Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit tässä tilanteessa raskaana, mitä tekisit?

Vierailija
15.12.2011 |

On mahdollisuus, että olen raskaana. Mitä te muut tekisitte tilanteessani?

- Olen 21-vuotias

- avoliitossa

- miehellä on jo lapsi (asuu äitinsä luona), on mielestäni hyvä ja rakastava isä etävanhemmuudesta huolimatta

- lapsesta on puhuttu ja todettu, että sellainen jossain vaiheessa tehdään (miehellä ei niin väliä, vaikka ei tehtäisikään lasta, koska hänellä on jo 1 eikä koe samanlaista tarvetta kuin minä)

- yliopisto-opinnot kesken, luultavasti kuitenkin alanvaihto tulossa eli ns. oikeat opinnot eivät vielä edes alkaneet

- lähimmät sukulaiset ym. mahdollinen lastenhoitoapu asuu 200km päässä, täällä missä nyt asumme ei ole oikeastaan läheisiä ihmisiä

Mielipiteitä, kiitos.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tosiasan yhtään syytä olla pitämättä lasta tuossa sinun listassa. Lapsi tietää meitä paremmin milloin sen on maailmaan tultava, ja aikuisen on hyvä tottua siihen että ihan kaikkea ei voi hallita ja päättää.

Vierailija
22/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tosiasan yhtään syytä olla pitämättä lasta tuossa sinun listassa. Lapsi tietää meitä paremmin milloin sen on maailmaan tultava, ja aikuisen on hyvä tottua siihen että ihan kaikkea ei voi hallita ja päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä lapsi, vaikka et sitä haluaisikaan pitää. On monia aviopareja, jotka eivät syystä tai toisesta saa omia lapsia.

Vierailija
24/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sitä, että yhteistä loppuelämää suunnitellaan ja ollaan todella vakavasti yhdessä. Eli mielestäni olet loppullisen elämänkumppanisi valinnut ja olette varmasti ymmärtäneet raskauden mahdollisuuden. Ymmärsin, että suhteessa ei ole ongelmia ja mies on kunnollinen ja luotettava isä. Tällöin en näkisi mitään estettä lapselle enkä edes miettisi mitään aborttia.

Vierailija
25/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuo, että ehkä jo ensi kesänä aloittaisitten vauvan yrittämisen. Minusta olis aika helkatin itsekästä tehdä nyt abortti ja sitten aloittaa yritys heti melkein perään. Mikä tässä välissä oikeasti muuttuu? Mikä on se ratkaiseva asia että puolen vuoden päästä voi olla raskaana muttei nyt?

Itse aikanaan kun esikoinen yllättäen ilmoitti tulostaan olin vähän samoilla mielin, tunsin etten ole valmis äidiksi. Lapsista oli toki puhuttu, mutta sitten joskus, kun opinnot on tehty, on asunto ja auto ja ja ja. Mutta koska ei mulla oikeasti ollut mitään perustetta abortille niin lapsi pidettiin. Mielessä kävi myös se että mitäpä jos tämä onkin se mun ainoa mahdollisuuteni tulla äidiksi, ehkä toista tilaisuutta ei koskaan tule. Ja myöhemmin sen tajusi kuinka se aika oli lopulta se paras, juuri silloin minun pitikin tulla äidiksi.

Aborttia en vastusta fanaattisesti, mutta kyllä sille mun mielestä pitää olla vankat perusteet, ei sitä noin vaan tehdä kun ei tää just nyt ihan sovi mun elämään vaan vasta puolen vuoden päästä. Oikeasti sillä puolella vuodella ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
26/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hepposin perustein abortteja tehdään, jos tossakin tilanteessa vaihtoehtona on abortti :-(

Vierailija
27/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa hankala on ehkä tuo opiskelu. Tosin monella opiskelijallakin on lapsia, ja tavallaan se on vain järjestely- ja motivaatiokysymys. Hoitoapukin olisi varmasti tarpeen, mutta ehkä myöhemmin voi tutustua muihin äiteihin ja luoda jonkinlaisen lastenhoitoringin, jotta jokainen saa vähän apua arjen pyörittämiseen.

Tärkein kysymys onkin, haluatko sinä lapsen? Haluatko äidiksi?

Tuohan se tärkein kysymys nimenomaan on. Oikeastaan toivon, etten ole raskaana, koska tiedän päätöksen olevan vaikea ja luultavasti tulisin kuitenkin pitämään lapsen. Haluan äidiksi, mutta haluanko ihan vielä - siitä en ole varma. Lapsesta on puhuttu paljon ja ehdin jo yhdessä vaiheessa innostua että nyt se on heti saatava, mutta onneksi odottelin hetken ja osasin ajatella asiaa järkevämmin. Päätin, että odotetaan ainakin ensi kesään lapsenteon kanssa, saadaan vielä hetki kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa jne. Mutta jos nyt olenkin jo nyt raskaana, onko liian aikaista? Toisaalta, onko mitään mieltä tehdä aborttia nyt, jos puolen vuoden - vuoden sisällä olisi kuitenkin valmis pitämään lapsen? Ääh..

Opiskeluja en koe sinänsä ongelmaksi, muutenkin on tuo oma ala vähän hakusessa niin luvallinen tauko voisi tehdä ihan hyvää joka tapauksessa.

Toivottavasti et ole raskaana, niin epäkypsältä vaikutat. Toisaalta, äitiys se vasta nopeasti kasvattaakin. Puolen vuoden ajoitusheitto ei ole mikään syy tehdä aborttia, kyseessä on kuitenkin päätös, jonka kanssa joutuu ihan oikeasti elämään loppuelämänsä. Kypsä aikuinen miettii asian olosuhteiden perusteella, ei sen mukaan, että "nyt ei huvita, mutta kokeillaan, jos sitten vaikka kesällä huvittaisi."

Mikäli nyt et luojan lykystä ole raskaana, suosittelen, että suoritat opintosi loppuun, nautit ajasta miehesi kanssa ja kasvat ainakin vielä muutaman vuoden aikuiseksi.

Mikäli kuitenkin olet raskaana, ota tilanne mahdollisuutena siihen kypsymiseen, perusasiathan sulla on ihan kunnossa, opiskella ehdit kyllä myöhemminkin.

Sinun tilanteessa kun ei ole selkeästi kyseessä mikään muu kun järjestelykysymykset vs. itsekkyys.

Vierailija
28/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo aika epäkypsälle vaikutat, itse sain lapsen 20 vuotiaana, nyt se on puolivuotias.

Itseppä päätät mitä teet, mutta sen sanon, että jos aborttiin päädyt, toivon niin sydämeni pohjasta, että jos joskus toivot lasta, et sitä tule saamaan.

Jos olet raskaana, etkä ole kypsä lasta ottamaan vastaan, kanna vastuusi, anna lapselle elämä ja anna adoptiolapseksi.

Tiedätkö kuinka moni tällä hetkellä suree, kun ei voi lapsia saada, tiedätkö kuinka monella on vuosien odotus edessä ja takana..

Vierailija
29/29 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa raskauden jatkua..