Oletko ollut ALL INCLUSIVE hotellissa?
TIlasimme perhematkan tälläiseen hotelliin Kultarannikolle ensi keväälle. Minkälaisia kokemuksia täläisestä hotellimuodosta sinulla on? Meillä on odotukset aika korkealla juuri sen takia, että voi hakea sitä ruokaa ja juomaa just silloin kun se parhaiten perheen tilanteeseen sopii, eikä tarvitse etsiä sitä lempipitseeriaa. Eikä myöskään tarvitse odottaa annoksia nälkästen lasten kanssa.. Pitäsi olla muutakin aktiviteettia ja ohjelmaa hoteliissa ihan mukavasti. Mitä itse tykkäsit?
Kommentit (20)
siis jos et halua maksaa ruokia kahteen kertaan
lapsille ym. Oliko joku käynyt all inclusive hotellissa? mielellään kuulen kokemuksia!
ja tyytyväisiä ollaan oltu. Tietysti kahden viikon reissuilla voi alkaa jo kyllästyttää syöminen aina samassa paikassa. Etenkin, kun ruoka on pitkälle samaa joka päivä pienin vaihteluin. Valikoimaa on kuitenkin paljon.
Pienten lasten kanssa all inclusive on kuitenkin aika stressivapaata. Lisäksi se tulee usein myös edullisemmaksi kuin ruokien ja juomien haaliminen monesta eri paikasta. Ja ollaan kyllä ruokailtu lomien aikana muutamaan otteeseen muuallakin kuin hotellilla.
On harrastusvälineitä, ruokaa, herkkuja jne jne, mutta se mikä minua siinä häiritsee on se, että yleensä osa päivän ohjelmaa, on etsiä illaksi kiva ruokaravintola lähiseudulta - nyt täytyisi tyytyä siihen yhteen/muutamaan ja samaan - jo puolihoitohotelleissa (aamiainen ja illallinen) toisinaan iltaisin tuntuu, että taas sinne samaan. Mutta vielä suurempi mutta on minulle ilmaiset viinat: kun ne on maksullisia, tiedän, että mieheni pysyy kohtuukäyttäjänä, vaikka joka päivä joisikin - ja itsellä on se, että painonhallinnan kannalta on parempi juoda vettä kuin viinaa, mutta jäisikö ne minultakaan juomatta, jos pakettiin kuuluisivat.
Ei kai niitä annoksia siellä hotellissa koko ajan ole valmiina, kai sielläkin jotkut ruoka-ajat on?
Meistä kyllä ainakin juuri se on kivaa, kun voi katsella ja käydä aina eri paikoissa syömässä ja silloin kun haluaa, eikä ole sidottu hotellin ravintolaan ja sen ruoka-aikoihin. Selvähän kuitenkin on, että jos täysihoidosta maksaa, niin sitten on kans PAKKO syödä kaikki ateriat siellä hotellilla eikä voi (kannata!) ostaa mitään syötävää mistään muualta.
t.kolmen äiti
Siis se ilmainen viina ei ole ok, kun mekin matkustamme lasten kanssa.
olleet todella mitättömiä. aamiainenkin on ollut valmiiksi lautasella tyyliin sämpylä ja pari leikkelettä. jotenkin jäänyt vähän epämääräinen kuva siitä meinigistä siellä.
mutta toivottavasti teillä on asiat paremmin.
jos all inclusive hinta melko edullinen ja itse kohdepaikka hintatasoltaan kallis. Esim. Kypros olisi tälläinen kohde. Kyproksella all inclusive tulee varmasti tosi edulliseksi kun miettii miten kallista ravintoloissa on.
Niin siis esitteen mukaan siellä on tyyliin 8-11 aamiaispöytä katettu 11-14 lounaspöytä katettu 14-17 kavhipöytä kateetu ja 17-20 illallinen katettu, eli siellä on aina seisova pöytä valmiina (esitteen mukaan ainakin) tätä tarkoitin. Sen verran ollaan matkusteltu, että ollaa huomattu, sen monesti kestävän 1 jos ei toista kun ruoat on ravintolassa pöydässä niin kyllä siinä ehtii jo hermostua.. Tämä siis sinulle joka ihmettelit.
Alkoholi pysyy meilläkin hallinassa, mutta 1-2 viiniä varmasti menee päviän mittaan ja miksei yömyssykin, lomallahan sitä ollaan. Tietysti itse olen miettinyt, että miten paljon siellä on porukkaa jolla ei tuon viinan kanssa ole yhtä maltillinen suhde..
Kiva jos tulee enemmänkin kokemuksia, matkaahna ei ole vielä maksettu, varattu jo toki on. Omassa tuttavapiirissä on positiivisa kokemuksia täsät systeemistä mutta ei kokemuksia Bulgariasta.
