Tehdään pitkä ketju. Kaikki mukaan joiden mielestä uusi YLE.vero on hieno asia.
Minä olen sitä mieltä.
Antakaa mielipiteenne näkyä uudistuksen puolesta. Kaikki mukaan !!
Kommentit (15)
Kuitenkin tulen ihmetelleeksi, että kun kattavuus paranee ja taloutta kohden tv-maksu pääsääntöisesti nousee, niin kuinka paljon YLE saa lisätuloja vai saako yhtään, ja maksu menee verona muihin tarkoituksiin.
Mulla yksinhuoltajana summa pienenee vaikka työssäkäyvänä itse maksan sen jatkossakin.
Aina olen tv-luvan maksanut, myös silloin köyhänä ja nälkäisenä opiskelijana 90-luvun alussa.
Joten luonnollisesti ovat lintsaajat ärsyttäneet.
t. v:sta 1990 tunnollisesti maksanut
Ylipäätään hyvä, että viimein asiasta sovittiin, ihan tarpeeksi monta vuotta tätäkin jahkattu.
tuo vero on useita satoja euroja, kun täälläkin jaksetaan siitä niin kohkata, mutta eihän se olekaan kuin maksimissaan 140e?! Vieläpä tulojen mukaan, joten eiköhän niillä tuloilla joilla tuo maksimimäärä tulee maksettavaksi, ole varaa se maksaakin. Itsepä olen tosin opiskelija ja en maksa penniäkään! En sinänsä osaa pitää veroa hyvänä tai huonona asiana, yksittäiselle ihmiselle rahanmeno on aina huono asia, mutta niin on sekin jos valtakunnallista tiedotuskanavaa ei ole vaan ollaan riippuvaisia mainoskanavista.
En ole kauheasti vaivautunut seuraamaan tätä asiaa, joten tämä mielipide sillä oletuksella, että mikäli tv-maksu saadaan näin kaikkien maksettavaksi (eikä vain niiden, jotka ovat rehellisiä!), maksu laskee kaikilla. Mikäli näin ei käy, en ole sitä mieltä, että uudistus on hyvä.
vaikka täyden veron tulenkin maksamaan.
Arvostan tosi paljon Yleä ja toivon, että siellä on nyt vähän paremmat resurssit toimia.
Tosi hienoa juttu. Etenkin, koska nyt se vapaamatkustus loppuu.
Arvostan tosi paljon Yleä ja toivon, että siellä on nyt vähän paremmat resurssit toimia.
sillä ole yhtään paremmat, mutta edes jotain tietoa siitä millä tasolla resurssit pidetään.
jos se varmistaa sen, että YLE:n karsimiset ja ohjelmien laadun heikentäminen pikkuhiljaa loppuu.
YLE on hyvä juttu ja siitä on pidettävä kiinni, maksoi mitä maksoi !
Vaikka oma maksu pysyy samana, niin hyvä, että pienituloiset pääsevät nyt halvemmalla, kallis lupatarkastusprosessi loppuu ja luvattomat eivät voi katsella enää toisten kustannuksella-
ja samalla luulen, että ne jotka sitä eniten vastustaa, on niitä, jotka eivät ole tähän asti tv-maksua maksaneet. Itse katson kanavista eniten Yleä, laadukkainta ohjelmaa on siellä tarjolla.
Loistava uudistus. Kannatan.