Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion lähteä tänään 2-vuotiaan kanssa kauppakeskukseen jouluostoksille,

Vierailija
16.12.2011 |

mainitsin siitä ihan ohimennen siskolleni ja hän oli aivan kauhuissaan..kuinka 2-vuotiaan kanssa voi käydä ostoksilla, mitä jos se näkee mitä lahjoja ostat, et kai osta joulupapereita, jotta tajuaa, että lahjat ei tulekaan pukilta, mitä jos lapsi kakkaa ja hoitohuoneeseen on jonoa, missä syötte jne. jne. Olin aivan ihmeissäni, kuinka ihminen voi tehdä tavallisesta ostosreissusta elämää suuremman ongelman. En toki hoida kaikkia jouluostoksia tällä reissulla, mutta kaikki mitä puuttuu ja viikonlopun ruokaostokset myös. Onko tässä jonkun muun mielestä jotain ongelmaa, vai onko mun siskoni mennyt ihan sekaisin? Vai minä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin otsikkosi niin ajattelin että mitä hemmettiä, mitä outoa tuossa nyt on. Koska eihän tuossa nyt mitää outoa ole. Onko siskollasi lapsia??

Vierailija
2/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin otsikkosi niin ajattelin että mitä hemmettiä, mitä outoa tuossa nyt on. Koska eihän tuossa nyt mitää outoa ole. Onko siskollasi lapsia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsin siitä ihan ohimennen siskolleni ja hän oli aivan kauhuissaan..kuinka 2-vuotiaan kanssa voi käydä ostoksilla, mitä jos se näkee mitä lahjoja ostat, et kai osta joulupapereita, jotta tajuaa, että lahjat ei tulekaan pukilta, mitä jos lapsi kakkaa ja hoitohuoneeseen on jonoa, missä syötte jne. jne. Olin aivan ihmeissäni, kuinka ihminen voi tehdä tavallisesta ostosreissusta elämää suuremman ongelman. En toki hoida kaikkia jouluostoksia tällä reissulla, mutta kaikki mitä puuttuu ja viikonlopun ruokaostokset myös. Onko tässä jonkun muun mielestä jotain ongelmaa, vai onko mun siskoni mennyt ihan sekaisin? Vai minä?

Ihanaa nähdä, ettet ole niitä, jotka murehtivat asioita etukäteen!

Vierailija
4/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on hirveän hankala mennä ihmisten ilmoille. Ehkä siskosi lapsi on juuri tällainen? :)

Minun on pakon edessä ostettava suurin osa lahjoista lapsien ollessa mukana. Ei se ole mitenkään kivaa, mut minkäs teet. Aina on jotenkin selvitty.

Vierailija
5/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan aika kaukana toisistamme, joten en oikein tiedä heidän ostoksillakäynneistään mitään, mutta muuten kyllä reissaavat lasten kanssa. Pitää varmaan vielä kysyä, että ymmärsikö hän jotain väärin, että lähdettäis esim. jonnekin kauas tai jotain. ap

Vierailija
6/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän toi 2-vuotias edes ymmärrä jostain lahjapaperista ja muistaako lie lahjoja ja osaako yhdistää niitä, ahaa joulupukki ei tuokaan kun äitihän tuon osti viime viikonloppuna kauppakeskuksessa..

Vierailija
7/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen lapseni kanssa joka paikassa ja hyvin pärjätään. Sähläämistä on välillä mutta mitä sitten.

Vierailija
8/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa lahjaostoksilla. Varsinkin lelukaupoissa saa hyvinkin salaa hoidettua lahjaostokset, kun myyjät ovat mukana juonessa.

Vierailija
9/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle 2-vuotiaana (oli kyllä 2,5 v joulun aikaan), joten olisi kyllä ollut tylsää ostaa lahjoja hänen kanssaan. Mutta jos lapsen illuusio ei siitä mene rikki, niin mikäs siinä sitten. Joidenkin lasten kanssa on varmaan hankalampaa olla liikenteessä, joten monet äidit varmaan pitävät jouluruuhkiin lähtemistä lapsen kanssa pahimpana painajaisenaan...

Vierailija
10/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole useinkaan mahdollisuutta ilman lapsia ostoksille mennä, joten usen teemme niin että toinen vanhemmista käy lasten kanssa ruokapuolella ja toinen katsoo lahjoja lapsille. Lapset ovat nyt 5 ja 7 eivätkä ole vieläkään hokanneet lahjojen olevan seassa. Välillä ovat saaneet ittekseen leluhyllyllä olla katselemassa, kun muita lahjoja ostelemme. Ei ole ollut ongelmaa.

Minusta tosiaan 2v ei vielä kauheasti osaa lahjoja yhdistää, kun niitä ei sille kovin esittele ja ruoat yms ostelee tosiaan samaan syssyyn.

Vierailija
11/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri ostoksilla vauvan ja 2,5- vuotiaan kanssa.... Usein käyn, mutta ei se mitään herkkua ole kun ei pysty keskittymään shoppailuun juuri ollenkaan. Ostosreissu heidän kanssa menee niin, että teen ostoslistan, sit mennään sinne kaupoille, sit vauva herää ja se pitää imettää, esikoinen haluaa juoksennella ympäriinsä. Saan ehkä jotain listalta ostettua, ja sit pitäis vielä ruokakauppaan ehtiä. Esikoinen on laitettava rattaisiin, ettei sählää ympäriinsä. Hän alkaa itkeä. Annan hänelle vähän rusinoita, sitten saan ehkä ruokaostoksetkin tehtyä... Sitten vielä pitäis pukea lapsille ulkovaatteet ja päästä kunnialla kotiin. Huh.

Vierailija
12/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kanssa ja hyvin meni. Ostin hänenkin joululahjansa ja sanoin että äiti ostaa "Muumin" ja joulupukki tuo sen sinulle :) .

Vierailija
13/13 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin ostaa joulupaperit ja joululahjojakin, jos vähän piilottelet niitä kärryyn. Ei todellaakaan tajua siitä että joulupukkia ei ole. Siskosi taitaa olla aika uusavuton. Syödä voi vaikka kauppakeskuksen penkillä ja hoitohuoneeseenkin voi jonottaa.