Muita, jotka joutuu raahaamaan lapsensa joskus töihin mukaan?
Mulla se tilanne huomenna ja joulupäivänä. Töissä lasten kanssa. Aina välillä ennenkin ollut näitä. Kun ei ole sukulaisia tai lähellä asuvia ystäviä, eikä rahaa maksaa MLL:n hoitajaa.
Olen kotisairaanhoidossa töissä onneksi. Työ on itsenäistä ja yksinäistä, joten lapset eivät onneksi häiritse ketään. Lapset ja hoitoreppu vaan työauton takapenkille ja kierrokselle. Onneksi isompi on jo 12-vuotias, niin osaa katsoa jo pikkusiskoaan, 2,5 v. Normaalisti pikkuinen on vuoropäiväkodissa, mutta aina välillä työvuoron yhtäkkiä muuttuessa päiväkodin ryhmä onkin jo täynnä. Jouluna pk ei ole auki. Siitä huolimatta mulle on laitettu jouluksi töitä.
Kommentit (7)
Joskus joudun ottamaan pojan töihin mukaan. Tekee läksnsä ja leikkii pomon lasten kanssa, kun minä teen töitä. Joskus haluaa auttaa minua ja sehän sopii, oppiipahan jo lapsena, mistä raha tulee meidän talouteen. Ahkeroinnista maksan vähän extraa viikkorahapäivänä.
Toisaalta yksinäiset mummelit tykkää kun otan joskus lapset mukaan käynnille. Jos siis sellainen paikka mihin lapset voi viedä, ja tehtävänä vain joku iltapuuron keitto, ei mitään katetrointeja tms.
On niitä koiriakin välillä joillain mukana.
Ap
on aina välillä (muutaman kerran vuodessa) meidän 5-vuotias toimistolla mukana, itse haluaa tulla ja mustakin on kivaa kun tytsy on siellä.
"Auttaa" jo kovasti töissä esim. siivoamalla laatikoita tai muulla "järkkäämisellä", muun ajan piirtelee tai katselee lastenohjelmia netistä. Ja käydään pitkällä lounaalla... ;)
Tänään 5v tuli ylpeänä pyytämään minua lypsyasemalta katsomaan, kun hän oli yksin lakaissut pitkän lehmien rehupöydän siistiksi :) Tekemällä oppii!
isommalle lapselleni. Mun mielestä kanssa on ihan mukavaa, kun lapset näkee miten raha tulee.
Ap
Lapset saavat vaihtelua arkeen ja tietävät, mitä äiti tekee työssään. :) Kotihoidossa kuitenkin toimistoaikaa on sen verran, että ei lapset häiritse käynneillä. Ja varmastikaan suurinta osaa asiakkaistakaan eivät lapset häiritse. Ja kun ajattelee sh:n hommia kotihoidossa, niin harvassa paikassa nyt mitään pitkiä käyntejä on edes joulupäivänä.
Voin jäädä kotiin jos tilanne niin vaatii.