.:¨' * ' ¨Suurperhekuumeilijoiden Talvi ¨' * ' ¨:.
Kommentit (179)
Vuoto on lakannut ja palailen taas kohti uutta yritystä :) Hiukan piti säikähtää kun se vuoto oli niin runsasta että silmissä sumeni ja käytiin gynen päivystyksessä. Hyvin oli tyhjentynyt ja nyt tosiaan loppunutkin vuoto joten se siitä.
Mukava kuulla Andreasta ja tervetuloa, toivottavasti mies suostuu pian ihan tositoimiin asian suhteen :)
Mehulle peukut, että plussa tulee! Hyvältä ainakin kuulostaa.
Murulle myös pidetään peukkuja salamatkustajan suhteen :)
Voikun meilläkin nyt tärppäis pian, en millään malttais oottaa enää! Nyt jos pian tärppäis ja pysyiskin kyydissä mukana niin ei kesäkuumalla olis enää pahoinvointiakaan, ehkä...Neljännestä mulla oli viikoille 30 asti, ei toki joka päivä mut aika usein kuitenkin. Viimeksi helpotti siinä 14-16 viikoilla, mutta hyvän asian takia noikin jutut kestää :D
Kävittekö äänestämässä? Me käytiin koko porukka, koiraa myöden, no ei nyt ihan sisällä asti koko porukka, mutta kuitenki. Niin kivaa kun tuo talvikin tuli, lapset leikkii paljo taas ulkona kun pahin kura aika meni aikalailla sisätiloissa kun meiän piha on keskeneräinen ja kuraa täynnä.
Mitäs kuuluu nanille?
wattu
käyn täällä aina lukaisemassa uudet jutut arjen touhujen lomassa mutten sitten ennätä kirjoitella. oman aikansa vie, että oppii lukiessaan muistamaan kuka sanoi mitäkin jotta voisi sitten jotain kommentoidakin...
wattuwarpaalle peukkuja tositoimiin :) meillä tällä viikolla hedelmällisemmät hetket ja eilen illalla mies pienen periaatevastustelun jälkeen oli hyvinkin innokas :)
voivoi nyt täytyy lopetella, pienen hermot menee..
uhmis
Voi wattu sua! Harmi että nyt kävi noin "haleja"! Mää oon kyllä ihan varma että sää plussaat ihan heti ku nyt on saatu poistettua se häirikkö (ne pahat solukot siis) sieltä pois!
Kiitos muuten peräänkyselemisestä, kiva ku joku kaipaa mua :)
Andrealle moi! Tervetuloa tänne jutustelemaan! Tuttuja ollaan viime/toissa vuodelta, meillä on kk vanhempi tyttö :)
Uhmikselle onnittelut miehen pehmittämisestä, toivottavasti tärppää heti! :)
Mites mehu? Toivottavasti täti ei oo tullu häiriköimään? Pääsetkö testailemaan :) bd
Kinuski: mulla on sama ongelma, oviksesta ku ei tiiä millon on vai onko ollenkaan...en viitti ees ruveta tikuttelemaan ku oon kuullu että pco antaa vääriä signaaleja niihin, yleensä tunnen oviksen mutta viime kierrossa se juiliminen jatku vielä eiliseen asti vaikka eilen oli kp7..äh...mutta pitää siis jaksaa jumpata tuolla makuukammarin puolella tasaisesti niin jospa sitä ovista ei sitte tarttis bongailla tms. =D
Muru: meidän esikko on kyseinen salamatkustaja eli kaikkihan on mahdollista! Pietään peukkuja! :)
ON: sain vihdoin tädin häädettyä paikalta...johan tuota taas riitti...600ml kohdalla en enää viittiny laskea. Oon tosiaan yrittäny laskea tuota vuodon määrää ku on noin runsasta, jos tässä pitää lekurille taas tuon takia nyt mennä. Aika kaukana se on tuosta normaalista, jos yli80ml on runsasvuoto niin tuo on jotain ihan älytöntä vaikka paaaljo vähemmän ku kahella edellisellä (yli 1000ml ja yli 1200ml) mutta nyt oli kiertopäiviäli paaaljo vähemmä ku ed. Lisäksi oltiin koko porukka vatsataudissa ja mää sain kahvakuulajumpasssa reidet niin tukkoon etten pystyny ees kävelemään kunnolla ennen lauantaina...miten niin "hyvässä" kunnossa?
