SELITTAKAA mulle yksi juttu: Kun olen raskaana ja viikkoja on 6+1, niin miksi silti sanotaan etta olen seitsemannella viikolla? mika jarki siina on?
Kommentit (13)
nyt on kuudes viikko menossa, kuusi viikkoa ja yksi päivä raskaana, siis kuudes viikko menossa<1!!!
Toivottavasti lapsi on saanut edes toiselta puolelta geenejä jotka takaisivat edes jonkinlaiset edellytykset ajatteluun...
Samaten lapsen ensimmäinen elinvuosi on iässä 0-1v.
jos olet täyttänyt esim. 23 vuotta, niin olet jo pitkälti kolmannellakymmenennellä.
Jos sinulla on viikkoja 0+4 niin olet silloin tietenkin ensimmäisellä raskausviikolla(etkä nollannella). Jos viikkoja on 1 olet silloinkin ekalla rv:llä(olet ollut tasan viikon raskaana). Kun viikkoja on 1+3 niin ethän enää silloin voi olla ekalla raskausviikolla vaan silloin olet jo toisella viikolla.
6+1 - kuusi raskausviikkoa täynnä seitsemäs menossa. KYLLÄ NÄIN ON NÄREET!
Jos olet esin 12 vuotta niin silloinhan sanotaan, että olet toisellakymmentä jos olet 24 silloin käyt jo kolmeakymmentä.
Sairaalassa puhuttiin kokoajan että olen 36:nella viikolla???
SILTI suomenkielessä 36+3 on 37. viikko, halusitte tai ette.
Jos aloitat uuden tyän ja olet tehnyt sitä kaksi päivää niin varmasti sanoisit " olen ENSIMMÄISTÄ viikkoa töissä täällä" . Ja sitten kun olet ollut viikon ja kaksi päivää töissä sanoisit " olen TOISTA viikkoa töissä täällä" . Et kai voi oikeasti väittää että sanoisit että olet kahden työpäivän (0+2 työvkoa) jälkeen töissä nollatta viikkoa??? ;-)
Ihan sama juttu raskausviikkojen kanssa...
T: eräs joka on nollatta viikkoa raskaana :)
Mikä siinä niin hankalaa on?