Olimme kevaalla Kreetalla all inclusive-matkalla. Olihan se helppoa elamaa, kun ruoka oli seisovassa. Mutta etta se ruoka oli mautonta.... lapset tykkasivat, mutta mina siirryin puolessa valissa lomaa salaattilinjalle. Samoin siirryimme syomaan lounasta lahiravintolaa, jotta edes kerran paivassa saisi kulinaarisen elamyksen.
Viini oli just sellaista, mita pahvilaatikosta voi saada. Joka kerta se maistui erilaiselta, eli valilla sokea kana loysi jyvan.
Kokonaisuutena meille tuli mieleen, etta varmaan rahalla olisi saanut parempaa. Tuo matka oli halpa.
sanoi että oli kamalaa eikä enää ikinä tahdo sellaiseen. Aina samaa ruokaa, ikinä et voi lähteä mihinkään kun kohta on taas ruoka-aika ja sit pitääkin olla hotellilla. Tai no, ei tietysti pakko ole mutta sitten menee hukkaan... Ruokalista laadittu Jenkkituristeille, eli näin suomalaiseen makuun pahaa, rasvaista, sokerista ruokaa. Kaikki ovat pöhnässä ja turvoksissa ilmaisesta viinasta. Joka ilta sama ruoka, samassa raflassa turistien kanssa, sama ruotsinlaiva-tyyppinen viihdytysshow pyörii.
Ehkä näin lapsiperheenä voisin kuitenkin kuvitella meneväni, jos suunnitelmissa on vain oleilla siinä hotellin liepeillä koko ajan. Muuten ei houkuttele.
meidan hotelli oli siis taynna belgialaisia ja saksalaisia. Tuo ilmainen viina ei siis nakynyt negatiivisena. Suomalaisista en osaa sanoa.
Onhan se edullinen ja systeemi houkutteleva (saisi itsekin tauon siitä ainasesta ruoan laitosta) MUTTA kauhistuttaa jos siellä on suomituristit nakit silmillä jo aamutuimaan ja meno jatkuu 24/7.. Täytyy ehkä vielä miettiä. Tuon ohjelman takia ja ilmaisten urheiluvälineiden +leikkiaikkojen takiakin siitä olin jo tosi innoissani, mutta täytyy ehkä miettiä. Jos joku on käynyt Bulgariassa (muussakin kun all inclusive hotellissa) niin on mukava kuulla kokemuksia! T: Ap
all inclusive-hotellissa törmännyt kännissä örveltäviin ihmisiin. Ja must tuntuu, että päivisin esim. drinkit tehdään miedompina kuin iltaisin. Tää on kyllä ihan mututuntumaa.
Juopot on yleensä halvoissa hotskuissa ja ostavat halvat viinansa kaupasta. En ole ollut A.I matkalla bulgariassa, mutta muuten olen siellä käynyt. Mulla on se kuva, että A.I:t ovat varsinkin lapsiperheiden suosiossa ja häämatkalaisten ym. ei niinkään ördäreiden.
Me ollaan niin allergisia, että ei oikein paikallisia ruokia voida syödä. Muuten kiinnostaisi.
Sehän on tosi paljon hotellista ja muista vieraista kiinni, miten menee. Mulla ei ollut kumpaankaan moittimista.
Aivan ykkösluokan juttu matkustaessa kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa!
Meidän hotelissa aamiainen oli todella monipuolinen, samoin lounas ja päivällinen, kaikki seisova pöytä periaatteella. Väliajalla sai baarista hamplareita + muuta pikkupurtavaa.
Itseäni ehkä 2 viikon loman loppupuolella rupesi kyllästyttää samat naamat joka ilta syömässä ja samantyyppinen ruoka.
Mutta lapset tykkäsivät ja saivat mahansa täyteen. Jäi jokailtaiset arpajaiset väliin mihin mennä syömään lasten kanssa lapsiystävälliseen ravintolaan.
Ko. hotellissa ei osunut silmiin ensimmäistäkään kännissä örveltävää turistia, vaikka viinaa oli tarjolla.
Jos matkustaisin vain aikuis-seurassa en ehkä valitsisi AI-hotellia, just sen takia että on mukava kokeilla erilaisia ruokapaikkoja ja se ehkä onkin yksi (ainakin mun) loman kohokohtia; syöminen! Mutta lasten kanssa kanssa suosittelen ehdottomasti, jos ei halua itse kokkailla jossain huoneistohotellissa tai etsiä ravintolaa.
Luulisi suomalaisessa ruoassa nimenomaan olevankin allergiaa aiheuttavia aineksia tarjolla.
Me otetaan aina puolihoidolla, koska säännöllisyys luo turvaa ja järkeä lomapäiviin.