Juuh...niitä plussatuulia kiitos kaikille!
nani kp8/29-75
Täällä sitä ollaan taas kurkkimassa, onko uusia kuulumisia.
Wattu: Äänestämässä käytiin mekin koko porukalla pulkkia ja rattikelkkoja kiskoen. Ihanaa kun on tosiaan nämä talvikelit. Tyttö meni tänäänkin hiihtäen kouluun.
Nani:Sulla on kyllä hurjat nuo vuodot! Omaa vuotomäärääni en milleissä tiedä,mut räteillä ja tamponeilla jotenkin pärjään.
ON: Tää on hermoja raastavaa!!! Hypin kohta seinille. Flunssa iski vielä viime yönä, eli olo on kurja. Tämä oli jotenkin odotettavissa, kun nuorin yskytteli eräänä yönä suoraan nassuun kunnon klimppejä, kun on melkoisesa räkiksessä.
Eli mulla on melko säännöllinen kierto, täti tulee yleensä kp 27-28. Oviksista en tiedä, kun en halua stresata tikuttamalla. Samasta syystä en halua tehdä vielä testiä, jos se näyttää negaa, tädin odottelu tuntuu vielä tuskaisemmalta. Nythän vielä on kaikki mahdollista. Rinnat ovat edelleen kipeät, yleensä kipu helppaa päivää ennen tätiä, eikä selkäkään juili. Viimeistään maanantaina teen testin, jos täti pysyy poissa. Pitäkää peukkuja.
Meillä nämä lapsoset ovat saaneet vaihtelevasti alkunsa. Esikoinen syntyi ekan keskenmenon ja kaavintojen sekä vuoden yrittämisen jälkeen. Kakkonen sai alkunsa kolmannesta yrityskierrosta. Ja kolmosta yritettiin taas yli vuoden päivät ja luovuttiin jo vähän toivostakin. Kunnes yllätys, yllätys!
Nyt täytyy ottaa iisisti, että parantuiskin, mut aika kuluu niin hitaasti.
Kaikkille kuumeilijoille paljon plussatuulahduksia!
mehu kp27/28
Kiitos ihanat tsempityksestä!!
nani, meidän kuopus on myös salamatkustaja ;) Joten kaikki on mahdollista! Onhan se ihan kiva, että on jotain pientä jännitettävää. En kyllä usko tärppiin ollenkaan, mutta katsotaan, katsotaan.. :) Menkat alkaa yleensä aina 1.päivä. Silloinpa se selviää!
Ompa teillä hurjia vuotoja, huh huh. Oma vuotoni on nykyään enemmänkin niukkaa ja pärjään pelkillä pikkuhousunsuojilla. Kipuja tosin on menkkoja ennen, joten ihan ilman oireita en pääse minäkään.
mehulle plussapeukkuja!! Ja ihan JOKAISELLE!!
Mehulla onkin nyt jännät päivät, eikä murujen äidilläkään kovin pitkä kun saat tietää, pidän peukkuja!
Hurjia on kyllä nanin vuodot ja siihen päälle vielä vatsatauti, huh huh!
Toivotaan että oot oikeessa, ja myös itsekin ja kaikki te muutkin plussaatte pian :)
Noi kaikki muut lapset meillä on sellasia heti tärpänneitä, viides tokasta kierrosta ja muut ekasta. Nyt onki sitte mennyt 8kk vai peräti 9kk Ei toki kauaa kun aattelee et jotku yrittää monta vuottakin, mutta meille outoa.
