Epäsäännöllinen työaika ja asumistuki
Miten ja missä vaihessa olette ilmoittaneet Kelalle muutoksen tuloissa, jos teette työtä, jossa tulot vaihtelevat kuukausittain? (Työtunteja ei ole määritelty sopimuksessa.)
Meneekö se vain keskiarvona ensimmäisen palkan mukaan ja se on sitten voi voi, jos tulevien kuukausien palkka onkin pienempi?
Kommentit (6)
että arvio mukaan maksetaan (siis arvioit että palkka n 1000€/kk tmv. tai katsotaan sen mukaan mitä olet työstä aiemmin tiennannut jos asumistukea esim. eron vuoksi alat saamaan) ja 6kk välein tarkistetaan onko maksettu oikein.
että arvio mukaan maksetaan (siis arvioit että palkka n 1000€/kk tmv. tai katsotaan sen mukaan mitä olet työstä aiemmin tiennannut jos asumistukea esim. eron vuoksi alat saamaan) ja 6kk välein tarkistetaan onko maksettu oikein.
Eli tuolloin tukea joko maksetaan lisää tai peritään takaisin, jos sitä on maksettu liikaa?
ap
Milloin aletaan tarkistamaan. Ei sitä mun mielestä makseta takautuvasti lisää. Mä hain tukea kesällä ja lomarahat tuli laskelmaan mukaan niin saadaan nyt vuosi sen mukaan tukea. 40€ enemmän oltais muuten saatu kuussa. Eivätkä ala tarkistamaan.
Tuosta jo aikaa, on voinut muuttua. Mutta varsinaisesti mitään ei maksettu lisää/peritty takaisin jos tulot pysyivät tietyssä "marginaalissa". Eli jos arviona 1000€/kk ja tienasi 800€ tai 1200€ sai sen saman, ei enempää vähempää. Mutta jos tulot olisivat radikaalisti muuttuneet, esim. 500€ tai 1500€ niin siitä olisi pitänyt ilmoittaa.
Mitä jos tulo nousee yhdessä kuussa yli tuon marginaalin, muttei muulloin? Lasketaanko jonkun vuositulorajan mukaan kuitenkin? Mulla se tilanne nyt ja kipeästi kaipaisin apua. Jos ilmoitan tän yhden kuun muutoksesta niin ne maksaa mulle seuraavat puoli vuotta sen mukaan vähemmän tukea, vaikka mun tulot palautuisi alhaisiksi jo heti seuraavassa kuussa.
kannata sieltä kelsta mittä kysyä.
netti on totuus.
moron.