksi autollista tavaraa ja toimitti ne koko omaisuutensa menettäneelle perheelle. Suokas kiersi parissakymmenessä kodissa Helsingissä ja Vantaalla.

- Ihmiset antoivat kaikenlaista tavaraa, kuten vaippoja, vaatteita, leluja, kenkiä ja astioita. Perhe sai myös mikron ja imurin, Suokas luettelee.

Vantaalainen perhe

ei ollut Terhi Suokkaalle ennestään tuttu. Perheen ikävä onnettomuus herätti hänessä halun auttamiseen.

- En ole tehnyt hyväntekeväisyystyötä mitenkään säännöllisesti. Satunnaisesti olen auttanut kodittomia esimerkiksi ruokaa ostamalla. Silloin täytyy auttaa, kun apua tarvitaan. Jokainen auttaa omantuntonsa ja resurssiensa mukaan, Suokas sanoo.

Hyväntekeväisyystempaus on innostanut Suokasta niin paljon, että hän suunnittelee järjestön perustamista.

- Alustavasti ideana on ollut, että järjestö auttaisi ihmisiä äkillisissä kriisitilanteissa. Toivottavasti saamme järjestön pyörimään, hän kiteyttää.

Kotinsa menettäneen

viisihenkisen perheen isä Hannu Porkka on koko sydämestään kiitollinen perheen saamista avustuksista. Suokkaan keräämien avustusten lisäksi perheen ovella on käynyt reilu parikymmentä hyväsydämistä auttajaa.

- Olemme saaneet

paljon erilaisia tavaroita ja vaatteita sekä myös ruokaa. Meillä on nyt niin paljon tavaraa, että tilapäisasunnostamme alkaa pian tila loppua. Tarvetta on enää lähinnä liinavaatteille ja pyyhkeille, Porkka kertoo.

- Olen aivan sanaton ihmisten halusta auttaa meitä. On hienoa nähdä, että vielä löytyy välittämistä ja talkoohenkeä. Avustukset ovat olleet elintärkeitä perheellemme ja ne ovat antaneet uutta uskoa elämään. Yhteiskunnan tuki tulee valitettavasti myöhemmin kaiken paperisodan jälkeen, vaikka hätä on tässä ja nyt, hän jatkaa.

Vierailija
8/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi etunimi.sukunimi muotoa olleen nimensä siihen ja myöhemmin pyysi sen poistettavaksi sen vuoksi, ettei saisi roskapostia. Ohjelmat etsivät netistä sähköpostiosoitteita. Näin perusteli sen poistopyynnön.

Mutta siis alunperin laittoi itse nimellisen sähköpostiosoitteensa palstalle sanoen " kyllähän se kuitenkin selviäisi" .

Vierailija
9/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs nyt kaikki tempakan arvostelijat luuraavatkaan...?

Vierailija
10/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku julkkis vai mitä?

Vierailija
11/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun sattuu olemaan lesbo niin AV-mammat on ihmeissään... Ihan fiksulta ihmiseltä vaikuttaa mun mielestä.

Vierailija
12/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole mikään julkkis tai muu " erikoisuus" =)

Ehkä siksi olen niin " tuttu" , että olen kirjoitellut täällä nimimerkillä tosi kauan.

Vierailija
13/13 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonut avoimesti mm. intiimielämästään, kokemuksistaan, parisuhteestaan ym. On siis naisparin toinen osapuoli, odottavat toista lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan