Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan kokeillut niitä Brunon(?) pahvisia leipävuokia?

Vierailija
16.12.2011 |

Pysyvätkö kuosissa ja saako niillä kauniita, korkeita leipiä vai leviävätkö uunissa ja onko tuloksena littana leipä? Lähteekö leipomus hyvin irti vuoasta?

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku?

Vierailija
2/5 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullan Unelmakakku käytti niitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, jos olen leiponut leivän esim. kylään vietäväksi. Pari huomiota:

1) Normaalisti käyttämäni leipävuoka on aavistuksen isompi, 5 dl taikina ei mahdu Bruno/Eskimo-pahvivuokaan valumatta reunojen yli. Tee siis vähän pienempi.

2) Otan yleensä leivän teflonvuoasta pois melko nopeasti, koska eniten käyttämäni resepti tekee mehevän, kosteahkon vuokaleivän. Pahvivuoan kanssa pitää tehdä sama. Jos jätän leivän pahvivuokaan, siitä tulee murentuva lötkö, koska se ei "kuiva" jäähtyessään. Parasta olisi siis ottaa leipä pois pahvivuoasta melko pian paistamisen jälkeen, antaa sen jäähtyä jonkin aikaa (30-60 min.) ja laittaa sitten takaisin vuokaan.Tämä siis, jos leivän haluaa viedä jonnekin.

Jatkuvaan käyttöön suosittelen edelleen normaalia teflonvuokaa, jonka voi voitelun/öljyämisen sijaan myös vuorata leivinpaperilla.

Vierailija
4/5 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivistä on siis tullut ihan kauniita ja vuoka pysyy hyvin mallissaan, kunhan ei laita sitä liian täyteen.

T: 4

Vierailija
5/5 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, ja pysyi hyvin kasassa ja irtos ilman voitelua hienosti! Suosittelen!