Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketä äänestäisin, Soini ei enää käy

Vierailija
15.12.2011 |

sen ehdottoman aborttikielteisyytensä takia. Täytyy tehdä joku vaalikonejuttu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo siitä syystä, että ylioppilas Haaviston ulkomaalainen homopuoliso rikkoo jatkuvasti Suomen lakeja.

Vierailija
2/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, etten äänestä Lipposta, Haavistoa tai Biaudetia. Tuntuu, että ajatukset ovat aivan jostain muusta maailmasta. Puoli vuotta sitten Niinistö vaikutti vahvalta, mutta nyt se laukoo välillä ihan tyhmiä. Soini ja Essayah olisi hyvät vaihtoehdot, eikä Väyrynen vaikuta ollenkaan huonolta. Joka tapauksessa äänestän itsenäisen Suomen puolesta. Sasi jaKatainen on nyt näyttänyt, Niinistö kompannut, että haluavat muiden päättävän puolestamme. Keitä muita olikaan ehdolla?

En mieti vielä toista kierrosta, kun saisi ensimmäisen kierroksen ehdokkaan päätettyä. Kantojen puolesta on vaihtoehtoja, mutta Essayah vaikuttaa perheineen sopivimmalta minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän "ehkä" herraa numero 4.

Vierailija
4/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä että kävi Hakkaraisen sahalla. Muutenkin jotenkin tosi rauhallisen oloinen tolkun mies.

Vaalikoneissa tulee Arhinmäki aina ykköseksi, mutta hän on minusta liian nuori.

Toisella kierroksella en suostu äänestämään Niinistöä, Lipposta, Essayahia enkä Soinia. Haavisto eka vaihtoehto, sitten Arhinmäkin, Biaudet ja Väyrynen.

Vierailija
5/12 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Blogi oli minulle avuksi (ystävällisesti ystäväni jakoivat Facebookissa) minut vakuutti nimenomaan se, että kirjoittaja oli itsekin pohtinut ja muuttanut kantaansa tutustuttuaan syvällisemmin ehdokkaisiin. Nyt kun on seuraannut vaalitenttejä niin oma kanata on vain vahvistunut) Harvoinpa olen ollut vaaleista näin innoissani ja jopa iloissani!!

http://kaikki-elamasta.blogspot.com/

Vierailija
6/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin äänestää sitä tai Soinia. Kyllä mulle aborttikielteisyys käy. Ei ole koskaan hyvä tehdä aborttia vaikka siihen laki ja lupa onkin. Ja tuskin presidentti mihinkään aborttilakiin edes pääsee koskemaan.

Vierailija
7/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiennyt että Soini on katolinen? Vai etkö tiedä mitä katolilaisuus merkitsee ?

Vierailija
8/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en aio äänestää. Tilanne on täysin mahdoton! Tästä tulee protesti! Mihin se johtaa = ????

Vierailija
9/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli Paavo Väyrynen Huomenta Suomen vieraana ja kyllä hän vakuutti rauhallisuudellaan ja tietämyksellään ainakin mut. Ajattelinkin vaihtaa Soinista Väyryseen.

Vierailija
10/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli Paavo Väyrynen Huomenta Suomen vieraana ja kyllä hän vakuutti rauhallisuudellaan ja tietämyksellään ainakin mut. Ajattelinkin vaihtaa Soinista Väyryseen.

mutta nyt minusta tuntuu, että hän on näistä ehdokkaista paras. Soini on sitten kakkosvaihtoehto.

Paras miksi? Siksi, että hänellä on pitkä poliittinen kokemus ja vaikuttaa kuitenkin sen verran suomenmieliselle, että ehkä kuitenkin pitää suomalaisten puolia paremmin kuin Lipponen tai Niinistö.

Eikä minulla ole mitään markkaan palaamista vastaan vaikka vain rinnakkasivaluuttana ja eu/euro tosiaan on ollut kaikkinen enemmänkin fiasko.

Vierailija
11/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea enää sanoa, onko protestanttisuus tai katolisuus uskonnollinen vai etninen identiteetti.

Katoliset olisivat enemmän alkuperäisväestöä ja irtantilaiset myöhemmin tulleita (1600-luku??).

Katoliset ovat nationalisteja ja protestantit unionisteja (Iso-Britania).

Jos ruvetaan miettimään kumpaan kuuluisi (paljon sekaporukkaa ja seka-avioliittoja) niin erottavia tekijöitä ovat mm sellaiset seikat kuin puhetapa, asuinpaikka, kotikatu ja ystäväpiiri.

Siis minne ja mihin porukoihin Soini sijoittuu? Onko ehkä jonkun Irlannista tulleen jälkeläinen? Siis hänkin jonkinlainen maahanmuuttaja Suomeen jollakin vuosisadalla?

Mitkä porukat ovatkaan saattanee eksyä tänne kaukaiseen, köyhään Suomeen? Kilpailevien, monien kuningaskuntien jälkeläisetkö?

Kehkeytyykö Soinista vielä joku katolinen kuningas Suomelle, joka tukeutuu paaviin????

Vierailija
12/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en aio äänestää. Tilanne on täysin mahdoton! Tästä tulee protesti! Mihin se johtaa = ????

Nyt on tarjola ennennäkemättömän iso kirjo erilaisia tyyppejä: on kapitalistinen talousmies, hyvin liberaali vihreä homo, uskovainen nainen, wanhan liiton keskustamies, populistinen puhekone... Ja käytännössä monella aito mahdollisuus pärjätä.

Itse äänestän Haavistoa nyt ja Niinistöä toisella kierroksella. Jos Haavistokin pääsee toisele kierrokselle, valinta on vaikeampi.