Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako raskaana ottaa Diapamia?

Vierailija
10.11.2005 |

Mulla on niitä jäänyt pari kappaletta ja tulossa on lentomatka ja minä olen lentopelkoinen. Olen raskana viikolla 6+. Uskallanko ottaa yhden diapamin ennen kumpaakin lentomatkaa? Vai onko noin pienestä määrästä haittaa vauvanalulle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta alkuraskaudes ennen kahtatoista viikkoa ei suositella, mutta jos se on äidin kannalta vältämätöntä. esim. sairaudet..vierotus oireet ahdistukset jne..mut ei suositella pitkä aikaista käyttöä..niinkuin ei missää bentoissa koska ne on koukuttavia..ja pitää lopettaa ennen lapsen syntymää ainaskin jos haluaa imettää koska muuten sitä ei voi tehä. jos on ollut myös pitkään lääkitys ei sitä voi lopettaa kertaheitolla, vähentämällä pienempiä annoksia. että lapsi ei vahingoitu. ja yhdestä diapamista ei käy mitään jos ottaa lentopelkoon yhden hei mitä hysteria joillakin.

Vierailija
2/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs kuule lukemassa lääkkeen tuoteseloste vaikka www.tohtori.fi.

Et kai tosissasi voi tällaista kysyä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

diapamin tuomitsija kertoa, miksi kipulääkkeenä voi sitten käyttää Panacodia, huume se on sekin... AP:lle: voit tosiaan kysyä neuvolasta, mutta itse samaan ongelmaan neuvoa hakeneena " sain luvan" ottaa Diapamin. Kysyin asiaa ihan lääkäriltä.

Vierailija
4/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole äidin kannalta välttämätöntä. Ja tähän tilanteeseen se on mun mielestä välttämätöntä koska saatan saada tosi pahan kauhukohtauksen ja pyörtyäkin koneessa. Mutta en nyt enää tässä ehdi lääkäriinkään joten kai se on vaan sitten kestettävä se kohtaus.

AP

Vierailija
5/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen viesti vastauksena asialliseen kysymykseen. Jospa ap ei oikeasti tiedä, että millaisia ne Diapamin vaikutukset voivat olla, siksihän hän varmaan nyt asiasta koettaa ottaa selvää.

Sanoisin sinulle, että vaikka tajuan, että viestisi on tarkoitettu ironiseksi ja käänteiseksi, niin moni (lue: 90%) täällä ei sitä tajua ja varmaan sinusta kohta ilmoitetaan Pelastakaa lapset ry:lle ja kaikkiin muihin mahdollisiin ja mahdottomiin instansseihin. Siis että kehoitat täällä ravistelemaan vauvaa ja myrkyttämään Diapameilla. Huomasin sen itse tänään, kun kirjoitin muuan sarkastisen viestin ja porukka hysterisoitui täysin.

Vierailija
6/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä saa mitä tilaa eli älyttömyyksien kyselijöille vastataan yhtä älyttömästi.

Vierailija
7/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin et ahdistus pahempi ku puolikas pami.

En todellakaan tarkoita että niitä tulisi käyttää mielin määrin ja ilman lääkärin lupaa, tässä vaan mun kokemukseni.

Vierailija
8/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudesta olen itsekin käyttänyt!

Vierailija
9/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siin parempi vaihtoehto on mielialalääkitys.

Niin ja sekä Panadolia ja Panacodia voi käyttää koko raskauden ajan turvallisesti.

Vierailija
10/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän tytölle kuinkaan käyny. Mutta onko pakko lentää jos ei uskalla ilman lääkkeitä?

Vierailija
11/19 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat asiantuntijan vastauksen, ei tartte arvailla!

Ja alkuraskaudesta saa käyttää ainakin oxepamia, diapam on paljon laajakirjoisempi, joten kokeilepa mieluummin tuota miedompaa versiota!