No tulee kun on tullakseen, mä vaan oon niin hätähousu ;)
Nyt puuron tekoon..
wattu
pitiköhän mun kommentoida jotain... pari piinapäiväilijää täällä ainakin oli, bd heille! Meillä tää vika sai alkunsa tilanteessa jossa ei todellakaan pitänyt olla mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi :D Mutta elämä on ;)
Omanapaisesti kerron että kp 1 on täällä, 1v1kk synnytyksestä aikaa :D Tervetuloa vauvakuume tänne :) Makkarissa vaan on hiukkasen verran hiljaista, mies sairastelee enkä viitsi hätä kauheasti nyt härnätä. Muttamutta jahka hän tuosta paranee, niin ;)
Meillä töissä on jonkinmoinen buumi menossa, tällä hetkellä kolme odottaa nyyttiä tälle vuodelle. Näistä kahdella on "vauvat" samaa vuosikertaa kuin meidän kuopus, eikä sillä kolmannellakaan ekavekara niin kovin vanha vielä ole. Voi kun pääsisi tuohon samaan äitiyslomailijajoukkoon :)
Andrea
En ole vähän aikaan päässyt kirjoittamaan kun viime viikolla sairastettiin vuoron perään. Oli mahatautia ja flunssaa, mutta nyt ollaan jo voiton puolella.
Mehulle pidän peukkuja että tärppäis ja muille tsemppiä yritykseen kans. Pääsisinpä minäkin jo tositoimiin! Tuntuu että saan odottaa ikuisuuden ennen kuin päästään edes yrittämään, ja sit kestää varmasti kauan ennen kuin edes tärppää. Esikoista kun "tehtiin" niin meni puolisen vuotta ennen kuin tärppäsi. Kakkosta ei edes yritetty, vaan hän päätti tulla kierukasta huolimatta. Siinä en sitten kerennyt edes kuumeilla ja tulin tavallaan huijatuksi kun kuumeilu on niin kivaa :). Kuopusta saimme puuhailla vuoden verran ennen kuin tärppäsi. Kuumeilua siis riitti turhautumiseen asti, mutta voi sitä iloa kun sen plussan vihdoin sai. Kauankohan sitä saa puuhailla tämän neljännen eteen sitten kun ikääkin tullut lisää... Kuumeilla saan ainakin ihan riittävästi :).
Mietittekö paljon miten sukulaiset ja ystävät suhtautuvat teidän lapsilukuun? Miehelläni on monta sisarusta ja hänen suvussaan on muutenkin isoja perheitä. Hänen sukunsa asuu maalla missä on tavallisempaa hankkia iso perhe kuin kaupungissa. Anopin mielestä 3 riittäisi meille, enkä tajua miten hänellä on sellainen asenne kun itse on halunnut monta lasta. Meidän tuttavilla on enimmäkseen 3 lasta, ja mun suvun puolella ei ole yhtään suuria perheitä ja mietin välillä että mitäköhän siskoni tai isäni sanovat jos hankimme vielä yhden. Eihän se niille kuulu, ja isä on aina iloinen jos minä olen, mutta kuitenkin mietin asiaa. Ja miten työkaverit ja pomo suhtautuvat siihen jos tulen taas raskaaksi. En ole kertonut kuumeilustani kenellekään, koska tavallaan "hävettää" kuumeillä kun kuopus on vasta vuoden. Tiedän että kuulostaa typerältä, mutta onko muilla samoja tuntemuksia?
Pitkästyttävää on tämä odottelu, kun ei tiedä yhtään, oliko ovis jo vai ei vai onko tulossa vai jättääkö tulematta. Onneksi saa jännäillä teidän muiden puolesta :) Joko Mehu oot testannu? Jännää!!!!
