Mikä musiikki saa "sielusi itkemään"?
Onko jokin biisi joka ensi sävelistä lähtien aiheuttaa väristyksiä ja mieletöntä tunnetta sisimmässä?
Mä aloita, R.E.M Losing my religion
Kommentit (29)
Tulee niin viimekesäinen keikka mieleen. Se vaan oli jotain niin suurta ja ihanaa, kun vihdoin näki suosikkibändin livenä.
että SOAD tulisi Suomeen, ja nyt kun tuli, olin tukevasti raskaana ;) Vaikken tiedä, olisinko mennyt muutenkaan keikalle - ei vaan enää semmoinen oikein huvita.
No, mua kosketti mielettömästi tää biisi joskus viime talvena:
Kyseessä on siis Kolme Väriä: Sinisen finaali. Itkin pari kertaa sen kuullessani. Tunteisiin liittyy ensinnäkin pelko lapsettomuudesta (olimme tuolloin yrittäneet jo yli vuoden), toiseksi eräs tarina, jota olen kirjoitellut, joka tavallaan liittyy tuohon tekstiin, ja johon suhteeni on myös aika, hmm, emotionaalinen. (Saa nähdä, tuleeko koskaan valmiiksi.)
Nyt kuuntelen biisin ekaa kertaa noiden fiilisten jälkeen.
Itse en myöskään jaksais kuunnella siekkareita, niillä on ehkä yksi biisi (rakkaudesta) josta tykkään. Mutta en väitä etteikö Ismo olisi nero silti :)
Muhun vetoaa herkempi musa, kuten vaikkapa hijo de la luna, vaikkakin se on kovin kulunut kipale.
kotihaasta...
Jospahan säästyis äidin lapset kylmältä maailmassa.
YÄääää!
paska "suomiräppi" ja rnb. Joku hemmetin Aste esim. Aivan hirveetä. Ja se sielu itkee verta.
Tällä viikolla olen löytänyt J. Kurkelan Ainutlaatuinen-biisin uudelleen ja kyllä, koskettaa ja syvältä.
Itken aina kun kuuntelen tätä. Viimeistään lopussa.
griegin peer güntistä mikä vaan
Solveigin laulu.
Pidän erityisen paljon Vesa-Matti Loirin tulkitsemana.