Vierailija
12/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä pari Diapamia ei todellakaan aiheuta yhtään mitään vauvalle.Tiedoksi vain että kyseistä lääkettä käytetään esim.ennen hammashoitoakin jos on pelko potilas tai yms, vaikka olisi raskaana.Ja paniikkihäiriöihin ym.käytetään myös.Panacodia saa käyttää raskaudenkin aikana jos esim.pelkkä panadol ei auta esim.selkäkipuihin.Buranaa ja asperiiniakin saa ottaa mutta ei viimeisellä kolmanneksella.Mutta silloinkin yksittäisistä napeista ei ole haittaa.Jatkuva käyttö on siis ns.kiellettyä.Ei pidä yleistää heti ja alkaa kiljua että ne on huumeita.Tyhmiähän te olette.Ja on niitä sellaisiakin äitejä jotka joutuu ottamaan koviakin lääkkeitä sairautensa takia raskauden aikana ja terveitä lapsia silti tulee.Tosin nämä aina tapahtuu lääkärin määräyksestä ja lääkitystä tarkkaillaan.EI SIIS MAALATA NIITÄ PIRUJA SEINÄLLE.Jos joku mamma saa diapamista helpotusta esim.just lentopelkoon niin sallittakoon se hänelle.Muistakaahan se että hyvinvoiva äiti on hyväksi myös vauvalle!!!!!!

Vierailija
13/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lääkäri määräsi pari Valiumia. Ihan sairaalassa olin tuolloin.

Mutta tämähän ei liity mitenkään sun Diapam-kysymykseen.

Vierailija
14/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit huoletta ottaa sen yhden diapamin.jotkut syö niitä läpi raskauden.Ja kyllä,olen minäkin varmistanut asian lääkäriltä (monelta).

Vierailija
15/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti saada tietyt jumit pois.

Vierailija
16/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Diapamin käyttöä ei missään nimessä voi suositella raskauden aikana, etenkään ensimmäisen kolmanneksen aikana Diapamia ei saisi käyttää. Toisen kolmanneksen aikana Diapamia voidaan käyttää lääkärin harkinnan mukaan mahdollisimman lyhyen aikaa ja pienillä annoksilla. Synnytyksen lähestyessä Diapamia taas ei tule käyttää. Raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana alkion tärkeät elimet kehittyvät ja silloin lääkkeiden käyttö on vaarassa eniten vahingoittaa kehittyvää lasta.

T. Farmaseutti

Vierailija
17/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n viesti on vuodelta 2005, joten tuskin enää tarttee näitä neuvojanne..

Vierailija
18/19 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia neuvoja joillakin.

Vierailija
19/19 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Diapamin käyttöä ei missään nimessä voi suositella raskauden aikana, etenkään ensimmäisen kolmanneksen aikana Diapamia ei saisi käyttää. Toisen kolmanneksen aikana Diapamia voidaan käyttää lääkärin harkinnan mukaan mahdollisimman lyhyen aikaa ja pienillä annoksilla. Synnytyksen lähestyessä Diapamia taas ei tule käyttää. Raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana alkion tärkeät elimet kehittyvät ja silloin lääkkeiden käyttö on vaarassa eniten vahingoittaa kehittyvää lasta.

T. Farmaseutti[/

Itse ensimmäisellä kolmanneksella ja selän alin nivel muljahti paikoiltaan. Ei ole muuta vaihtoehtoa lihaksen tulehtumiseen, kuin diapami, valitettavasti. Sanoivat, että on ainut ja ns. turvalisin rauhoittava lääke tähän kipuun raskauden aikana. Ja vasta kun tulehdus laskenut, voivat niksauttaa nikaman paikoilleen. Tottakai joudun ottamaan riskin tämän kanssa, mutta en myöskään pysty kävelemään tai istumaan tällä hetkellä ollenkaan. Kyllä ne vaan on lääkärit, jotka näistä asioista tietävät ja heihin on vaan nyt pakko luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi