Huutonetmyyjät, miten pakkaatte tavarat halvasti?
Ihmettelen, kun siellä muiden ilmoituksissa on hyvinkin halpoja postikuluja. Myin pari tavaraa ja laitoin vähän korkeamman postitushinnan kuin useimmilla muilla näytti olevan. Silti, kun pakkasin ja postitin kamat, jäin kuluissa tappiolle! Joku kuplamuovikuorikin maksaa yli euron kappaleelta! Miten pakata tavarat, esim. joku vauvanvaate tai talvihaalari, halvasti mutta niin, että ne säilyy ehjänä vastaanottajalle?
Kommentit (13)
Vaatehan ei hajoa, joskus laitan sen pussissa (jonka olen litistänyt mahdollisimman pieneksi) kirjekuoren sisälle.
Kirrätyspahvilaatikon sisään paljon sanomalehteä ja kuplamuovia, jota olen myös säästänyt, kun on jonkun ostoksen mukana tullut.
Muovipussi, pahvilaatikot, ei mitään kuplamuoveja vaan sanomalehteä pehmusteeksi. Ainoa mitä tarvii ostaa on leveä pakkausteippi.
halvat postikulut ja sitten ruikuttavat lisää rahaa jälkeenpäin. järkyttävää nappikauppaa. jotkut ei postita ollenkaan toteavat vaan et 2-luokan maksina laitoin ja liekkö posti hukannut..
Myyn lähinnä lastenvaatteita, laitan vaatteen pakastuspussiin ja kirjekuoreen. Toppapukuja olen postittanut tuplamuovipusseissa. Pakkausteipillä paketit kunnolla kiinni.
Muovipussi, pahvilaatikot, ei mitään kuplamuoveja vaan sanomalehteä pehmusteeksi. Ainoa mitä tarvii ostaa on leveä pakkausteippi.
halvat postikulut ja sitten ruikuttavat lisää rahaa jälkeenpäin. järkyttävää nappikauppaa. jotkut ei postita ollenkaan toteavat vaan et 2-luokan maksina laitoin ja liekkö posti hukannut..
En yleensä käytä vanhoja kirjekuoria. Ostan itse ison paketin tavallisia kuoria / Helposti-kuoria. Pakkaan vaatteet niiden sisälle minigrip-pusseihin, joista litistän ilmat pois eli menee pieneen.
Isommissa paketeissa käytän valmiita pahvipakkauksia, tyyliin ilmaisia kaupasta tai vanhoja puuropaketteja jne, niihin sisälle vaatteet muovipussissa, jotta eivät kastu.
Postikuluni voivat vaikuttaa myös pieniltä siksi, koska olen valmis maksamaan osan kuluista itse. En jaksa säätää senttien päälle ja ruveta älyttömään lisäpyyntö- tai palautusrumbaan, vaan tosiaan pyydän hieman alle kuin oikeasti menee.
kierrätyskirjekuoret, sanomalehti pehmusteena, muovipussit, pahvipakkauksista askarrellut pakkaukset jne. Näin saa pakattua halvasti.
Yksi tärkeä on tietysti varmistaa, että lähetys menee kirjeenä, eikä vahingossa lipsahda maksikirjeen/paketin puolelle (paksuus tietysti ratkaisevana).
Pikkutuotteita, joissa postikulut n. 1 €, laitan usein vähän korkeamman lähtöhinnan ja myyn ilman toimituskuluja.
Ihmettelen, kun siellä muiden ilmoituksissa on hyvinkin halpoja postikuluja. Myin pari tavaraa ja laitoin vähän korkeamman postitushinnan kuin useimmilla muilla näytti olevan. Silti, kun pakkasin ja postitin kamat, jäin kuluissa tappiolle! Joku kuplamuovikuorikin maksaa yli euron kappaleelta! Miten pakata tavarat, esim. joku vauvanvaate tai talvihaalari, halvasti mutta niin, että ne säilyy ehjänä vastaanottajalle?
Kuplamuovia on tullut mm. tekniikkaa ostettaessa. Hamsterina olen onneksi säilyttänyt melkein kaiken. Pistän postituskuluiksi kaikkein halvimman (ostaja saa valita kumman luokan haluaa) ja pakkausmateriaaleista en veloita mitään.
En yleensä käytä vanhoja kirjekuoria. Ostan itse ison paketin tavallisia kuoria / Helposti-kuoria. Pakkaan vaatteet niiden sisälle minigrip-pusseihin, joista litistän ilmat pois eli menee pieneen.
Isommissa paketeissa käytän valmiita pahvipakkauksia, tyyliin ilmaisia kaupasta tai vanhoja puuropaketteja jne, niihin sisälle vaatteet muovipussissa, jotta eivät kastu.
Postikuluni voivat vaikuttaa myös pieniltä siksi, koska olen valmis maksamaan osan kuluista itse. En jaksa säätää senttien päälle ja ruveta älyttömään lisäpyyntö- tai palautusrumbaan, vaan tosiaan pyydän hieman alle kuin oikeasti menee.
ja ei tarvi teippiä käyttää vaan sen pussin suun voi sitoa narulla.
voisi postittaa pelkässä muovipussissa :) Helposti-kuorista pitää myös ottaa selvää. Mutta se kai ei haittaa, että ne ovat kakkosluokkaa, eikö niissä ole vain päivän verran eroa ykkösluokkaan saapumisajassa.
ap
Minä kierrätän kirjekuoria. Kun minulle tulee postia avaan kuoren siististi ja yliviivaan oman nimeni ja kirjoitan uuden viereen:)
Samoin säästän kenkäkaupan laatikot yms. ja käytän niitä.
Olen myös käärinyt kovan tavaran, joka ei ole särkyvää sanomalehteen ja laitan käärön kaupan muovipussiin ja teippiä ympärille ja osoite päälle.
Koskaan en ole saanut ostajilta moitteita, kehuja ja kiitosta kyllä edullisista postikuluista.