Wattu: Toivottavasti pian tärppää uudestaan! Mulla on kestäny kaikissa raskauksissa pahoinvointi ja oksentaminen viikolle 16. Aika ihana tunne, kun huono olo loppuu. Toki aina posliinimaljaa halaillessa sitä ajattelee, että istukka toimii ja vauva voi hyvin :)
Murujen äiti: Meillä kanssa esikoinen on salamatkustaja eli kaikki mahdollista :)
Nani: Mä en kans viitti käyttää ovistikkuja, kun pitkässä kierrossa ei ees oikein tiedä, milloin testailis. Yhden kerran oon tikuttanu ja juuri siinä kierrossa kolmonen sai alkunsa. Mut luulisi joka toinen päivä makuuhuoneessa-taktiikan toimivan vähintään yhtä hyvin :) Onko sulla muuten terot käytössä nyt tässäkin kierrossa vai saako niitä käyttää joka kierrossa? Mä en tiedä yhtään mittään niistä.
Andrea: Kiva, että pääsette tositoimiin! Mulla meni kans 1v.1kk synnytyksestä ennen kun täti kurvas paikalle. Kerrankin oikein toivoi, että tulis jo :)
Misu: Meidän kolmosen kummallakin kummiperheellä on neljä lasta, joten hyvin päästäisiin joukon jatkeeksi. Muilla ystäväperheillä on 2-3 lasta. Kovin moni ei ole edes udellu, että onko meidän lapsiluku täynnä. Varmaan olettavat, ettei enää haluta. Mutta minkäs teet :)
Jään tänne odottelemaan joitain tuntemuksia (ovis/täti/toivottavasti raskausoireita :) ja peukutan hirmuisesti teille kaikille!
kinuski kp 28/?
Voihan pah! Kirjoittelin tuossa jo pitkät jutut, mutta niin mää sain sössittyä sen bittiavaruuteen...argh...ärsyttävää..
Mehuuu!! Toivottavasti pääset testaileen ja täti ois pysyny poissa, kovasti peukkuja pitelen ja jännäilen! bd bd
Meillä lapset on saanu alkunsa:
1. esikoinen on salamatkustaja, poika synty 02/95
2. kierrukka pois 11/98, ekasta kierrosta km rv5+, kolmannesta kierrosta toinen plussa 01/99, poika synty 08/99
3. ehkäisy pois 06/03, km rv6+ 07/06, toinen plussa 3,5vuoden yrittämisen jälkeen 12/06 ja poika synty 08/07
4. neljäs sai luvan tulla heti kolmosen jälkeen, km rv10+ 05/08, km rv 7+ 09/09, plussa 03/10 ja neiti synty 11/10
Eli ei meillä kovin helposti tulla raskaaksi, ekan ja tokan ikäero on 4,5v, toisen ja kolmannen 8v, kolmannen ja neljännen 3v3kk..
Muru: on sulla kyllä kadehdittavan niukkaa tuo vuoto! Mulla tosiaan vuotaa 8pv ja toka vuotopäivä on kotipäivä, ei puhettakaan että vois jonnekki mennä ku tunnissa kuppi yli äyräiden ja yöside läpimärkä..Kivut on täälläkin että ei pääse unohtumaan mitkä päivät on meneillää...
Miten ne sun oireet...? Eka päivä lähestyy! bd
Wattu: teillä kyllä on ihanan helposti muut lapset saaneet alkunsa! Mutta jospa se nyt helpottuis taas ku pääset normikiertoon bd
Andrea: tervetuloa synnytyksen jälkeiseen normiaikaan! Mulla alko tän neitin synnytyksen jälkeen menkat jo 11kk päästä, ei oo muullon alkanu noin "aikasin" mutta eipä tuo kierto tasottunu ilman teroja...
Nyt sitte pääset kunnolla kuumeilemaan ja ties vaikka pääset samaan ootusporukkaan työkavereiden kans!
