Mitä tehdä purevalle taaperolle?
Pian 2 v. täyttävä poika on keksinyt niin kivan tempun, eikä pure mitenkään hiljaa vaan niin että pahimmassa tapauksessa verta tirskuu ja sattuu ihan sairaasti :(
Puree yleensä suuttuessaan, mutta myös joskus ihan yllättäen jos esim. puen kenkiä jalkaan. Kiellän topakasti, laitan omaan huoneeseen miettimään, olen jopa purrut takaisin (en kyllä ihan niin kovaa kun hän itse tekee) ja hermostuksissani napannut hiuksista vaikken ruumiillisen kurituksen kannalla olekaan. Mikään ei tehoa, olen alkanut jo välillä pelätä sitä kun poika kiipeää syliin tai tulee halaamaan kun ei siitä tiedä jos vaikka yllättäen nappaakin kiinni, se sattuu niin hirveästi :(
Kommentit (2)
Tyttö pitää puremista vain hauskana leikkinä, etenkin sitä kun kiellän häntä topakalla äänellä :-/
Olen sitä mieltä että jos itse puree takaisin (vaikka vain hiljaa) niin sillä teolla hyväksyy ko. käytöksen.
Minäkin olen kieltänyt mutta huomasin että kaikkein paras onkin vain olla hiljaa eikä huomata, vetää esim. käsi pois jos taapero puree ja ohjata hänet muihin juttuihin. Joskus se tehoaa paremmin kun ei anna huomiota ei siis edes sitä negatiivista huomiota sille lapselle!