Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö ketään muuta päiväkodin aktiviteetit?

Vierailija
10.11.2005 |

Minua alkaa tympiä kun tuntuu, että joka viikko on jotain erityistä muistamista, mitä milloinkin pitää muistaa viedä ja miten pukea lasta ym. On tosi kivaa, kun aina silloin tällöin on jotain ja esim. tiettyjä kalenteripäiviä huomioidaan, mutta pitääkö aina kaikkeen liittyä jotain, mitä vanhempien täytyy muistaa....

No, saan varmaan haukut tästä, mutta teen sen verran stressaavaa työtä, että toivoisin, että lasten hoito sujuisi ihan rutiinilla. Minulla on ihan riittävästi muistamista jo siinä, että lapsella on kaikki kuravaatteet ym. mukana....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se painottaakin vapaasen leikkiin.

Vierailija
2/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä välillä tuntuu, että tarvitsisin sihteerin kotiin. Töissä on omat muistettavat asiat. Sitten kun on ekaluokkalainen ja kaksi päiväkotilaista niin melkein joka päivä pitää muistaa " normaalien" tavaroiden lisäksi vielä jotain ylimääräistä. Ja vielä kun tuota miestäkin pitää muistutella milloin mistäkin.

Seinäkalenteri on mun pelastus. Kirjotan siien aina muistutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jääkaapin ovessa kalenteri jossa on kaikille perheenjäsenille omat sarakkeet. Menot ja muistettavat siihen ylös niin ei unohdu.

Vierailija
4/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan vain säilötä lapsia, mutta pitääkö aina kaikkeen liittyä niin paljon sellaista, mitä vanhempien täytyy muistaa, eikö ne jutut voisi suurimmaksi osaksi olla sellaisia, että ne eivät vaadi mitään ylimääräistä. Pitääkö kirjaviikolla tuoda välttämättä omia kirjoja, miksei vaan päiväkodissa lueta siellä olevia kirjoja enemmän tai onko pakko viettää jotain halloweenia naamiaisin, eikö lapset voisi askarrella vaikka naamarit päiväkodissa ja pitää niitä? Meidän päiväkodissa on lelupäiväkin joka viikko, onneksi lapsi itse muistaa sen. Huvittavaa on ollut se, että päiväkoti keräsi kaikilta perheiltä rahaa purkkaa varten ja lapseni väittää, etteivät he ole saaneet purkkaa päiväkodissa...

Vierailija
5/6 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttaa ja piristää lasta. Yleensä oman lelun päivä on joko maanantai, kun uusi viikko alkaa tai perjantai, jotta lapset jaksaisivat pitkän viikon jälkeen vielä sen yhden päivän päiväkodissa. Surullista, että joku ajattelee tällaisenkin olevan turhaa. Tai, että lapsen kuuluu itse muistaa asia.

Jos Halloween-asu, kirja ja lelu kerran viikossa - jota sinä et edes huolehdi - ovat mielestäsi liian hankalia muistettavaksi, älä anna lapsellesi niitä vietäväksi. Päiväkoti kyllä huolehtii lapselle jonkin naamiais-asun, kirjojakin sieltä löytyy ihan tarpeeksi. Muista kuitenkin, että näitä ei ole tehty sinun kiusaksesi vaan lastasi varten.

" Harmi, että päiväkoti vaatii minua, jolla on _tärkeä_työ huolehtimaan lapseni vaatetuksesta, miksei ne voi hommata kaappeja täyteen varavaatteita? Ja mikä kumma siinä on, että minun pitäisi vielä huolehtia lapsen hyvästä olosta muistamalla antaa hänelle lelun mukaan? Eikö hitto vie riitä, että haen lapsen joka päivä pois sieltä päiväkodista?"

Vierailija
6/6 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Meidän päiväkodissa pitää viikossa yhtenä päivänä olla mukana retkivarustus ja eväät, ja toisena päivänä jumppavaatetus reppuun pakattuna. Nämä päivät vain vaihtelee viikoittain, eli pitää joka päivä muistaa katsoa taulusta seuraavan päivän ohjelma. Mua vaan stressaa se että jos unohdan joskus retkipäivän, niin miten pahamieli tuleekaan lapselle jos hänellä ei olekaan eväitä mukana kun kaikilla muilla on. Mutta olen kyllä tyytyväinen että päiväkodin henkilökunta jaksaa järjestää toimintaa.