Misu: en mää oo aatellu että mitä sukulaiset tai ystävät ajattelee meidän lapsiluvusta, jos jotaki uskaltavat sanoa niin annan mennä toisesta korvasta kommentit ulos tai sitte annan tulla täyslaidallisen. Anopilla varsinkaan ei oo mitään oikeutta sanoa mitään ku ei oo hetkeäkään näitä lapsia hoitanu (on kuulemma omat lapsensa jo kasvattanu), äiti ihan oottaa että meille vauva vielä tulis (meitä oli sillon neljä), siskollenihan on tulossa viides ens kesäkuussa. Ja kyllä nuo lähimmät serkut ja muut tietää että tää akka on kroonikko =D ja me ku hommattiin syksyllä sellanen minibussi niin eiköhän se kaikille oo tullu selväksiki että meitä ei haittaa jos vielä lisää tulee..
Kinuski: joo mulla on terot käytössä vielä tässä kierrossa, sitte piän taukoa parisen kuukautta, katotaan sitte miten käy. Puolisen vuotta oon joskus käyttäny putkeen, mutta tehot kyllä loppu siinä vaiheessa ja piti kaksinkertaistaa annos. Sitä minäki että turha sitä on tikutella jos tuolla peuhaa melkeistä joka päivä, ei ainakaan yrityksen puutteesta meitä voi syyttää =DD
ON: juu tässä nyt elellään seesteistä mitälieaikaa. Ovista vois ootella ens viikolla, saa nähä tuleeko, viime kierrossa sitä ei tainnu olla...luulen niin.
Varasin eilen kahen viikon loman Thaimaaseen! Saa nähä onko ihan hullu homma lähtä tän porukan kans sinne...huhhuh tuota 1v neitiä...apua miten sen koneessa saa olemaan 11h suurin piirtein paikoillaan! =D 1.3. ois lähtö...eli ompas jotain ootettavaa..
nani kp11(kait)
Voi venäjä. Niin se täti sitten vaan kurvasi tänään iltapäivällä paikalle. Eilen oli ihan vaan vähän limansekaista vuotoa ja tänäänkin ja elättelin vielä toiveita, mutta nyt lorisee.
Kyllä ottaa lanttuun. Miksei tämä kroppa toimi? Tilasin tänään gynelle ajan, kun en ole papassakaan 3 een vuoteen käynyt. Nyt tämän illan morkkiksen jälkeen jätän herkut pois ja alan laihtua, eikai se ylipainokaan raskautumista helpota.
Ja vielä tämä kaamea flunssa ei ota helpottaakseen lainkaan. Mies on lasten kanssa ulkona, mä avasin jo lonkeron saunaa lämmitellessäni. voi kettu!
Muille tsemppiä ja pahoittelut tästä omanapaisuudestani.
Mehu kp 1
Voi mehu.. Itkut sitä tätiä!!! Todella ei-toivottu vieras! Tsemppiä kuitenkin oloon ja uuteen yritykseen :)
nani.. Ihana reissu teillä edessä :) Matka voi olla pitkä, mutta perillä 2 viikkoa kyllä korvaa kaiken! Ihanaa matkan odotusta!
nani kyseli mun olosta. Se on ihan ookoo. Orastavaa menkkakipuilua jo. On se mies vaan niin varovainen! Mutta katsotaan muuttuuko mieli kevään päälle. Omakin mieli menee vuoristorataa..
Meillä yritettiin aikoinaan ensimmäistä lasta 1,5 vuotta. Se oli pitkä ja piinaava aika. Oltiin nuoria ja malttamattomia. Kun multa löydettiin ja poistettiin kysta, tulin heti raskaaksi ja saimmekin kaksospojat :) Kaikki kolme tyttöä onkin sitten saaneet alkunsa siitä kuuluisasta yhdestä kerrasta ;) Ja kuopus siis salamatkustaja. Toinen salamatkustaja tilauksessa ;)
Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille äiteille perheineen! RASKAUTUKAA!!
