tein fudgeja ja nyt mietin, voisiko niitä lähettää
postitse ulkomailta Suomeen. Reseptissä sanotaan, että säilytys jääkaapissa.. tuskin siis. Tosin, eikös postilähetykset säilytetä joissain ulkovarastoissa tms ei niin lämpimässä paikassa? Tänä vuonna halusin tehdä itse joululahjat (leivonnaisia ym). Vanhemmilleni niitä olisin lähettämässä pikkuleipien yms kanssa, eli ei niin kardinaalimoka, vaikka ei ihan nappiin menisikään, ajatus kaunein.
Kiitos mielipiteistänne!
Kommentit (8)
kokeilen lähettää! Leikkaisin ne juuri paloiksi ja karkeista tuli itseasiassa aika kovia, eivät siis varmaan kauheasti kärsi matkasta :)
-ap
Ja ne satunnaisesti lämpenevät?!
Ruokamyrkytysriskin takia en lähettäisi.
Yksi suolistotulehduksia aiheuttavista E. coli -ryhmistä on Enterohemorraaginen Escherichia coli -bakteeri eli EHEC-bakteeri, ja niistä on 2000-luvulla tullut yleinen ruokamyrkytysten aiheuttaja.[7] Pahimmillaan EHEC voi aiheuttaa voimakasta veriripulia, ja noin 10 prosentilla sairastuneista saattaa tulla vakava munuaisten toimintahäiriö, ureeminen oireyhtymä HUS (yleensä lapsilla). Se voi johtaa myös tromboottiseen trombosytopeeniseen purppuraan TTP (TTP tarkoittaa ihoverenvuotoa eli purppurana ilmenevää verenvuototaipumusta) (yleensä vanhuksilla). Tauti saattaa johtaa kuolemaan.
Ja ne satunnaisesti lämpenevät?!
Ruokamyrkytysriskin takia en lähettäisi.
Yksi suolistotulehduksia aiheuttavista E. coli -ryhmistä on Enterohemorraaginen Escherichia coli -bakteeri eli EHEC-bakteeri, ja niistä on 2000-luvulla tullut yleinen ruokamyrkytysten aiheuttaja.[7] Pahimmillaan EHEC voi aiheuttaa voimakasta veriripulia, ja noin 10 prosentilla sairastuneista saattaa tulla vakava munuaisten toimintahäiriö, ureeminen oireyhtymä HUS (yleensä lapsilla). Se voi johtaa myös tromboottiseen trombosytopeeniseen purppuraan TTP (TTP tarkoittaa ihoverenvuotoa eli purppurana ilmenevää verenvuototaipumusta) (yleensä vanhuksilla). Tauti saattaa johtaa kuolemaan.
Täytyy nolona tunnustaa, että olin lähinnä ollut huolissani siitä, säilyttävätkö muotonsa, enkä edes ajatellut lainkaan tuota hygieniapuolta. Ehkä siksi kun ovathan ne kaupankin fudget huoneenlämmössä. Ovat varmaan jotenkin erityiskäsiteltyjä. No voihan pee. En sitten taidetaan lähettää :(
on lisäaineita parantamassa säilyvyyttä. Enpä kyllä söisi postitse lähetettyjä itsetehtyjä fudgeja...
joka kestäisivät huoneenlämmössäkin? Äh, mitä kaikkea itsetehtyä voisi ähetettäväksi tarkoitettuun herkkukoriin laittaa?
-ap, jolla ei aina oikein leikkaa
postitettu mulle tosca-kakun, Suomen sisäisessä postissa eli oli seuraavana päivänä perillä jo ja hyvää olikin! Hullunhauska idea on säilynyt vuosikausia mielessäni rakkaana muistona! :)
Miten olisi jotkin keksit, vaikkapa kissankielet? Säilyy useita päiviä huoneenlämmössä.
tehnyt jo ison laatikollisen erilaisia (lajitelma) paikallisia jouluisia pikkuleipiä. Ajattelin tehdä vielä ehkä täkäläisen perinteisen kuivakakun. Olin ajatellut noita makeisia siihen vielä lisänä, mutta kaikki itsetehtävät taitavat olla mahdoton idea lähetettäväksi. Vai..? Postissa matka kestää yleensä n. kolme päivää. Hmm hmm. Entäpähän jotkut maustetut pähkinät tms, en ole koskaan itse tehnyt. Tietäisikö joku jotain herkullista reseptiä?
t. ap
En jotenkin usko että menisi niin kovin nopeasti pahaksi, ehkä vain menettäisi muotoaan? Lähetä vaan!