Muru
voi kökkö mehulle tuosta tädistä! on se senverran kurja tyyppi! peukut seuraavaan kiertoon!!
nani: aivan mahtawaa reissua tiedossa ja ihana näin talven keskellä, että on jotakin mitä odottaa ja mahtavuutta on se, että olette koko porukka lähdössä kun itse olen törmännyt joskus niihinkin perheisiin, että osa lähtee nyt ja osa seuraavalla kerralla.
meillä naureskeltiin miehen kanssa koko viime viikko, että "ovulaatiot meneillään ja äiti ihan hekumoissaan.." eli nyt sitten vaan jännätään onko joku tarttunut matkaan vai saapuuko täti helmikuussa..
meillä esikoinen oli täydellinen ylläpylläri ja siitä se ajatus sitten lähti. toisen toivottiin tulevan heti perään mutta ikäeroa tytöille tuli se kolme vuotta ja kolmonen ilmoittikin sitten tulostaan 3kk synnytyksestä eli keskimmäisillä ikäeroa tasan 11kk (meni juuri ja juuri eri vuoden puolelle ;)) kolmosen jälkeen mulla oli kierukka ja sen poistamisesta meni liki 8kk ennenkuin kuopus ilmoitteli tulostaan..ja nyt siis ollaan siinä tilanteessa, että viides saa tulla jos on tullakseen.
se on vaan niin ärsyttävää vaikkei nyt sillain tekemällä tee lasta niin nämä parit menkat tässä ovat kuitenkin harmistuttaneet varsinkin kun tietää, että raskautumisen mahdollisuus on olemassa...jännityksellä viikosta toiseen.
nautinnollista sunnuntai-illan jatkoa kaikille!
uhmis
...tosin keskiviikkona taas uusiksi. Eikä järki juokse kyllä yhtään, vaikka muka kaikki kommentit tältä väliltä luinkin *huoks*
Nanille olen vilpittömän kateellinen lomasta. Nauttikaa :)
Mä olen niiiin loman tarpeessa (johan tässä tulikin muutama viikko töissä oltuakin). Tai oikeastaan sitä lomaa tarvitsisi koko perhe tästä arjesta. Helpommin sanottu kuin tehty. Meillä oli vaihteeksi miehen kanssa megariita ennen kuin lähdin töihin. Meillähän mies on ollut jo tovin työttömänä. Mutta ennen kuin tää oli tiedossa, sovin oman töihin paluuni siten että teen ½ työaikaa, yötä ja niin että saan oltua viikolla kotona ja hoitaa nuo nuoremmat. Tämän viikonlopun olin siis töissä. Mies oli luvannut mennä lauantaina auttelemaan jotain kaveriaan, ja veti herneet nenäään kun olin sitä mieltä että hän saisi pysyä kotona ja hoitaa lapsia että mä saan nukuttua (nukun kuulemma liian pitkään työvuoron jälkeen?!). Sählyyn hän kyllä pääsi sitten illalla. Ja eiliseksi hän oli ulkoistanut itsensä täysin. Hän oli tieturvakursseilla, ihan tarpeellinen juttu sikäli että hän seisoskelee aika paljon tie- ja parkkiohjauksissa kesäisin suurtapahtumissa. Mutta musta olisi ollut kohtuullista että hän olisi hankkinut noille nuoremmille lasenvahdin siksi ajaksi. Mutta ei.. pääsin nukkumaan 7.30 ja 8.45 mies tuli herättämään minua vahtimaan noita nuorempia. Karkasin takaisin nukkumaan 12:n jälkeen kun kuopus meni päiväunille, ja herätin neidin vahtimaan. Ja klo 17 nousin tekemään ruokaa jne. Olipa pitkät unet joo. Mies kotiutui joskus 18:n jälkeen, ja jätti mun auton tankkaamatta.. saan siis lähteä tästä töiden jälkeen vielä tankkaamaan.
Äh, ei saisi valittaa, mutta joskus tuon miehen ajatuksenjuoksu tuntuu vaan niin uskomattoman omituiselta. Sikälikin mietin edelleen onko tähän sirkukseen mitenkään viisasta hankkia yhtään jälkikasvua lisää?!
Mutta näillä mennään kohti uutta viikkoa jälleen. Hyvää maanantaita vaan kaikille :)
No on kyllä todella ajattelematon Andrea sun miehes!
Taitaa olla keskustelun paikka.
Mä oon ollut kotiäitinä jo muutaman vuoden ja olen jatkossakin, kyllähän sen rahassa huomaa, mutta mieluummin näin kun työt tähän päälle vielä.
Pahoittelut mehulle menkoista, niin typerää!!!!
Toivottavasti nyt tästä kierrosta sitten, pidän peukkuja :)
Ja nanilla on nyt oikein mukavaa odotettavissa, on varmasti ihana reissu :)
Mulla on nyt kai kp14, lasken ekasta verivuotopäivästä ton, ei kait se paljoo heitä.
wattu
Moikka kaikille.
Ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumisia :) Ultrassa käyty tänään ja kaikki näytti oikein hyvältä vastasi viikkoja suht hyvin joten minä nyt taidan kiittää ja kumartaa teille kuumeilijoille ja mahdollisesti siirryn tonne odottajiin jossain vaiheessa.
Mukavaa kevättalvea kaikille ja toivon koko sydämmestäni paljon plussia :D
T: Ansku ja pikkuinen rv 11+6
ihania nuo ultrakuulumiset aina!
andrealle jaksuja! miehet ne on joskus kyllä niin kummallisia ettei niiden ajatuksen juoksusta tahdo ottaa selvää. täytyy oikeasti nostaa hattua sulle kun jaksat suuren perheen lisäksi tehdä yövuoroja niin että voit päivisin olla lasten kanssa.
meilläkin juuri viime viikolla sain hepulin miehelle kun minähän se tässä pääsääntöisesti kotona olen lasten kanssa ja tiedän milloin kenenkin äänensävy viestittää ja mitä ja väsynyt tokaluokkalainen kommentoi jotakin johonkin ja isänsä oli sitä mieltä ettei ko. käytös ollut soveliasta ja pamautti tytölle, että seuraava ratsastustunti on sitten peruttu ja nakitti tämän peruuttämisen mulle..hah! minäpä heitin pallon takaisin ja vaadin isää ja tokaluokkalaista keskenään selvittämään asian ja jos peruutukseen aihetta niin isä voi asian hoitaa..melkein nousi karvat pystyyn, että miten toinen voi nakittaa toiselle jotakin sellaista mikä itsellä ei olisi todellakaan antanut aihetta tunnin peruutukseen. no loppu hyvin, kaikki hyvin ja tytön tuntia ei peruttu siinä kohden..voi hyvää päivää noita miehiä!
talvisen päivän jatkoa kaikillen...
uhmis ja päivän kahvitauko ;)
Nani: Vau, Thaimaan matka! Ihanaa, kun on mitä odottaa. Meillä on menny lentomatkat lasten kanssa tosi hyvin. Pisin matka on kyllä 6,5 tuntia, mutta onneksi Thaimaa-lennolla ehtii nukkua lapset hyvin. Meillä on ollu aina kirjoja, pelikortteja, piirtämistarvikkeita, rusinoita ym. mukana koneessa. Ja esim. penkillä seisominen ja turvavyöllä leikkiminen on ollu jo pelkästään kivaa :)
Meidän lapset on saanu alkunsa näin:
1. Esikoistyttö oli salamatkustaja. Moni ystäväpariskunta odotti esikoistaan ja vitsailtiin, että jokohan meillekin ja niinhän siinä iloiseksi yllätykseksi kävikin. Synnytyksessä selvisi, että matkassa oli alun perin ollu kaksi salamatkustajaa, mutta toinen oli keskeytyny hyvin varhain.
2. Keskimmäisen pojan yritys aloitettiin kuukausi etuajassa, mitä oltiin suunniteltu. Ajateltiin, että kuitenkin menee kauan, mutta kerta yrityksellä sai herra alkunsa.
3. Kuopuspoikaa ehdittiin yrittää puoli vuotta ja sitten tärppäsi.
Mehulle suuret pahoittelut tädistä. Nyt uuteen kiertoon plussapuhurein!
Murujen äiti: Pääsetkö testailemaan?
Andrea: Toivottavasti olette miehen kanssa saanut selvitettyä riidan. Kuulosti kyllä tosi epäreilulta. Sitä paitsi on ihan eri asia nukkua unet yöllä, kun yrittää nukkua pätkissä päivällä.
Wattu taitaa elellä ovisaikoja parhaillaan.
Anskulle suuret onnittelut! Tulin tähän ketjuun vasta sun plussaamisen jälkeen.
Mä oon nyt kahtena yönä heränny koviin vatsakipuihin. Viime yönä valvoin kaksi tuntia niiden takia. Alamahaa vihloo ja oikealle puolelle tulee yskiessä repäisykipuja. Ei oikein pystyny olemaan missään asennossa. Nyt päivällä ei ole ollu mitään. Tottakai toivon, että tietäisi sitä parasta mahdollista, mutta pelottaa, että mikäs mua nyt vaivaa. Jos mun kierto on palautunu, niin tädin pitäisi tulla lähipäivinä, mutta kun en ole yhtään varma oliko ovista. Viime kierrossahan tuli vasta kp 38:lla.
Saapa nähdä!
kinuski kp33/?
Ja monenmoisia mietteitä ehtii miettimään.
Ei ollut masussa salamatkustajaa. Menkat alkoi melkein kellonlyömälleen niin kuin niillä on tapana. On se mies vaan niin varovainen! ;) Mutta hyvä näin. Eipähän tulee miehelle järkytyksenä. Tai mullekaan ;) Ois kuitenkin mukava, että yhdessä annettais lupa vauvan tulla. Joten katsotaan mitä kevät ja kesä tuo tullessaan! Nyt on kuitenkin muutakin ihanaa odotettavissa. Mekin varattiin etelänloma koko perheelle :) Ensimmäinen kokoperheen etelänmatka. IHANAA. Ihan niin pitkälle ei mennä kuin nani perheineen, mutta Turkin auringon alle kuitenkin :) Ja sitä ennen on kylpyläloma varattuna kotimaassa. Jaksaa, jaksaa kun on mitä odottaa :)
Anskulle onnea ihanista ultrakuulumisista :) Kaikkea hyvää odotukseesi!
Voisko kinuski olla jo raskaana? Jos oudot mahakivut onkin kiinnittymiskipuilua..? Oispa hienoa!
Andrealle jaksamisia yötöihin ja kodin-sekä lastenhoitoon!
Ja kaikille, edelleen niitä PLUSSATUULIA !!
muru (kroonikko kuumeilija)
Täällä yksi uninen yövuoroaan lopetteleva kuumeilija. Olen taustaillut ja yrittänyt pitää oman kuumeeni kurissa. Mies kun ei tunnu syttyvän kuudennelle kullanmurulle. Välillä itseäkin kyllä mietityttää, mutta aina tämä kuume vain nostaa päätään. Nettisivuja tulee luettua ahkeraan ja ihania masukuvia ihailtua, vastasyntyneistä puhumattakaan :) Kyllä ne pikkuvarpaat on niin uskomattoman pienet! Ois se vauva ihana!! Miten saan miehen puhuttua ympäri, mikä siihen tepsii?? Ennenkin olen siinä kyllä onnistunut ;) Mutta onnistunko enää.. Tässä kierrossa touhuiltiin kyllä just oviksen aikaan ilman ehkäisyä, mutta siimahäntiä ei päästetty perille. Ellei tullut salamatkustajaa? :D Toivossahan on hyvä elää :D
Ihan älyttömän paljon tsemppiä jokaisen yritykseen ja ruusunpunaisia haavekuvia!! Watulle tsemppihali!!
Muru